Brintellix ja Voxra – onko joku saanut reseptillä näitä molempia? (Minulle lääkäri ei suostunut molempia määräämään, koska yhteisvaikutuksista ei kuulemma ole tietoa.
Voxraa olen kokeillut mutta ei ainakaan yksistään sopinut minulle. Brintellixiä on reseptillä ja yksi pakkaus lääkekaapissa, mutta en ole vielä aloittanut vaan olen yrittänyt sinnitellä lääkkeettömänä. Nyt harkitsen jotakin lääkitystä, sillä a) keskittyminen on vaikeaa; b) semisti masentaa; c) olen ison osan ajasta väsynyt, vaikka nukkuisin tarpeeksi; d) tietyissä tilanteissa ahdistaa tarpeettoman paljon. Olen saanut käsityksen, että monilla Brintellix on auttanut näihin kaikkiin oireisiin/ongelmiin.
Entä jos Brintellix ei sovi minulle ja lopetan sen käytön – kuinka kauan kestää, että aivoni ovat lähtötilanteessa? Vai jääkö päälle joitakin pidempiaikaisia vaikutuksia?
Arvostaisin, jos jollain olisi näkemystä tähänkin ^ tai kokemusta aiheesta? Erityisesti se, miten Brintellix ja psykedeelit sopivat yhteen vai kannattaako moinen unohtaa?
Mulla on kokemusta noist kahesta yhessä eli ite syön brintellixiä 20mg annoksella ja oon ottanu amfea myös vaikka ollu tää lääkitys päällä, ei kovin fiksua ku netistä jo nopeella lukasulla esim drugs.com kertoo että niillä voi olla vakaviaki yhteisvaikutuksii. Ite en kuitenkaa huomannu juuri mitään muuta kuin et syke oli normaalii paljon korkeempi. En silti suosittele kellekään ja ittee kans pelottaa et jos tässä joku ilta lipsuu taas. Pyrin ainaki jatkossa jättämään vaikka ees siltä päivältä ottamatta sen brintellixin jos sillä vois ees vähän niitä riskejä minimoida.
Terveyttä kaikille. Ja tsemppiä masennuksen taistelun kanssa.
Moi! Ois uudenvuoden pirskeet luvassa. Onko kellään tietoa brintellixin ja mdma /extaasi yhdistämisestä? Amfen kanssa en ainakaan huomannut mitään haittavaikutuksia. Mdman kanssa yhdistäminen pelottaa serotoniinisyndrooman vuoksi ( ainakin mahdollinen ssri lääkkeiden kanssa ja eikö tämä periaatteessa ole sellainen.
^ Brintellix vaikuttaa serotoniiniin ihan samalla tavoin, kuin perinteisemmätkin SSRI-lääkkeet ja se, että se olisi jotenkin tosi uudenlainen ja erilainen masari on vain lääkefirmojen mainospuheita. Serotoniinisyndrooman riski Brintellixia ja MDMA:ta kombottaessa on siis ihan todellinen ja suosittelen vahvasti jättämään ko. kombon väliin.
^ Tuskin tuo mikään kovin terveellinen, tyystin vaaraton ja suositeltava kombo on, mutta amfetamiini vaikuttaa ensisijaisesti dopamiiniin, joten serotoniinisyndrooman riskin ei luulisi olevan lainkaan niin suuri, kuin SSRI-lääkkeitä ja MDMA:ta kombottaessa. HUOM!: Tämä on vain maallikon mutuilua.