Voit todellakin olla EX alkoholisti..siis oikeasti EX!

Jeremia:
2:13 Sillä minun kansani on tehnyt kaksinkertaisen synnin: minut, elävän veden lähteen, he ovat hyljänneet, ja ovat hakanneet itselleen vesisäiliöitä, särkyviä säiliöitä, jotka eivät vettä pidä.

Juoksetko palaverista palaveriin AA:ssa? päivästä toiseen? etsitkö vastauksia ja helpotusta edes hetkeksi kerrallaan siihen sisimmässäsi olevaan pahaan oloon jota alkoholismiksi kutsutaan? Kuuletko vanhojen ruunien huudon? Ohjelma sitä ja Ohjelma tätä! Tee ohjelmaa! mutta “tunne ja sielunelämän sairaus” ei vain häviä! Tässä vaiheessa uskot AA:n oleva todellakin erehtymätön …juokset entistä kiivaammin palaverista toiseen ja mielenterveys senkun temppuilee…?

Etsit Jumalaa ja hekistä kasvua keinolla millä hyvänsä? Luet Melloa,ohjelmaa,Sydämenkieltä ja muita kirjoja. mutta helpotusta tulee vain hetkeksi ja sairaus senkun pysyy!

Olet joutunut itsehakattuun vesisäiliöön,joka ei vettä pidä… Ohjelma koettaa “sähköjohtovertauksen” avulla ohjelmassa valehdella, ja jäljitellä että AA on tämä jatkuvasti virtaavan voiman lähde! Mutta se ei ole!

Johanneksen evankeliumi:
7:38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat

8:34 Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. 8:35 Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti.
8:36 Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.

Todellisuudessa AA:ssa kukaan ei koskaan vapaudu yhtään mistään! Alkoholi hallitsee edelleen ajatusmaailmaa yhtä paljon kuin ennenkin vaikka ei sitä enää juokaan. AA muuttuu korvikkeeksi josta ammennetaan hetkeksi helpotusta, aivan kuin viinasta, mutta mitään pysyvää se ei saa aikaan…

Juominen ei johdu mistään “sairaudesta” vaan syntitilasta,jossa ihminen elää ellei hän ota vastaan Aitoa Herraa… vaan menee Jeesuksen ohitse ja Raamatun ohitse jonkin epämääräisen jumalkäsityksen orjaksi.

Apostolien teot:
17:30 Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.

Tämä sanoma julistetaan kaikkialla ja kaikille riippumatta siitä ikä kunkin ongelma on. Ei ole eroa sillä oletko täysin rapajuoppo tai rikollinen vaiko ulkoisesti puhdas henkilö joka kuvittelee olevansa niin hyvä ja viisas että ansaitsee taivaspaikan…

^ aha

no tässäpä oiva palsta laittaa viimeisimmät tuntemukset, tai ne mitä tajuan tuntevani.

alkoi juotattaa. suht. voimakas tarve lähteä hakemaan kaljaa, ehkä baariin muutama terävä ja
vetäytyä kämpille surkuttelun ja itsesäälin pariin.

ja miksiköhän taas kun tuntui ettei ole mitään hätää, jokin olisi ikäänkuin auennut ja juomahalu
kenties lakannut.
ei saatana (anteeksi hyvä pyhä isä teidän joka olette taivaassa) kun on ihan kummaa tämän
pään kanssa oleminen.
ja olo on ihan perkeleen pettynyt.
jotain olen kai taas tehnyt päin vittua kun mieli musteni ja alakulo iski päin naamaa.

en kyllä aio ottaa mitään jos yhtään järkeä vielä päässä liikkuu. siinä nyt ei olisi järjen hiventäkään,
että noilla viime aikojen kokemuksilla alkaisin, vaan minkäs teet jos jokin pakko tuohon taas ajaa…

ja ainut mitä keksin on koetta kirjoittaa tänne. ei vaan pysty ottamaan keneenkään yhteyttä. numeroita
olisi vaan mikä lie ettei voi. enkä halua oikeasti apua? onko tämä jotain ylpeyttä? vai alemmuutta?
huonommuuden tunnetta?-en voi ketään häiritä kun niillä on varmaan oikeiden ihmisten oikeita
juttuja ja menoja…
on sitä aika yksin houkka tässä maailmassa kun ajat kovat koittaa.
ja kaveri kuiskii pullossa: ota minut, inä autan, olen kaveri, en hylkää…
voi perse, on tämä tätä yhtä taas eikä taida loppua tulla ennen kuin henki loppuu…

nojaa, ehkä tänne kirjoittaminen auttaa tällä kertaa…toivotaan.

Moikka Foo!
Osuinpa just kurkkaamaa plinkin kuulumisia ja huomasin sun kirjoituksen :slight_smile: Hyvä, että purat tänne tuntemuksia!
Mulla on auttanut pikku puuha johon olen keskittynyt. Ajatus aina johonkin ja taas on tunti kaksi vierähtänyt. Sitten olen huomannut, että jaaha se halu juomiseen hävisi. … Äläkä epäröi soittaa niihin numeroihin -en usko, että kukaan niistä ihmisistä ajattelee, että et olisi oikea ihminen :smiley:

-kiitos Auringonkukka.
koetan jotain muuta keksiä ja vaikka olla vaan täällä koneella 9:ään.
on ainakin se kauppa sitten kiinni.
kirjastossa luuhaan…on se oma kone jotenkin surkea ja hidas kun käy puhelimen kautta.

jos lähtis vaikka ajelemaan jossakin kun sain auton lainaksi…vaan missä? ei tuokaan oikein huvita ja
bensaa palaa ja vähät rahat…

on se kun ei oikein jaksa mistään innostua, ei kiinnosta…aika yhdentekevää teki mitä teki…
ja nyt sitten alkoi tulla jotain kikattavia kakaroita tuohon…
pakko täältä on lähteä, syön ne vielä vaikka…perrr…