Voimaton

Hei kaikille, ja mukavaa vuoden alkua. Meidän perheelle tämä vuosi ei taida luvata kovin keveitä askeleita. Saimme tietää juuri ennen vuoden vaihtumista, että tyttäremme käyttää Amfetamiinia, tämän hän myönsi myös itse, kun asiaa kysyin. Tyttö on täysi-ikäinen, eikä suostu hoitoon, vaan vähättelee, että kyseessä on vuosia kestänyt “viihde” käyttö, tähän suhtaudun suurella varauksella. Potkut on tullut lääkiksestä, ja käytös on muuttunut yli pirteäksi ym. Osaisiko kukaan opastaa mitä seuraavaksi on odotettavissa, itsellemme asia tuli täytenä shokkina, eikä ole mitään tietoa tulevasta.

Moro Peppi!
Ikävä kuulla teidän murheista, ja kun asia vielä koskee omaa lasta niin se on entistä pahempi ja kovempi shokki ja “isku vasten kasvoja” kun se selviää vanhemmille… :neutral_face:

Mä en oo ihan paras täs asiassa neuvoo ja kertoo, mitä tuleman pitää, vaikka kyllä aikoinaan käytin vuosia putkeen piriä ja essoja.
Se on niin paljon kiinni ihmisestä ja hänen biologiasta ja ennenkaikkea korvien välistä, et miten sen asian kokee tärkeäksi ym. ym.

Mut varmasti saatte paljon parempia neuvoja ja ohjeita/kokemuksia kunha täällä porukka ehtii vastailee.
Toivon et Lucre, jos vaan jaksat omilta murheiltas jotain tähän heittää, niin olis varmasti ihan real life kokemusta ja tietoa ym. jolla sais näitä vanhempia vähän enemmän perille siitä, mitä tytär kokee ja käyttää ym.

^ Thank’s honey, ja sori jos “vänkäsin” pakolla sut vastaa vaik tiedän et sulla on omiakin murheita ihan riittämiin!!! :neutral_face:
Mut tää aloittajan postaus kolahtaa mulle sen verran pahasti (tarkoitan nyt mun omaa siskoa, josta en oo aiemmin viitiny kertoa identiteetin takia) et siks pyysin sua Lucre vastaa kun tiedän et sä osaat pistää ajatukset/kokemukset kirjaimiksi, niinku tossa ^ ylempänä nähdään. Kiitti vielä mun puolesta ku jaksoit vastata, ja tsemppiä honey siihen arkeen.!

Nääh, etsä mitään vängännyt. Parempi se on saada vanhempien lukea joidenkin kokemuksia, onhan meillä kaikilla sellaiset. Ärsyttää vaan, että jengi ei täällä hirveästi vaivaudu vastailemaan, mutta toisaalta sen ymmärtääkin. Ja Zeus, mulla nyt on ongelmia hengittääkin :laughing: , itseironinen kommentti. Eli no worries honey! <3 Kyllä se arki pikkuhiljaa helpottaa, päivä kerrallaan. Koitan tehdä enemmän asioita, nyt vaan ollu noita päänsärkyjä rajoittamassa arkea.

Jos kyse on pelkästä viihdekäytöstä nenään ni asia on harmittomampi kuin päivittäinen ruiskulla rätkiminen hihaan.
Kannattaa udella paljonko sitä menee ja kuinka usein ja onko käyttö iv vai nasaalisti. Katso onko pistelyn jälkiä kropassa.
Jos käyttö on iv käyttöä ni se on paskempi homma johon en osaa sanoa oikein mitään järkevää konstia.
Jos taas kyse viihdekäytöstä oikeasti ni ei maailma siihen kaadu. Se on vain viihdekäyttöä silloin tällöin. Tosin jos valvotaan useita päiviä putkeen ni ollaan jo vaarallisilla vesillä.
Pirillä ei henki helposti lähde jos pumppu ja pää vaan kestää. Ni välitöntä hengenvaaraa ei juurikaan ole varsinkin jos
Verrataan opiaatteihin. Itsekkin viihteilen muutaman kerran vuodessa vaikka en oikeastaan piristä edes pidä.
Iv käyttö on vienyt kavereita tuonpuoleiseen, Juuri lähti yksi tuttu kun sai verenmyrkytyksen eikä kerennyt lääkäriin ajoissa. Iv käyttö tuo usein vasta ne ongelmat esille. Melkein kaikilla iv käyttäjillä lähtee homma lapasesta vain muutamat selviävät siitä. Keskustelkaa asiallisesti asiasta eikä mitään itkupotku raivareita. Jos dissaat koko käytön ni ei tyttö enää kerro asiasta todenmukaista tarinaa. Tsemppiä sinne.