Voiko tää oikeasti onnistua?

Hei Laura89
Juu, aina on kiva saada kommentteja ja vastauksia. Niistäkin tulee (useimmiten) voimia jatkaa taistelua :wink: Onpas toi uo sit tylsä. Mut juuri noin ku kirjoitit, kannattaa sit taktikoida jotta selvii matalammilla maksuilla! Mä meen edellee vaan päivä kerrallaan, tyylillä tänäänkään en pelaa. En uskalla kovin paljoa sen pidemmälle ees miettiä. Päivät rullaa toki nykyää jo liki itestään. Mut edellee välillä tulee niitä huonompia päiviä jolloin saa olla varpaillaan ja muistella miks tässä ollaan… Mul on tollane “I am sober” sovellus puhelimes. Se laskee päivät ja myös rahasumman minkä oon jo säästänyt kun en pelaa. Taisin laittaa 10 e per päivä, mikä on kyl hiukan alakanttii :unamused: mut se laskuri kulkee aika lailla käsi kädessä ton mun velkasumman kaa. Nyt siihen tuli joku tylsä lisäosa missä pitäs se päivittäin avata, että näyttäisi “putken” mut siitä jo luovuin. Oli masentava ku se ois pitäny olla heti jo sillo heinäkuust että olis ollu putki yhtä pitkä ku pelaamaton aikaikin. Mut onneks se laskuri sentää pelittää edelleen… Tsemppiä Laura89 , me noustaan täältä vielä molemmat ja meistä tulee myös velattomia, varmaan aika liki samassa ajassakin, mun tavote on kans n 4 vuotta :wink: Sit sä pääset rakentaan elämää eteenpäin ja mun eläke ikä alkaa lähestyyn, mut eipä tarvii eläkkeestä sit enää velkoja maksella :smiley:

50 päivää pelaamatta. Uusi ennätys ja tätä en aio rikkoa koskaan. Nopeasti menee aika ja elämä heilahtelee sinne tänne mutta jotenkin ollut kuitenkin helppoa olla pelaamatta. Toivottavasti sama helppous sen suhteen säilyy.

ONNITTELUT 50 päivästä Laura89 <3 Mä oon ihan h*ton ylpee susta <3 Tääl on ollu ihan jäätävii pelaus-promo-postauksia viime aikoina, mitkä on jopa mun päätä koetellu, ja sit ihan niiku huolella. Mutta se tosiasia että sunkin pää on ne kestäny sortumatta on ihan superuutinen ja anto myös mulle lisävoimia!!! Kiitos! <3

Kiitos Anne! Joo mulla on ollut nuo kohtuu helppo kestää kun mun pää haluaa sortua pelaamaan yleensä sillon kun on paska mieli. Isojen voittojen suhteen oon jo luovuttanut aikoja sitten onneksi. On se velkasumma sitä luokkaa että turha tommosilla vaivata päätään, samaa tietä menisi kaikki takasi vaan ja tulis paska mieli.

Oon ehkä vähä huolissaan ihmisistä jotka voittaa ja kertoo siitä täällä. Ei siinä mitään jos voittaa ja osaa lopettaa oikeasti pelaamisen. Niinku normi-ihmiset toimii. Mutta normi-ihmiset osaa lopettaa myös jos häviää. Me ei osata. Ainakaan mä en osannut vaan se vain kiihdytti pelaamista. Ja se jos tämmösellä palstalla pyörii, kertoo ainakin sen että on huoli omasta pelikäytöksestä. Toivon että me kaikki päästäis irti peleistä. Lopullisesti. Ja sitä toivon ettei kukaan ajais itseä tähän samaan suohon missä itse nyt pelaamisen takia tarvon.

Onneksi se tarpominen kevenee hetki hetkeltä pelaamattomuuden pitäessä. :slight_smile: Kohta muuttuu loikkimiseksi jo. :smiley: Sit ku on velat maksettu niin varmaan jo lentää liihotan. :smiley: Heh! Tämmöstä tää on ku ajatukset kiitää. Mutta päivä kerrallaan. :slight_smile: Tsemiä Anne <3

Moi Laura Minunkin puolesta onnittelut siitä, että pelaamattomuus on jo pitänyt 50 päivää. On ollut kiva seurata sun kirjoittamisia :slight_smile: Vahvasti vaikuttaa siltä, että tiedät ja tunnistat omat heikoutesi ja varmasti auttaa kovasti estämään pelaamiseen sortumista.
Nyt ei muuta kun seuraavat 50 päivää heti perään. Tsemppiä :exclamation:

Äiti soitteli eilen. Juttelin sen kanssa hieman raha asioista. Niin se sano että turhaan mä piinaan itseäni ja jatkuvasti lasken rahoja ja velkoja. Tavallaan koko ajan rankaisen itseäni ja elän aivan minimillä. Äiti sanoi että pitää muistaa elää ja säästöön ei tartte jäädä montaa sataa kuussa, yksikin riittää hyvin.

Niin jotenkin se auttoi. Oon pitkästä aikaa aidosti onnellinen etten pelaa enää ja osasin nauttia eilispäivästä. Lisäksi shoppailin tulevaan sisustustauluun kankaan ja pari alennuskirjaa. Eikä tullut kalliiksi. En tiiä. Iso velkarahapeikko putosi jotenkin harteilta eikä se paina niitä jatkuvasti kasaan. Ei se voi muutaman kuukauden päälle olla se velan maksu enkä mä voi montaa vuotta jättää elämättäkään sen takia että olen joskus mokannut. Sen takia huippufiilis. Haluan elää tässä ja nyt enkä murehtia mennyttä ja surra isoa velkaa ja tulevaa. Ihana olo kaiken kaikkiaan. Onneksi on äiti <3

On kyllä ihanaa olla pelaamatta. Palkka tulee parin viikon päästä ja näyttää että jään muutaman satasen plussalle tästä kuusta. :slight_smile: Vaikka en ole elänyt niin tiukasti ja rahoja pakonomaisesti laskien kuin aiemmin…

Kyllä pelaamattomuus vain palkitsee. Rahallisesti mutta myös tuomalla kaiken kaikkiaan paljon vapaamman olon. Ei tarvitse paeta yksinäisyyteen eikä etsiä jatkuvasti tilaisuuksia pelaamiseen. Nukkuu ja syö paremmin. Jaksaa kaiken kaikkiaan vaan niin paljon paremmin. Ja mahtavaa myös se että kun ketuttaa, ahdistaa, on riitoja, tylsää tai surua niin mieli ei pakene peleihin vaan ne tunteet kohtaa. Ja niistä hetkistä pääsee yli. Eikä kaiva kuoppaa syvemmäksi pelaamalla pahaa oloa piiloon kohdatakseen sen myöhemmin paljon pahempana

Hei Laura89
Sun laskuri näyttää jo liki kahta ja puolta kuukautta, huippuu !!!
Kyllähän se mielenrauha on tärkeetä. Kukin hakee sen itselleen sopivalla tavalla. Pääasia on että se löytyy! Pelaamattomuus todellakin vaikuttaa niin moneen muuhunkin juttuun kuin vain raha-asioihin. Mäkin nukun nykyään huomattavasti paremmin kuin ennen. Ja moni muukin juttu on muuttunut. Me noustaan täältä vielä! Tsemppiä <3

Hiljentynyt täällä käyminen ja kirjoittelu ku Innostuin kauheasti omasta blogista. Kiitos 67anne67:män. :smiley:

Jos jotakuta kiinnostaa niin osoite on ulosotostaeroon.blogspot.com :slight_smile:

Oli kyllä tosi kiva ku säkin innostuit siitä :wink: Surutar mulle alunperin niistä vinkkasi, ja sit aloitinkin oman. Sinne menee nykyää isoin osa mun sometus ajasta. Ja jotenkin budjettiki pysyy nyt paremmin kurissa kun sen laitto julkiseksi :wink: Me noustaan täältä vielä, molemmat <3

Pelasin 4 viikkoa sitten yhtenä iltana 250€. En ole kehdannut edes kirjoittaa foorumeille tai muuta. Hävettänyt niin paljon se ettei uudenvuoden lupaus pitänyt. Hävettänyt se että tuntuu että aloitan aina alusta. Ja kierrän samaa kehää.

Mutta nyt on mennyt taas hyvin. Blogin pitäminen ja muiden lukeminen on ihan mahtavaa. Mun budjetti ei yksinkertaisesti anna pelaamiselle mitään mahdollisuutta. :smiley: Ja toisaalta ajattelen että tästä tulee silti mun viimeisen 3-4v aikana paras vuosi. 250€ menetetty mutta toivottavasti ei enää senttiäkään tänä vuonna.

Tsemppiä kaikille!

Hei Laura! Kävin vähän aikaa sitten lukemassa sun ja 67anne67:n blogeja. Vaikuttaa, että teillä molemmilla on hyvä meininki! :slight_smile: Se häpeän tunne on usein kyllä valtava - toisaalta, kuten sanoit, tästä on varmasti tulossa paras vuosi vuosiin, eikä siinä todellakaan ole mitään hävettävää. Eikä riippuvuuden kanssa taistelussa ylipäänsäkään pitäisi olla hävettävää, mutta jotenkin sisäsyntyisesti se viriää… Se fokus ehkä kannattaa pitää siinä, missä on onnistunut, eikä niissä pienissä takapakeissa. Se on jo todella hyvä saavutus, että pelikertoja tälle vuodelle on vain yksi :slight_smile:. Sulla on myös lyhentynyt hienosti velat ja kiva kuulla, että taas mennyt hyvin! :slight_smile: Tsemppiä!

Kävin tän eilen jo lukemas, mut enpä vastaillu mitää. Eiköhän tää Laura sun sortuminen ollu aprillipilaa, niin ainakin toivon :wink: Blogeista puheen ollen. Mulla on vahva kutina et siellä on meidän lisäksi vielä yks muukin täältä :wink: Hän vaan ei ole pelitaustastaan puhunut sanaakaa. Mä vaan jostain syystä yhdistin nuo täysin erilaiset nimimerkit päässäni. Toki, se on jokaisen oma asia mitä blogiinsa kirjoittaa ja voinhan mä olla väärässäkin :wink: Tsemppiä sekä pelaamatonta huhtikuuta kaikille !

Hei Laura89! Mie olen uusi täällä, mutta sinun tarinasi osui ja upposi, ainut vaan että minulla on enemmän velkaa ja vasta olen ulosottoon menossa… Lisäksi minulla on kohta 8-vuotias poika, jota ilman en varmastikaan tässä enää kirjoittelisi. Minä joudun varmasti makselemaan näitä velkojani kuolemaani asti, sen verran on iso summa kyseessä… Enkä ole suuripalkkainen :confused: Enkä silti ole saanut pelaamista loppumaan, vaikkakin summat ovat pienentyneet.

Moi laura89 Tuo retkahdus on tietysti ikävä asia, mutta mainio lukea, että olen selvinnyt siitä. Se varmasti kestää hetken ennen kuin häpeä, harmi ja vitutus laskee taas. Onneksi 250 eurolla ei suurta vahinkoa saatu aikaiseksi talouteesi. Kävin minäkin lukea blogia, ja hienosti sinulla näyttää menevän mitä tulee velkojen pois maksamisessa :slight_smile:

ikuinen velallinen, lapsesi takia sinun on jaksettavaa. Kerroit, että pelaaminen ei ole vieläkään loppunut. “Sanon sen ääneen” sen, mitä varmasti itsekin jo tiedät: lopeta se pelaaminen. Älä sano ettei onnistu! Tällä palstalla on monia, jotka ovat jättäneet pelit taakseen. Sen pitäisi nyt keskittyä ja panostua siihen mitä se sinulta vaatii, ettet enää pelaa. Ulosotosta minulla ei ole kokemusta, mutta ymmärtääkseni kaikki velat aikoinaan vahentuvat. Löysin asiaan liittyvää:
https://www.takuusaatio.fi/tietoa-ja-ratkaisuja/velan-vanhentuminen
Älä menetä toivosi, kaikki kääntyy vielä parhaanpäin :slight_smile: Temppiä :exclamation:

Retkahdukset ärsyttää aina, se on fakta. :frowning: Mutta ei niistä auta muu kuin nousta!

Oikeastaan tulin nyt ihan pikaisesti kommentoimaan tota blogia, kun kävin pikaisesti siellä lukemassa. Hyvältä vaikuttaa! Anne mikä se sun blogi olikaan? En pikaisella viestien selaamisella löytänyt osoitetta enää. Käyn sitäkin lukemassa jossain välissä. :slight_smile: Pitäsköhän sitä itekin alkaa pitää blogia jos se veis ajatukset täysin muualle. Joskus kauan sitten on tullut jopa kirjoteltua blogia. :slight_smile:

Koodari, kiitti tsempistä :slight_smile:

Kiitos kaikille tsempeistä. :slight_smile: Tuo blogin kirjoittaminen on kyllä kivaa. Ja muiden omien lukeminen.

Pelifiiliksiä ei ole ollut vaikka muutoin on kyllä yhtä tunteiden vuoristorataa tämä elämä välillä. Pikkuhiljaa taas kerrytetään päiviä ja viikkoja.

Oon verrannut vuoden takaiseen ja huomaan aika ison Muutoksen kuitenkin elämässä. Silloin pelasin surutta n. 1200-1400€ kuukaudessa ja ainoa mikä ärsytti oli rahojen loppuminen. Pelasin kaiken ajan mitä oli mahdollista ja pelaaminen loppui vasta kun rahat loppui. Ja silloinkin lainattiin kavereilta lisää tekosyiden varjolla.

Nyt olen tänä vuonna pelannut kerran. Pienehkön summan. Yksittäisen hetken. Ja suurin muutos, ei sen jälkeen tullut mieleenkään pelata lisää vaikka rahaa olisi ollut ja on. Ja vielä tilillä.

Mulla on nyt ollut just näitä yhden peli kerran repsahduksia 1-3kk välein. Joku kokeilenpas kerran vielä vaihde. En tiiä mutta sen tiedän että ne pitää pystyä nyt jättämään pois. En saa niistä kuin pahan mielen. Ja portin auki pelaamiseen ja siihen että mopo lähtee käsistä oikein kunnolla.

Mielenkiinnosta kysyn siulta, että mitä oikein teet työksesi? Sinulla on ilmeisesti tosi hyvä palkka, kun olet saanut ulosottovelkaa lyhennettyä noin hyvin? :slight_smile:

Hyvä, että olet päässyt noin hyvin pelipirusta irti! Sie taidat olla miun esikuva tällä hetkellä :laughing:

Minulle äsken soitti joku lakitoimisto, fonecta näytti kotisivuksi http://www.velkapuhelin.fi . Onko sinulla kokomusta tuosta?

Oon hoitoalalla, 2500€/kk on palkka plus vuorotyön lisät päälle. Kai se väkisinkin lyhenee se velka kun jo aina omansa ottaa ja veroprosentti ollut sen verran korkea että joulukuussakin liki 3000€ palautuksia meni suoraan ulosottoon. Nyt yritän tsempata ja maksaa ylimääräisiä aina mitä vain kykenee. Mutta en aio väkisin elää tiukilla vaan pikkuhiljaa maksan pois ylimääräisiä mitä pystyn. Muuten menee järki.

Kiitos kommentista. Vähä epävarma esikuva oon ollut kun noita repsahteluja on aina välistä ollut. Mutta nyt aion olla täydellinen esikuva tästä eteenpäin. :slight_smile: