Minun kohdallani taitaa olla niin, että polttaessani budii en koe mitään ahdistuksen oireita. En myöskään, jos en ota bentsojani niin en koe vieroitusoireita.
Eli pääsisinkö halutessani eroon bentsoista (en tosin tällä hetkellä halua) tällä keinoin? Tottakai ei mitään seinään lopetusta mutta sellasella tahdilla ettei tule mitään krampin vaaraa sun muuta.
Voitko siis olla jopa useita päiviä ilman benzoja. Kuinka paljon niitä esim yhtenä päivänä otat. Luulisin että pienestä määrästä päivässä pääsisi eroon mutta mulla on sama homma edessä eli lopetus koska lekuri ei enää kirjoita niitä lisää. Etukäteen jo mietityttää miten käy kun on enää viimeinen pilleri jäljellä.
No mulla on sellainen kokemus ku joskus aikoinaan meni 5-10 pamia päivässä ja jouduin lopettamaan kuin seinään kun ei saanu mistää niin puoli vuotta meni eikä vierotusoireet lähteny vaan pikemminki kun loppua kohden paheni niin että tuli paranoidinen olotila ja vaikeaa unettomutta sekä ahdistusta koko se puol vuotta. Että kyl ois jotain korviketta silloin tarvinnu.
voi jos haluaa, mutta benzoja käytetään aika moneen vaivaan itse en des yrittäisi vähentää/lopettaa benzoja syön niitä niin vähän. joskus a-klinikalla ehdotettiin että lopettaisin benzot seinään, niin etten enää söisi niitä, ei oikein toiminu mut onneksi pääsin lopulta omin konstein kuiville ryyneistä. mutta jos benjamiineja käytetään kannabiksen vieroitukseen niin miksi ei toisin päin
On harvinaisen totta, jotta minun ei todellakaan tarvitse/enkä myöskään halua käyttää bentsoja budi päissäni, ja jo pienet määrät kannabista auttavat mainiosti ahdistukseen, joihin siis bentsoja käytän (en saa niistä mitään euforiaa/mielihyvää.) Ja lasken kannabiksen huimasti haitattomammaksi kuin bentsot omalla kohdallani (ei koskaan mitään negatiivista ole tullut kannabiksesta.)
Minulla on myös lieviä uniongelmia joihin bentsoni eivät auta, kannabiksella nukun kuin pikku vauva JOKA kerta.
Mutta ongelma on, että tunnen passivoituvani jo 1-2 viikon sauhuttelusta. Olen myös perheellinen niin en usko, että jatkuva vähäinenkin kannabiksen käyttöni jatkuvalla syötöllä olisi hyväksi 4vuotiaalle lapselleni. Ja kannabis ei myöskään ole ihan ilmaista (omia kasveja en ole laittamassa). Bentsot sen sijaan on puoli-ilmaisia. En ole tällä hetkellä henkisesti koukussa kannabikseen, mutta sekin mahdollisuus on olemassa jatkuvassa käytössä. Sinänsä hassu ja kimurantti tilanne
Minulla on päihdelääkärini mukaan vakava yleistynyt ahdistuneisuus häiriö, tätä mieltä on myös kolme muuta lekuria jotka kaikki ovat psykiatrisia erikoislääkäreitä. Tänäkin aamuna oli kovaa ahdistusta, joka katosi bentsojen myötä. Eli voidaan käyttää ilmaisua 24/7 ahdistus. Ja sitä juuri pelkään, jotta bentsot pitkässä juoksussa kääntyvät minua vastaan, ei hyvä.
Olen ollut noin 13kk ilman alkoholia (olen hc-alkoholisti jo nuorena), silloin epäiltiin, että ahdistukseni johtuu armottomasta dokaamisesta, mutta enään se ei ole mahdollista.
Kannabis on ihan kelpo lääke satunnaisesti käytettynä. Tosiaan jos pystyy siihen että hujauttaa pajat vaan äärimmäiseen ahdistukseen ja vittuuntuneisuuteen saattais toimiakin bentsokorvikkeena. Ahdistukseen kuitenkin on syyt, ja ne syyt voi olla tosi hulluja. Ittee esim. ahistaa jos on liikaa rahaa. Hyvä ois saada itsensä eroon kaikesta kemiallisesta turrukkeesta, ja harjoittaa syvällistä itsetutkiskelua tai terapiaa, vaikka äidin tai kaverin jos ei terapeutin kanssa ko asiat näkee ulkopuolelta eri valossa. Mulla iso osa ahistuksista lähti kun olin hetken raittiina, itkin sitä aikaa jonka olen menettäny tän sekoilun myötä ym. asioita. Ahistuksen syyt on syvällä sisällä. Niitä kannattaa joskus kaivella.
Ahaa tuliki lisää infoo, mun pääpäihde on ollu pääasiassa alkoholi. Mä olin noin puolvuotta totaalisen raittiina, paitsi mielialalääkettä söin pientä dosee, ja ihan tunnistamatonta ahdistusta puski jostain. Et ooksää sinut alkoholin kanssa? Tehny surutyön että olet jättäny alkoholin. Alko ku meinaa vallata sydämen, ja jos niin on joskus käyny, alkoholin jättäessä sattuu, ja jos sen surun jättää surematta dumpaten tunteet esim. bentsoilla, saattaa ahistaa ihan sen takia, vaikka se vähän hassulta kuulostaakin.
No ainakin sulla on tuo Opamox mistä nyt ei oikeen kunnon viekkareita tule… sen verran mieto vaikka olisikin iso pv annos. Pajauttelulla eroon bentsoista… jaa-a, riippuu aika paljon henkilöstä… joillekin siitä tulee vaan tosi pahat ahdistus/paniikkiolot… kuten itselleni.
(imo)
Mielestäni olen vasta toipumassa alkoholismista. Join esim 4kk putkia 2-3 isoo lekaa vodkaa päivässä. Katkolta katkolle, päihdekuntoutuksessa, A-klinikalla, AA- ryhmissä. 2 vuoden puhdas laitoskierre alkoholin takia.
Mielestäni olen tehnyt surutyön. Ei ole mitään himoa enään alkoholiin, eikä alkoholistisia ajatuksia. Minun ei ENÄÄN TARVITSE JUODA, olen hyvin onnellinen siittä. Elämä sujuu todella mainiosti ilman tuota hermomyrkkyä/liotinta.
Olisikin mainiota jos ahdistukselleni löytyisi syy/syyt.
Olen monelta kuullut ihan niinkuin satanus sanoo, että tulee ahdistusta/paniikkioloja kannabiksesta. Ymmärrän kyllä sen jos ei ole koskaan polttanut, silloin saattaa kuitenkin hieman “pelätä/jännittää” vaikutuksia. Ja jos set&settings ei oo kohallaan. Eli ympäristö on jotenkin esim. turvaton.
Mutta, että joka kerta tulee kuumotuksia, niin osaisiko joku enemmän asiasta tietävä kertoo mistä tämä johtuu. Koska itse en henkilökohtaisesti voi käsittää miten ihmisen psyyke voi reagoida kannabikseen negatiivisesti (ja tähän nyt en laske niitä sällejä jotka hiisaa jotain kunnon “psykoosi kukkaa” vuoden pari putkeen, joo voi tulla jotakin negatiivista, ei ihme
Mulla on toiminut kannabis hyvin pieninä annoksina alkoholista viekkaamiseen kun ei ole ollut bentsoja. Bentsoja korvaamaan taas ei ole tahtonut sopia Tai siis joskus helpottaa, mutta useimmiten pahentaa ahdistusta ja saa vainoharhat aikaan. Ne kun kestää niin unensaanti taas on helpompaa. Eli mulla aika kaksiteräinen miekka
edit: Niin siis edelliseen viestiin; minuakin kiinnostaisi. Olen poltellut satunnaisesti vuosikaudet, mutta paniikit tulee jos mindsetti on väärä, eli bentsonpuute+kannabis>kamalat olot.
Itselläni on xanor depot lääkitys ja pikkuhiljaa sitä pudotan. Minulla kukka ei todellakaan helpota yhtään benevajareita itseasiassa vaan pahentaa 10x oloa vaikka miten set&settings. Jotkin lajikkeet kyllä rauhottavat minuakin, mutta ne ovat harvassa.
Mielestäni J.B on oikeassa, että jollakin tämä keino vain toimii. Minun ajatukseni kun kannabiksella ei ole koskaan lähtenyt “väärään suuntaan”, tai tullut muita psyykkisiä vainoja, ahdistusta jne… Mutta mitä ilmeisemmin kaikki eivät voi saada apua budista bentsorefloihin.
-Mikäli haluasin tiputtaa bentsot pois kokonaan, niin uskon siihen riittävän 100g-200g hyvää kukkaa. Ja bentsojeni pudotus voisi olla suhteellisen nopeaa. Ei mitään seinään lopetusta, mutta nopealla tahdilla kuitenkin.
Toivon, koska se on nyt ainoo mahollisuuteni Melkeimpä… Rahatonki ku oon. enkä pummiks tahtos ryhtyy. eikä peijakses jaksais 3h venailla. Vai jaksaiskohan…? Mut kuka venailis mun kanssa. Kun se saatanan uus lekuri ei suostu kirjottaa reseptii enää!
Jos on bentsojen HC-käyttäjä, niin ei onnistu. Itse kun sain bentsopudotuksen siihen malliin, että pamia meni päivässä enää 30mg/vrk, niin ganja auttoi pudottamaan tuotakin annosta.
Nyt pamiannos on 15mgvrk(otan joskus lomaa ja jopa onnistuu), ja polttelen suhteellisen säännöllisesti budia, niin saattaa mennä muutama päivä, etten ole ottanut ainuttakaan bentsoa.
Itse käytin lääkkeitä todella paljon.
Minulla kukka on erittäin kova lääke opiaattiviekkareihin. Tuli tuossa melkein kk syötyä xanoria 3-4mg/pv nyt saanut pudotettua että olen pari viikkoa ottanut 1-2mg/pv eli yksi aamulla ja ehkä yksi illalla. Itse olen kokenut toimivaksi, että alussa kun alkaa pudottamaan ottaa kerralla puolet vähemmän pv annoksesta. Menee kyllä pari päivää vähän heikonpana, mutta vaan se pari pv minkä kestää kyllä.
olen kuullut monia loruja että kelpo lääke huumeista eroon pääsyyn. minuun se vaikuttaa niin ettei tee mieli mitään huumeita kun on paukuissa, varmaan muillakin tälläistä?