Olin eilen hammaslääkärissä ja ihan itsesuojelun takia otin ylimääräisen pamin ja teemun eikä sattunut, menin kauppakeskukseen kuluttamaan aikaa kun bussi lähtee 50min niin ensinmäisen kerran tuli ulkomaalaiset tekemään kauppaa huumeista mulle. Silmistäkö ne näkee kun otin lasit pois huurtumisen takia, tätä ei ole mulle tapahtunu ennen. Katselin kyllä ympärilleni kun tuo kauppakompleksi ei ole tuttu mutta mä etin kahvilaa ja vessaa, no kieltäidyin kohteliaasti ja se riitti pojille. Kerroin vartijalle joka sanoi että minkäs tekee ku ei niillä ole mitään vaan soitavat jolloin tuodaan tavara.
^
Sori, alkoi vain naurattaa niin perskuleesti tuo otsikko ennen kuin ehdin koko juttua lukea edes. Ajattelin, että mitäs perskuletta NeuroKivulle nyt on tapahtunut.
Kyllähän tuon silmistä saattaa hyvinkin huomata, jos olit tavallista enemmän nuokuissa ja jotakin epäilyksiä saattaa herättää sekin, että pyöriskelit siellä ns. tyhjänpanttina. Kyllä koira koiran tuntee, niinhän sitä sanotaan. Kyllä muakin on usein “epäilty” nistiksi, siis nimenomaan toisten, joskin mulle täysin ennalta tuntemattomien, käyttäjien toimesta. En nyt tarkoita, että sinä, NeuroKipu, olisit mikään nisti sanan varsinaisessa merkityksessä, kun käsittääkseni et muuta käytä, kuin ne lääkärin määräämät lääkkeet, ja nekin pitkälti oikein.
Tuli vain mieleen, että kuinka nuoria nuo sällit oikein olivat. En mä ainakaan ryhtyisi kovin helposti kyselemään täysin ventovieraalta ja vielä jollain julkisella paikalla mitään huumeita, vaikka tämä ihminen kuinka pahasti näyttäisi diileriltä .
Siis mähän en kysynyt mitään vaan yksi nousi kysyyn onko mulla tarvetta “hyvään” kamaan, alle kahenkympin porukka oli. Jos olis tullu monta mun ympärille niin olis saanu haistaa 9mm piippua, emäntä sanoo ku mulla on lyhyt lentäjän takki et mun lompsa näkyy ja se olis helppo ottaa. Se on totta mutta rahojenin käyttö tehohoidossa ei oikein onnistu ja mulla terveys semmoinen ettei mikään vankila ota mua, aseet menis mut sit ostamme uudet ja vaarin sotamuistoillakin pärjätään. Pohjanmaalla aikoinaan piti sitoa miehiä puihin ku ne olis lähteny ryssää vastaan ja olis pitäny päästää niin mitään sotaa ei edes olis tullut.
^ Ahaa, ymmärsin väärin, kuten tavallista, että olisivat sulta yrittäneet ostaa jotakin. Juu, kyllähän noihin välillä törmää, jotka tulevat kaupittelemaan kamojansa ihan missä vain ja melkein kenelle ventovieraalle vain. Itselleni ei kyllä tulisi mieleenkään mennä tuputtamaan jossakin julkisella paikalla huumeita täysin tuntemattomille, vaikka myymistä harrastaisinkin. En tosin harrasta .
Lultavasti oli kyseessä kusetusyritys, eli olisivat jotain rahaa halunneet päälle ja muka hakeneet sitten jotain jostain ja hävinneet kuin pieru saharaan. Noitahan näkee, näitä alle kakskymppisiä eläkeläisiä. Ihonväriinkään mitenkään puuttumatta. Kaikkea (kamaa) löytyy aina kysyttäessä yms.
^ No melko surkea kusetusyritys, jos kuvittelevat, että joku tyystin vieras heittäisi rahaa heille siinä toivossa, että saa joskus tulevaisuudessa vastineeksi jotakin. Ja jos vaikka saisikin, niin ties mitä paskaa se vastine olisi. Eipä mulle tulisi pieneen mieleenikään kylvää vähiä rahojani tuolla ympäriinsä ihan miten sattuu. Aina toki kannattaa yrittää. Kyllä typeryksiä tässäkin maassa riittää .
Niinpä. Turha multakaan olisi mitään tuollaista kysellä. Tosin joskus nuorempana poikana sitä on lähtenyt ainakin yhden kerran tällaiseen somaliherrasmiehen (ennaltaan tuntemattoman) ‘6g kukkaa ihan kulman takana-säätöön’. Rahat meni, opetus tuli
Ei ollut somppuja koska lööpit jo kirjoittais jutusta ku olisin sylkenyt naamalle ja pannu koko porukan kontalleen rukoikoilemaan allahia, ei mulla ole enään estoja ja tiedän ettei mua voida rankaista ku tässä istun törkeää rattia pois ja saankin kortin justiinsa takas. On oma lakimies vaan hyvä mutta en aja vielä pitkään aikaan, seisköön pihassa ku pääsen KELAn maksamalla taksilla asioille ja odottaa vaikka tunnin ku mittari raksuttaa kuhan kertoo kyydin olevan pitkäaikainen.
Jäinpäs vaan mietiskelee sellasta, kun tapasin eilen yhden ihmisen, joka kertoi käyvänsä salilla/ jossain spinningissä tai näissä kaikenmaailman bodypump-combat-jutuissa jopa kuusi kertaa viikossa!! Ja usein silleen et kaks juttua peräkkäin, salin jälkeen joku body-juttu tai jtn. Mut siis et… Kuka jaksaa?? Joka päivä? Ja siis silleen et ei se jumppaaminen niinku oo mikään elämän tehtävä, vaan ihan pelkkä harrastus, jota tekee työn ja perhe-elämän ohella. Ei helvata, tekis kyllä hyvää tolle mun pullamössöperseellenikin. Ja selälle, joka joka aamu reistailee. Ne on vaan niin hemmetin kalliita ne kortit tollasiin paikkoihin! Saiskohan sitä raahattua itsensä vaikka lenkille joku päivä…?
Se on kuule iina silleen ,et joillekin ihmisille liikunta on huume.
Elimistö erittää endorfiinia ja tuottaa hyvänolontunnetta suorituksen jälkeen.
Tunnen itsekin tälläisiä tapauksia. Se on melkein sama ,että narkki haluaa sen piikin ja liikuntanarkki tarttee sen annoksensa endorfiinia.
Liikuntahan on sinänsä hyväksi ,et eikai siinä mitään pahaa,jos pysyy kroppa ehjänä.
Kaikkeen voi koukahtaa.
^^Joo, ei toi mitenkään tavatonta oo, esim. munkin treenailemani lajin opettajat treenaa varmaan ton verran viikossa, ja kamppailu-urheilulajeissa on vissiin kovinkin yleistä tollanen tahti ihmisillä, jotka käy skaboissa. Alkuaikoina treenailin itekin 4 kertaa viikossa plus tsygäilyt kaikkialle siihen päälle. Vitsit ku pääsiskin treenaamaan tai ees fillarin selkään…
Jaahas, vai on se silleen?
^ Se nyt on ihan eri juttu jos treenaa jotain lajia. Kyllä mä sen ymmärrän et sitä silloin tekee monta kertaa viikossa, eihän sitä muuten kehity. Etenki jos opettaa tai kilpailee, niin sehän on selvä et sille pitää silloin uhrata aikaa päivittäin. Mut salilla käymisessä ja noissa jumpissa tuskin käydään siks et niissä varsinaisesti haluis kehittyä, vaan siks et kunto nousis ja kroppa pysyis timminä/ sais sen timmiks. (No joo kehonrakennukseen hurahtaneet on taas tietysti oman juttunsa. Mut niin siis nehän myös treenaa.) Ni siks en ihan tajuu et sitä jaksaa joka päivä, varsinki jos päivä muutenkin on työntäyteinen aamusta iltaan. Mut jotku ne vaan jaksaa. Toisaalta lisäähän säännöllinen liikunta sitä jaksamista. Kuluttaa energiaa hetkessä mut pidemmän päälle myös tuottaa sitä.
Ton urheilu-douppailun ostan kyllä. Ko. henkilö sanoi tulevansa “levottomaksi” jos ei pääse koko ajan liikkuu. Et aika selvä tapaus mun mielestä! Pitänee alkaa hienovaraisesti kysellee siltä et oiskohan katkon paikka…?
Kyllähän säännöllinen liikunta tuo hyvinvointia tavalla, jolla mikään muu ei sitä tee. Itse tykkään duunin jälkeen kävellä tai juosta sellaisen ~tunnin verran, esim. mukavasti duunista himaan. Ajatus luistaa ja uni tulee ihan eri tavalla kuin jos lusmuroisi bussilla himaan. Ei sillä ole treenaamisen tai kehittymisen kannalta mitään merkitystä, vaan ihan vain hyvinvoinnin.
Aikaisemmassa elämässäni olin tosi nörtti sohvaperuna. En enää ymmärrä, miten jaksoin edes istua tuolilla silloin…
^Komppaan. Mulle oli aluksi, ehkä ekat pari vuotta suurin motivaattori capoeirassa kehittyminen, mutta myöhemmin lähinnä se, kuinka hyvä olo siitä tulee. Uskoisin, että suurinta osaa himotreenajista yhdistää sama juttu, oli se liikunta sitten bodypumppia, juoksemista tai vaikka halkojen hakkaamista - ei kai kukaan jaksaisi esim. salitreenausta ilman niitä endorfiinipörinöitä, ainakin mulle se on about tylsintä hommaa ikinä, mutta sopivalla soundtrackilla ja sellasella “älä mieti vaan tee” -mindsetillä saa yleensä vedettyä ittensä sopivasti piippuun Pitääkin suunnata huomenna sinne siis. Oma alakulo on erittäin vahvasti sidoksissa liikunnan määrään, tai lähinnä sen puutteeseen