Just tulin pankista kotiin,kävin allekirjoittaan yhdistelmälainan nostoon vielä nimen alle nyt ne kalliit luotot on kaikki yhtenä pankkilainana
Kyllä on tavallaan helpottunut olo,
Ainoa asia mikä vaivaa on että pitäisi viikon sisällä ilmoittaa vapaaehtoinen luottohäiriä merkintä asiakastietoon.
Edelleen aika vaikea asiaa hyväksyä ja meinasin kyllä yrittää siitä neuvotella pankin tätin kanssa.
Onko muilla minkälaisia kokemuksia juurikin itseotetusta merkinnästä,kesto ilmeisesti ei välttämättä pitkä 1-2v mutta jossain kohtaa luki että sen voisi itse sieltä myös poistaa? Pitääkö tämä paikkansa?
En osaa vastata luottohäiriömerkintäasiaan, mutta halusin vain kirjoittaa tsemppiviestin Seuraan kuulumisiasi ja pelaamattomien päivien kertymistä, vaikken usein kommentoikaan. Milloinkahan itse saisin tuon 60 päivää täyteen? Yritän nyt aivopestä itseni pois R-kioskilta käymisestä kokonaan, kun en minä sieltä oikeasti mitään sellaista tarvitse, mitä ei saisi kaupasta ja jokaikinen kerta jalat vievät siellä peliautomaatille, jos vain yksikään kone on vapaana. Eli R-kioski boikottiin saman tien.
Kiitos Toiveikais Tapaus
Ja suosittelen välttään kohtaamisia noiden masiinoiden kanssa,kaupassa on pakko käydä jos syödä meinaa mutta koneiden ohi kun tyylikkäästi kiihdyttää niin voi rauhassa hieman nostaa leukaa rinnasta ja hymyillä itselleen
Itse koin toiveikaus tapaus semmosen jutun kauan sitten mikä auttoi tosi hyvin. Olin pelannut jo 5 tuntia peliautomaattia putkeen ja hävinny paljon. Nälkä oli valtava mutta hakkasin vaan koomas pelaa nappulaa silmät kiinni ja tiesin ettei täs enää oo yhtään mitään järkeä. Sitten kun avasin silmät työntekijä alkoi tyhjäämään vieres olevaa pelikonetta johon ihmiset oli työntäny rahansa. Kolikkomäärä oli valtava. Mietin mielessäni että vittu. Lähdin pois ja poltin 5 tupakkaa putkeen ja kun pääsin kotia niin aloin kuuntelemaan Jenni Vartiaisen suru on kunniavieras. Sen jälkeen kun oon käyny ärrältä ostamas tupakkia niin oon monella nähnyt saman tuskan ilmeen kun itsellä oli.
Kunpa tuollainen vaikuttaisikin todella syvästi sisimpään (vai olenko jo liian paatunut - en rikollinen vaan pelaaja) enkä palaisi pelaamaan kuitenkin taas uudestaan. Ylipitkän työpäivän pituisia pelipäiviä mahtuu kyllä elämääni aivan liian paljon. Kerran seurasin myös pelikoneiden tyhjennystä. Pienehkössä paikassa työntekijä otti useiden satojen eurojen edestä kolikoita ulos, katsoin ja jatkoin vain pelaamista Ikävä on myös (omalta kannalta), kun on hävinnyt hirvittävän paljon rahaa ja sillä aikaa kun käy nostamassa lisää rahaa, joku tulee ja ottaa suuret voitot siitä koneesta. Itse raatanut tuntikausia ja yrittänyt suurilla summilla ja joku Hannu Hanhi tulee ja nappaa minuutissa kunnon voitot ja lähtee tyytyväisenä pois. Peliriippuvainen toki jäisi häviämään kaiken.
Tässäpä taas kirjoittelen, mutta kun/jos tosipaikka taas tulee, olenkohan oppinut mitään… Tarinasi pitäisi pysäyttää kyllä!
Antti777, ainakin mielikuvissa pitäisi ajatella pelikoneiden ohi kiihdytyskaista, jossa pitää ottaa kunnon spurtti, että pääsee vauhdilla ovesta ulos ylimääräisiä kaupassakäyntimaksuja makselematta.
Just tulin marketista kotia ja siinä koneiden kohdalla totesin että Hienoa,kukaan ei ollut pilaamassa talouttaan HyvänTahdonPeleihin,en siis mennyt itsekään vaan jatkoin hymyillen matkaa
Ja tällä ohituskaistalla tulen pysymään…
Pieni paussi ollu päivityksissä,ihan tarkoituksella… ajattelin pikkuhiljaa ruveta kääntään laskurin sillä tavalla pois mielestä että pelittömien päivien ajattelu ja laskeminen ei ole oleellista…joka tapauksessa 75 päivää ilman pelejä tulee tänään täyteen ja siitä olen kyllä helkkarin ylpeä.
Elämä muutenkin palautumassa takaisin normaaliin kuosiin,siis siihen mitä se oli vuonna 2016,ei velka asioiden paljastumis aikaan,ja kyllä osaa arvostaa sitä että vaimolla kaiken paskan jälkeen vielä löytyy luottamusta siihen että normaali elämä meikäläisen kanssa voisi onnistua.
75pelitöntäpäivää,HyväMinä
Nopeasti menee aika ilman pelejäkin,kaikenlaista tekemistä kun saa keksittyä auton korjailun ja kodin ylläpidon merkeissä niin kyllä elämä vaan eri mukavalta maistuu
Sellainen fiilis itsellä ollut jo pidempään että nyt se pelimörkö piilopaikkana pahalta maailmalta on oikeasti selätetty ja asioista uskaltaa ja voi puhua avoimesti,siis niistä asioista jotka aiemmin on painanut piiloon omaan pääkoppaan ja varmistanut “paremman” olon pelien parissa.
Hieno homma jos koet että meikäläisen tarinasta on hyötyä,
Paljon on virheitä matkan varrelle mahtunut ja niistä on onneksi osannut ottaa myös opiksi…
Itse peliongelman kanssa on asiat hyvin,tänään tuli 100 pelitöntäPäivää
Täyteen ja edelleen se tuo sen hyvän olon kun asiaa ajattelee,HyväMinä
Asiat muutenkin parantunu elämässä ja onnistumisen tunnetta saa pienistäkin asioista,raha-asioiden murehtiminen yksinään näkyy olevan sellainen ominaisuus jossa vielä paljon kehitettävää,eli pitäisi osata avata suunsa kun asiat painaa mielenpäällä.
Mutta pikkuhiljaa sitäkin kehitettävä on,onneksi on ihminen lähellä jolle haluaa oppia olemaan entistä avoimempi.
Pitkä tauko ollut kirjoittelusta,mutta kuten aiemmin jo totesin elämää on ilman pelejä ja Elämä on parempaa ilman pelejä,yli 5kuukautta mennyt täysin erossa rahapeleistä ja kyllä voin hyvillä mielin todeta että HyväMinä
Ja taas voi todeta että paljon on aikaa edellisestä päivityksestä, onneksi edellisestä peli kerrasta on myös aikaa, hieman yli 17kk,
Monenlaista tunnetilaa mahtuu matkan varrelle, mutta kyllä elämä paljon paremmalta maistuu kun ei tarvitse kotona salailla asioita.
Luottamus on palautunut mielestäni melkein 100%,mutta kyllä tietyissä tilanteissa jos itse miettii jotain ja ei siitä heti mainitse kun kysytään syytä, niin on se Peli Peikko edelleen läsnä myös kumppanin ajatuksissa, onneksi nyt uskaltaa lyödä heti pankkitunnukset pöytään ilman karkuun juoksua, ja ne pari kertaa kun asia on esille noussut ei ole tarvinnut edes kuin sanoa että saa tarkistaa tilitapahtumat, eli se luottamus löytyy jo sitä kautta kun kertoo mikä ahdistaa (työt Yleensä)…
Mutta hyvää kevään jatkoa sinulle joka tämän luet ja tsemppiä pelaamattomuuteen, se on mahdollista kun vaan laittaa asiat tärkeys järjestykseen.
Ihanaa kuulla että sulla menee edelleen hyvin! Kiitos kun käyt joskus tänne päivittämässä tilannetta, antaa uskoa omalla polulla kun on itse vasta alussa. Tuli tosi hyvä mieli sun puolesta : )
22 kuukautta mennyt ilman pelejä, onhan se aika helkkarin pitkä aika, mutta kyllä niitä ajatuksia välillä päässä käy että homma hallussa, miksi en vähä kokeilisi lottoa tai pelikonetta kokeilla, no kertaakaan en ole kokeillut
Ja ihan hyvin pärjää ilman kokeilujakin.
Foorumia ei paljoa ole tullut seurattua, mutta jos tämän ketjun joku joskus laittanut seurantaan niin toivon että näistä harvoista päivityksistä olisi iloa ja apua…
En osaa sen kummempia ohjeita antaa, itse se vaan on se päätös tehtävä ja pystyttävä päätös pitämään.