Vitut

Paskaa

Vai sillä lailla.

Annetaanko ajokielto kaikille jotka haluavat neuvoja ja tukea päihteidenkäytön suhteen vai rajoittuuko se niihin jotka suunnilleen jatkuvasti ovat pöhnässä?

Vähän kaksipiippuinen juttu tuokin.

Joku osa-aikaisempi juoppo, joka on sentään viikonkin välillä selvänä on varmasti aika usein ihan ajokuntoinen ja hoksottimet kunnossa. Toivottavasti tuosta ei tule uutta pelotetta päihdeneuvontaan menemiselle.

Onhan tietysti aika paljon tämmöisiä kuin minäkin olin vuosikymmenet, eli alkoholin käyttö niin todella alkoholistista ettei oikein saanut päivää ilman oltua -ja silloin on paikallaankin huomauttaa että parempi olisi pysyä poissa liikennettä vaarantamasta. Jos joskus olisi puhalluskokeesta läpi päässytkin, niin ei se päänuppi kokonaan ehtinyt elpymään missään välissä.
Mahtoikohan minulla sitten käydä jossain mielessä hyväkin tuuri, kun alkoholisoiduin niin nuorena että jäi hankkimatta koko ajokorttikin, ja mitäpä juoppo olisi semmoisella myöhemminkään tehnyt, jos joskus olisi ollut sen verran rahaakin että sen ehkä olisi maksamaan pystynyt.

“Poliisi ei sakota ajosta lääkärin potilaalle määräämän ajokiellon aikana, mutta ajaminen kiellosta huolimatta voi merkitä onnettomuustapauksessa myötävaikutusalennusta liikenenvastuukorvauksiin”.

Eli sakkoja ei ajosta saa, mutta huomattavasti suurempi riski on tuo että jos joutuu onnettomuuteen, korvauksien määrä melko varmasti alenee todella merkittävästi ja jos on itse syyllinen niin saattaapi tulla itku…

Paskaa

Paskaa

Noin se perhana näyttäisi sitten olevan.

Toisaalta sitten saa olla mielenterveyden kanssa kaikenlaista häikkää, harhoista alkaen, ja ajokortti pysyy voimassa.
Muistan tuttavapiiristäni yhden linja-autonkuljettajan joka laitettiin sairaslomalle kun matkustajat hädissään soittivat poliisit pysäyttämään. Selvä mies mutta sekaisin, lauleskeli eikä tiennyt mihin se porukka oikein piti viedä.

Pari viikkoa lomaa ja eikun takaisin rattiin.

.

Olisi joo pakko välittää, jos ei itsestään niin edes muista tiellä liikkujista. Mielestäni meillä on tarpeeksi rattijuoppojen uhreja, ja päihdekuskien uhreja. Viimeksi mainituilla tarkoitan myös niitä autoilijoita, joiden ajokyky on alentunut esim. krapulan tai muun päihteiden jälkitilan takia, vaikka puhaltaisikin 0,00 promillea.

Voisi nimetä myös ketjun: VAROITUS TIELLÄLIIKKUJILLE: minkä tahansa vastaantulevan auton ratissa saattaa olla krapulainen, humalainen tai muissa päihteiden aiheuttamissa tiloissa oleva kuljettaja.

Haistakaa vittu! Koko akln sadistit!

Niinhän se eräskin totesi, että selvinpäin en olisi ikinä ajanut autoa humalassa. :bulb:

En missään nimessä moralisoi, koska olen syyllistynyt itse rattijuoppouteen useita kertoja. Siis useammin kuin Yykaakoo. Viimeksi kesällä 2008 ajoin Porista Helsinkiin keikkareissulla otaksuttavasti promilleissa, ja sitä ennen ajelin humalassa useita kertoja vuosina 2000 - 2006.

Oli sikäli äärettömän hyvä tuuri, että mitään ei sattunut enkä jäänyt kiinni. Ajokortti on tallella siis edelleen.

Tuon kesän 2008 jälkeen en ole enää promilleissa enkä krapulassakaan rattiin mennyt, enkä tule menemään.

Ja kaikkia viranomaistoimia rattijuoppouden ehkäisemiseksi kannatan lämpimästi, ihan niinkuin kannatan ehkäisevää päihdetyötäkin vaikka olen entinen päihteiden suurkuluttaja.

En ole varma onko tämä tarkoitettu minulle, mutta jos on, niin täytyy antaa pisteet omaperäisyydestä. Juuri tätä solvausta en yleensä jostain syystä kuule, jotain muita kyllä joskus.

Nyt raittiina ollessa olisin helpoiten ilman autolla lähtöä saatavien kepardien äärellä. Tästä on noin 100m Lidl:iin… Kun vielä ryyppäsin,jouduin asumaan aika kaukana kaupasta.