Vitamiini lisät

Kuulemma b vitamiinistä voisi olla hyvä lisä alkoholismin hoidossa lisäksi. Onko kokemuksia? Olen. Ollu kuivilla jo puol toista vuotta. :slight_smile:

Onnea raittiudesta. Varmaan vitamiinit on tarpeellisia, mutta ei niitäkään yli tarpeen kannattane ottaa. B-vitamiinia annetaan katkaisuhoidossa, koska ryyppääminen voi aiheuttaa vitamiinivajetta ja etenkin b-vitamiinin puute pahentaa vierotusoireita ja heikentää yleistilaa.
Jos olliut jo raittiina, niin normaalit suosituket vitamiineja ja muita ravinteita riittänee.

Olen itse kyllä aika vakiintunut ravintolisien käyttäjä. Nyt menee monivitamiini-pilleri ja magnesiumia purkista. Ja salilla käydestsä tietysti protsku-valmisteet. :slight_smile:

Kyllähän nuo vitamiinilisät aiheellisia ja tärkeitä on, jos tai kun niitä ei saa tarpeeksi ravinnosta…monet niistä erityisen tärkeitä etenkin raitistumisen alkuvaiheessa…etenkin tuo b-vitamiini.

Toki itsekin käytän monivitamiinivalmistetta ihan säännöllisesti ja b-vitamiinia erikseen vielä ainakin hetken… raakana kasvisöljyä aamulla tyhjään mahaan ruokalusikallinen ja ehdottomasti laadukasta MAGNESIUMIA päivittäin.

Itse uskon kans, että vitamiineja kannattaa syödä purkista normaalin ravinnon lisäksi. Itse käytän päivittäin d-vitamiinia ja toista b- ja c-vitamiineja sisältävää valmistetta. Lisäksi maitohappobakteeria käytän päivittäin.

Kivaa, että vadelmamunkki käy kuntosalilla.Onkos sinulla kireät trikoot käytössä siellä?;o) mä tahtoisin joskus lähteä kuntoilemaan kanssasi…;o) ratkaistaan koko alkoholismin syvin salaisuus henkevien keskusteluidemme aikana;o)