Sain aikoinaan trauman takia käyttööni Oxycontinia, 20mg x2pv noin kuukauden ajaksi. Tiesin siitä hetkestä, että tämä on mun juttu ja lähtee lapasesta. Silloinen virallinen käyttö ajettiin alas hallitusti kun käytin vain muutaman kuukauden tuota 40mg kokonais päiväannosta. Reseptiä ei tietenkään uusittu kun ei tarvittu enää trauman parantumisen johdosta.
Nyt myöhemmin olen hankkinut Oxycontinia muualta ja annos on ollut 20mg - 60mg päivässä josku 100mg. En käytä iv, mutta joskus murskaan ja sniffaan aineet. Tätä on jatkunut nyt lähes päivittäin vähän alle puoli vuotta.
Millaisia vinkkejä teillä on seuraavan suhteen:
Minulla on jäljellä noita contteja alasajoon siten, että voisin vaikka tehdä lopetusta portaittain vai onko siinä järkeä?
Esim:
1 päivä 60mg
2päivä 60mg
3päivä 40mg
4päivä 40mg
5päivä 40mg
6päivä 20mg
7päivä 20mg
8päivä 20mg
9päivä 10mg
10päivä 10mg
Onkohan tuollainen pudotus järkevä tahti ilman, että saa itensiiviä refloja aikaiseksi? Kerran lopetin seinään ja tuli klassiset vilunväreet ja vatsaoireet, joita nyt olen vältellyt.
Lisäksi joskus nuo Oxyt loppuu ja kyllä niihin on ollut rahaa laittaa lisää, mutta toivoisin päästä irti tuosta myrkystä. Ulkopuolinen apu esim A-Klinikalta tai työterveydestä ei tule kysymkseen tällä hetkellä. Lisäksi minulla lopettamisen varalle hoidettu bentsoja sekä jos subua varuiksi.
Kaikkia vinkit ja kannustuspuheet tervetulleita! Erityisesti, onko tuo portaittainen liian nopea lopetus?
Itse en lähtis, sekoittamaan rauhoittavia, mihinkään, enkä subua.Rauhoittavien koukku voi olla pahempi, kun Oxycontinin, Itse kärsin, edelleen rauhoittavien lopetuksesta, vaikka on mennyt jo puolitoista vuotta, sen muistaa joka yö ja aamu, kun paitaa joutuu vaihtamaan hikoilun takia 3-6 kertaa yössä, elimellistä syytä, ei siihen ole löydetty, alkoi kun lopetin rauhoittavat.
Sen verran kokemuksia tänne, että en ole täysin lopettanut, mutta vähentämistä on tapahtunut sekä joskus on välipäiviä. Nyt ajattelin tehdä ns viimeisen rutistuksen, koska käsissäni on jonkinlainen määrä Oxycontinia eri pillerikokoina. (+2000mg)
Viimeiset päivittäiset annokset ovat olleet 60mg kokoa enkä ole juurikaan käyttänyt kuin suun kautta. Ajatuksena nyt on kokeilla tuota pudotusta noin 10mg 4-5pv välein edellisestä annoksesta 60mg → 50mg → 40mg → 30mg → 20mg → 10mg
Tuo annos jemmassa oleva annos riittää tuohon käytännössä tuplasti, joten jos refloja tuntuisi tulevan, palaan edelliseen annokseen hetkellisesti. Toisaalta, en ymmärrä miksi tässä noita refloja pelkää niin paljon, on niistä ennenkin kärsitty. Onko se vain tekosyy lopettamiselle? Onhan ne vilunväreet ja ripuli ym ikävää ja välillä vatsakrampit tuskallisia, mutta niitäkin voi hoitaa eivätkä ne ikuisuuksia kestä. Voin sanoa että en halua edes laskea rahamäärää mitä olen näihin laittanut. Bentsokoukku on käyty läpi ja se meni jotenkin ohi huomaamattakin.
Tsemppiä kaikille lopetusta harkitseville ja muutenkin aineiden kanssa eläville. Ehkä vinkkinä kaikille, jotka miettivät lopettamista itsekseen, on seettä koita pudottaa annostusta hiljalleen alaspäin ja hyväksyä, että et saa niitä oloja siitä määrästä mitä ennen vaan pysyt toimintakykyisenä. Uskon ja toivon, että itse onnistun tässä projektissa, ennen kuin alamäki alkaa kiihtymään.
Nämä kirjoitukset nyt 40mg nauttineena, vielä on päiväksi 20mg jäljellä. Ehkä tänne kirjoittaminen toimii myös jonkinlaisena päiväkirjana, joka auttaa itseä ja toivottavasti myös muita.