Vinkin palvelut

Hain Vinkistä mun parin kuukauden tarpeet. Viereen tuli kaksi poikaa hakemaan värkkejä. Homma meni näin:

Vanhempi poika pyysi värkkejä. Työntekijä kysyi kuinka monet laitetaan? Työntekijä sanoi, että tänään on perjantai, eli niitä saa enemmän, kuin ne tavalliset 5 kpl. Nuorempi poika sanoi: ”Ai onks tänään perjantai?”.

Arvioni, joka ei heitä kuin korkeintaan +/- 2 vuotta on, että vanhempi poika oli 16 vuotta ja nuorempi noin 10 vuotta!!! Vanhempi poika ei ollut ensikertaa asialla, sillä kyllä huumeiden käytön erotti jo hänestä.

Aloin kyllä miettimään mitä ihmettä nuorempi poika teki vinkissä perjantaina noin klo 12:00? Eikö hänen pitäisi olla koulussa? Eikä tämä lapsi edes tiennyt mikä viikonpäivä oli menossa…

Minusta penskat olisi pitänyt ottaa kiinni jopa Vinkissä ja ottaa yhteys lastensuojeluviranomaisiin. Millaisetkohan ohjeet Vinkin työntekijöille annetaan tämäntyyppisten tapauksien varalle? Kuka rotta poistaa I.V. mömmöjä 10 vuotiaalle kakaralle? Ei varmaan kukaan, ehkäpä hän sai niitä tältä 16 vuotiaalta ”kaveriltaan”.

Ikää ei ole viinaan eikä tupakkaan, mutta värkkejä kyllä saa I.V. huumeita varten (toimit.huom. kannabista ei voi käyttää ruiskulla). Siis on mielestäni kyllä parempi antaa ne värkit kuin olla antamatta, vaikka asiakkaiden ikä on mikä on.

Puistattaa :imp: !

Jokeri

Nuoreksi on mennyt joo. Tissistä otetaan kyllä maitoa mutta tuttipullossa pitää olla jo Kepardia.

Joo, tuolla meillä päin vedettiin kylmästi turpaan jos alaikäisille jotain roinaa toimitettiin. Savua nyt voitiin jo about 18-vuotiaalle antaa mutta pirit ym. “kovemmat” roinat pidettiin sitten kontrollissa. Näin sen pitäisi toimia aina!

Ja ei noita värkkejäkään saa jakaa ihan sylivauvoille. Ihan sama “että saa ne jostain ne kuitenkin”, mutta saapavat ainakin miettimisaikaa jos ei muuta. RAIVOSTUTTAA jo pelkkä ajatuskin että joku 14-vuotias vetää jotain paskaa katupiriä hihaan jonkun vanhemman sankarin kämpillä. Väkivallallekin on aikansa ja paikkansa, vaikka siitä en pidä.

Eks tääl saunas ollu tos joku pari kuukautta sit jut niist (uutisis - linkki) lieroist jotka möi sit subuteksii jollekki 12-11 vuotiail. :smiling_imp:

Muistaaks joku muu mitä siinä jutus oli tarkemmi kerottu :question:

ei ne vinkin palvelut mitään palveluita ole. siellä on KOKO AJAN poliisiseuranta päällä!

Tuohon Jokerin juttuun en ota kantaa, koska en aina ota selvää, keksiikö herra(?) omasta päästään noita juttuja, mutta tuohon anajuhanin juttuun sen verran, että eipä tuon suuntainen toiminta valitettavasti mitään uutta ole. Ko. juttua en kyllä tunne, mutta muistan hyvin, kun itse olin nuori, siis reilusti alaikäinen ja kaikkia “mukavia” setiä pörräsi ympärillä ja milloin mitäkin nappeja tarjoilivat tai myivät halpaan hintaan. Siihen aikaan mulla ei ollut vielä toleranssia, tietämystä vielä vähemmän ja järkikin taisi kokonaan puuttua. En tiedä, mitä milloinkin otin, mutta helevetin sekaisin niistä menin ihan parinkin bissen ohella. En vain ymmärrä. Toki mua oli varoiteltu ihan riittämiin, mutta mitä se itsetuhoista kakaraa kiinnosti. Onneksi tässä olen vielä hengissä, eikä mitään muutakaan kovin pahaa tapahtunut, vaikka olisi voinut. Täysi-ikäinen on itse vastuussa siitä mitä vetää, ellei nyt sitten aivan oikeasti tulee tietämättään huumatuksi, mutta alaikäiseltä, ainakin reilusti alaikäiseltä tällaista ei mielestäni voi todellakaan vaatia. Ja mikä helvetin ajatus niillä aikuisilla miehillä siinä touhussa oli?! Tai no, tiedän kyllä mikä, mutta silti :imp: . Mä olen yli kolmekymppinen, eikä mulle tulisi mieleenikään edes viettää aikaa minkään alaikäisten pentujen kanssa, saati työntää niille viinaa/huumeita/lääkkeitä. Enhän mä edes tunne ketään alaikäistä, ellei joitain sukulaisia lasketa.

Tervehdys Narkkarit!

Katsokaapa tänään 14.11.2012 klo 21:05 kanavalta 1 alkava A-studio. Tämä viestiketju varmaan rikkoi uutiskynnyksen :mrgreen: . A-studion trailerissa oli kuvaa Helsingin keskustan Vinkistä ja aihe on nuoret huumeenkäyttäjät!!!

Jokeri

Olen tullut siihen tulokseen, että noilta Hesan Vinkin työntekijöiltä puuttuu täysin maalaisjärki ja terve harkintakyky :frowning: !!!

Tänään kävin siellä todella ahdistuneena ja täysin elämänhaluni menettäneenä hakemassa lisää värkkejä (tietty juttu vituttaa mua vieläkin ihan hillittömästi).

Se tyhmä lehmä siinnä tiskin takana koitti kysellä kaikkea paskaa mun asioista ja virnuili jatkuvasti mulle :imp: . Vittu kun vitutti vaan reippaasti lisää :smiling_imp: ! Viimeinen pisara oli se, kun se tyhmä lehmä laitto mun värkit tällaiseen kassiin ja edelleen se tyhmä virne sen naamalla:

Vittu ei todellakaan tarvitse kahta kertaa kehottaa! Tämän teen ihan varmasti ja varmaan aika äkkiä!!!

:laughing: :slight_smile: :confused: :neutral_face: Krhm… Sori, ei voinu mitään…

No mikäs se Jokerin mieltä nyt painaa?