Täällä kohta 55 v naisihminen. Olen lukenut muiden kertomuksia juomisestaan. Niistä on ollut paljon apua kun olen kypsytellyt ajatusta juomisen vähentämistä…lopettaminen kokonaan on unelmani, mutta siihen minulla ei vielä ole voimia. Olen juonut varmaan ainakin kaksi vuotta joka ilta ( en päivällä,kumma kyllä). Joskus on riittänyt puoli pulloa viiniä, joskus ehkä 3 olutta, mutta hiukan vajaa pullo viiniä on ollut ihan normaalia. Olen riippuvainen alkoholista aineena mutta myös sen turruttavasta vaikutuksesta. Turrutan pelon tunteitani tulevaisuudesta. Minulla on kylläkin työ mutta sen jatkuminen on epäselvää ym. kaikenlaista pientä pelon tunteita aiheuttavaa. No nämä pelot eivät kyllä ole itseasiassa näin kirjoitettuna kovinkaan kummoisia. Ei siis syytä turruttaa itseään viinalla. No jokin syy minulla siihen kuitenkin on tai olen vain sitten pelkästään riippuvainen alkoholista. No: aion vähentää juomistani, runsaasti. Josko olisi semmonen 2 annosta illassa? Onko muita samanlaisia tyyppejä liikenteessä.
Moikka
Eihän näin saa sanoa, mutta 2 annosta illassa on ok jos siihen pääset. Alkomahooli estää verisuonten kalkkeutumista ja siksi niitä pikku konjakki hörppyjä tarjoilaan jopa vanhainkodeissa toisinaan. Tää nyt ei kyllä mikään neuvo kun sitä itse luen. Mutta jos pysyt siinä 2 annosta illalla niin en kyllä näe siinä mitään ongelmaa. Eli siinä tavoitetta
Tv.Tuppi
Hei Seitsikko,
Hienoa että olet alkanut pohtia alkoholinkäyttöäsi. Kannattaa varmasti kokeilla tuota kahta annosta päivässä (tai joka toinen päivä) jonkin aikaa. Tulet varmasti huomaamaan, onko sinun mahdollista pitää tuo raja vai oletko taipuvainen kontrollin menetykseen eli siihen, että aloitettuasi et pysty pysymään päätöksessäsi juoda vain tietty määrä alkoholia.
Jos kontrolli menee helposti ja juot enemmän kuin olet itsellesi luvannut, on kohtuumäärissä pysyminen tietysti mahdotonta, kun ensimmäisen lasllisen jälkeen kaikki hyvät suunnitelmat lentävät romukoppaan ja juominen jatkuu. Itse olen/olin tällainen tapaus, ja aikani kaikenlaisia itsekontrolli- ja rajoitussysteemejä kokeiltuani huomasin lopulta, että minun oli itse asiassa helpompi lopettaaa kokonaan kuin yrittää pysytellä joissain rajoissa. En muista kuka se oli, mutta joku täällä plinkissä kirjoitti mielestäni todella osuvasti: Ei mene energiaa sopivien annosmäärien miettimiseen, kun se määrä on aina sama, eli nolla
Mutta kaikki me olemme erilaisia, mikä sopii yhdelle ei välttämättä sovikaan toisille… toivon, että onnistut vähentämään juomista
Sinulla on toivoa, mietit ja pohdit omaa alkoholinkäyttöäsi! Rivien välistä luettuna, tiedät mikä on oikea määrä ja siitä pikkuisen vähennystä niin sun ei edes tarvi miettiä käytätkö liikaa. Viina ei tapa, ihminen tappaa itse itsensä.
Paljon jaksamista ja positiivista energiaa lähetän sulle, kaikki menee vielä hyvin jos itse siihen uskot! Me uskomme. <3
Mainitsematta jäi, itsekin monenmonituisia pelkoja väistääkseni käytin, ja käytän alkoholia. Tässäkin sama dilemma, pelkäät kun juot, pelkäät että et juo. Ensimmäinen lähtökohta on saada itsetunto kohdilleen, siitä on hyvä alkaa. Ruokailutottumukset, joillain tupakka, kaikki uusiksi ja innostus muutokseen alkaa siitä.
Hyvänä vinkkinä, jos tekee mieli juoda, kuumaa vettä ja yksi puristettu sitruuna, tätä olen käyttänyt myös drinkkinä, enemmän sitruunaa vaan. Tuohon kun lisää vielä pikkaisen poreilevaa vichyvettä, menisi melkein täydest’.
Hei, tuntuipa mukavalta saada palautetta! Kiitos. Eilinen ilta… 2 olutta (pieni tölkki 3:sta) … melkein jäi siihen. No siihen päälle 2 lasia viiniä… MUTTA ei enempää. Aamulla oli aika hyvä olo. Kyllä tämä varmaan sujuu. Jos ottais ja päättäis.