“Kurkkuun (täysraittiuden ehtii aloittaa huomenna)” -valinta on aivan liian lyhytnäköinen pitkän linjan juopolle. Jotkut täällä sentään suunnittelevat tulevaisuuttaan paljon kauemmaksi, joten jo huominen raitistuminen olisi minullekin aikuisten oikeasti liikaa.
Hmm, en taida tohtia enää editoida sanaa huomenna sanaksi myöhemmin tai sanoiksi “myöhemmin jos koskaan” tai poistaa koko helkkarin sulkulausetta. Mutta etkö voi tulkita että huomenna ajattelet samoin kuin tänään, ja ylihuomenna samoin kuin huomenna, jne…
Eräskin lainasi toiselta rahaa ja lupasi maksaa huomenna. Pari vuotta myöhemmin tuli maksamaan ja sanoi että lupasin huomenna maksaa mutta maksankin jo tänään.
En ota osaa äänestykseen koska tärkein vaihtoehto puuttuu. Jos haluaa raitistua, pulloja ei tule kätkeä mihinkään vaan talon on oltava tipaton.
Viimeisestä kirjoituksestasi saan kyllä aasinsillan varmaan raitistumistoimenpiteeseen. Jos päätät juoda “huomenna”, pysyt loppuelämäsi raittiina. Huomista ei tule koskaan!
^ Andante, tässä oli kai kysymys siitä tilanteesta, että talossa on vielä sitä viinaa. Jos talosta aikoo tehdä tipattoman, niin jollakin keinollahan viinoista on hankkiuduttava eroon. Harvemmin ne itsekseen ulos kävelevät. Eikö tällöin esim. tuo viemäri ole aivan käypä vaihtoehto? Olen juttujasi lukiessani käsittänyt, että sitä paikkaa sinäkin olet joskus käyttänyt viinan “kätkemiseen” .
OK, viemäri todellakin on ainoa käypä vaihtoehto! Jos riippuvainen on niin pitkällä, että pystyy tietoisesti kaatamaan rakkaan nesteen pois niin siinä on erittäin hyvä alku seuraaville askelille. Ja sitten aita mahdollisimman korkeaksi.
Mulla oli todella sama menettely käytössä vuosia sitten. Eikä millään hinnalla uutta himaan - ketä varten jos itse en kerran halua käyttää? Ns. vierasjuomatkaan eivät kuulu tipattomaan taloon. Jos joku ei kunnioita tätä sääntöä, pysykööt omissa oloissan.
Ei tämän enempää. Ymmärrän ketjun idean ja seuraan vierestä.
Kun en asu yksin, oli pakko valita tuo “kaappiin puolisoa varten”. Tosin olemme sopineet, että talo on lähestulkoon tipaton eli mies ostaa pari saunakaljaansa kun tarvis on tai sen yhden viiniPULLON (päniköitä meillä ei ole ollut eikä tule) josta juo 1/2-3/4 ja loput mulla on lupa kaataa viemäriin:) Helppoa mutta yksinkertaista Pöydillä ei ainakaan pulloja ole esillä.
Mitähän varten systeemi lie boldannut tuon yhden vaihtoehdon. Olis minun mielestä sopinu olla boldaamati.
edit:
ei kun boldattuna näkyykin se oma valinta, jos on sisään lokkaantunu ja valinnan tehny, no joo, sitten ei mitään hämminkiä…
ps.
Minun mielestä eduskuntaan pitäisi valita kansanedustajia äänestysprosentin puitteissa. Jos äänestysprosentti on vaikka 60 niin sitten 60*200/100=120. Vastaavasti on yhtiökokouksissakin äänivaltaa paikalla vain sen verran kuin paikalla olevien tai valtakirjan antaneiden osakkeenomistajien osakkeista kertyy. Luulen että tämä ehdotus ei menisi läpi ihan kakistelematta, missään puolueessa.
Riippuen alkoholin vahvuudesta, täällä menee viemäriin suoraan tai jos on tarpeeksi vahvaa niin sitten vasta bongin puhdistuksen jälkeen. Räjähtää pinttyneet liat lasipinnasta yhtä tehokkaasti kuin järki juopon tajunnasta.
Madonna käyttää kuulemma vodkaa pelkästään ulkoisesti, hikoilun torjuntaan ja/tai ennaltaehkäisyyn. Sekin vaihtoehto jäi hötäkässä huomioimatta. Sorry Madonna, jos olet tänne salanimellä soluttautunut.
Pari päivää äänestysaikaa jäljellä. Säilyttäminen (oman kehon sisällä tai kaapissa) johtaa hävittämistä vastaan 6-3, tyhjiä 1, poissa loput.
Minulla oli 80-luvun alkupuolella kaapit täynnä konjakkia kun silloin reissasin työn puolesta ulkomailla enkä yhtään ryypännyt. Juopottelun alkuaikoina, 80-luvun loppupuolella, join ne varastot pois. Nyt kun viina on aiheuttanut kiistattomia ja pahoja ongelmia on viinan arvo minulle negatiivinen. Eli jos kaapissa on viinapullo ja kaadan sen viemäriin niin minun asunnon ja kaiken siinä olevan irtaimiston arvo nousee.
Silti minulla on ollut kossupullo pöydällä päivittäin silloin kun on ollut putki päällä, vielä tämän vuoden maaliskuun alkupäivinäkin. Mutta sen viinapullon arvo on ollut negatiivinen, se on tuottanut minulle vahinkoa.