Viimeiset pisarat

Vuosi 2016 takana viisi raitista energistä ja voimaannuttavaa vuotta. Reissasin ,harrastin ja olin hyvinvoiva. Eräillä syntymäpäiväjuhlilla pari lasillista viiniä hyvän ruoan ja ystävien seurassa. Ja siitä lähti yhdeksän vuoden piina.

Kunnes viime marraskuussa tuijotin kaljatölkkiä ja totesin etten jaksa enää juoda. 70-kymppinen mummo lastaa sixbackiä hihnalle muutamia kertoja viikossa. Lisäksi viinit alkosta. Häpeää ,salailua ja teatteria.

Mutta nyt , vaikka lopettaminen on helpompaa kuin edellisellä kerralla , niin voimattomuus ja saamattomuus ,mikään ei kiinnosta .parit villasukat olen neulonut ja tällä viikolla sain käytyä kirjastossa.Siinä kaikki. Pää on kuin mehiläispesä, suunnitelmia suunnitelmien perään, mutta mikään ei liikahda. Nyt ei tullutkaan sitä edellisellä kerralla kokemaani euforiaa. No etiäpäin sano mummo lumessa.

11 tykkäystä

Tervetuloa @Rentunruusu!

Varmaankin tiedät jo, että alkumetreillä aivokemioilla kestää oman aikansa asettua, siksi ei kannata hämmentyä, vaikka mieliealat ja fiilikset heitteleekin. Sekin on loppujen lopuksi alkoholin aiheuttama ongelma, eikä lähde kuin antamalla aivoille tarpeeksi aikaa palautua normaaliin. Tylsyys, suru ja alakulo on tietenkin ikäviä tunteita, mutta jos niille on vaihtoehtona ennenaikainen hauta, niin ei siinä oikein auta muu kuin istua tiukasti paikallaan ja odotella parempia aikoja. Kukaan ei ole mennyt alkoholin jättämisen jälkeen isossa kuvassa huonompaan suuntaan henkisen hyvinvoinnin kannalta, se kannattaa yrittää pitää mielessään.

9 tykkäystä

..joo istutaan ja odotellaan parempia aikoja :joy: ,toivottavasti ei tarvitse kovin pitkään istua ja odotella. Sait minut hyvälle tuulelle ja nauramaan.

.

.

5 tykkäystä

No sinun naurusi tarttui mullekki.:hugs:

Eteenpäin meemmä selvinpäin, vaikka pienin askelin.
Samoin teki tämäkin vanha mummo. Niitä kaljoja ja siidedeitä tuli hihnalle ennen lastailtua ja kun jo hävetti, kävin kahdeskin kaupas, ettei muut huomaa sitä juomisen määrää.

Tuo on hienoa, kun on katse tulevaisuuteen ja paljon mielessä tekemistä.

Mä sain juomiseni loputtua jopa kangaspuut kaivettua vaatepinon alta esiin ja kudoin monta vuotta keskeneräisenä odottaneen poppananloimen kudottua loppuun. Muuten oon vaan lukenu päivittäin plinkkiä. Täältä saa paljo tukea ja kaikenmoisia toteuttamiskelpoisia ideoita.

Nyt paistaa aurinko. Saas nähdä pitkällekkö tarkenee kävellä pakkasessa.

Mukavaa kesän odotusta Sinulle ja selvinpäin tietenkin.:+1::heart::hugs::sun:

8 tykkäystä

Kyllä se kaupan väki huomasi ainakin minun ostokset. Säälin itsekin itseäni. Minun kiintiö tuli juoduksi. Ei ole tullut tiukkoja tilanteita . Vaaran paikat uskon tulevan pidemmän raittiuden jälkeen, niinkuin viimeksi kävi.

Vuosien jälkeen hakeuduin uudestaan tänne plinkkiin. On arvokasta saada tukea ja jakaa kokemuksia.

Minä myös olen kutonut kangaspuilla mattoja aikoinaan. Pitänee alkaa sopeutumaan tähän ikääntymiseen ja hidastumiseen . Kaiken kaikkiaan asiat ovat hyvin ja olen kiitollinen siitä.

Joo kevättä ja kesää kohti ,onneksi aurinko paistaa meille kaikille samalla lailla.

8 tykkäystä

Tervetuloa takaisin - on tuo kyllä hurja aine. Siitä on Sinunkin kertomassasi hyvä todistus. Kaikki voi olla hetkestä ja parista lasillisesta kiinni. Aivoradat eivät unohda vaan aktivoituvat uudelleen ja juominen alkaa siitä mihin päättyi. Tämän kun muistaisi myös itse. Kohtuukäyttöä ei meille ole olemassakaan.

Minä jotenkin muistan Sinut täältä omien entistenkin kirjoitusten ja vierailujen myötä. Täällä on hyvä meininki nykyään. Kannustava ja huumoriakin löytyy.

Kevättä kohti porukalla selvinpäin.

6 tykkäystä

Heippa niin mummot kuin muutkin…kyllä tämä taitaa olla elinikäinen projekti. Olen pyörinyt täällä plinkissä useita vuosia…välillä ollut täysin 0 toleranssi, välillä pieniä notkahduksia, sitten huonompaa aikaa. Mutta nyt TAAS ryhtiliike helmikuun alusta (tammikuu meni huonommin)eiköhän tämä itsensä ja muiden kiusaaminen saisi loppua. Aamulla katsoin AamuTV kolmoselta mitä addiktio aiheuttaa lähipiirille. Puhumattakan mitä se meille itselle aiheuttaa (siitä ei tässä ohjelmassa puhuttu, mutta kyllähän me se tiedetään) Eiköhän pistetä uusi alku ja korkki kiinni. Ei tarvitse hävetä kaupan kassoilla, mitä tässä itse kukin on kokenut… - ikää on jo sen verran että ne nousut ja laskut on nähty..oisko nyt tasaisen elon aika..Tsemppiä meille kaikille..näytetään…kirkkaita pakkaspäiviä :snowflake::beating_heart:

8 tykkäystä

En heittänyt yhtään ruuvimeisseliä enkä vesikannua seinään kun yllättäen jouduin selvittämään vesipumpun vikaa, enkä onnistunut siinä. muutama kk sitten tavarat olisi saaneet kyytiä.

Nyt luin ohjekirjoja, pohdiskelin korvaako vakuutus? Lähdin kauppaan nälkäisenä ,ostin prinsessakakun. Huomenna homma jatkuu. :blush:

2 tykkäystä