Viikonloppujuomisen lopettaminen

Hyvä työ, ok palkka, on ystäviä, ulosotto selätetty, ei naissuhteita(joita en juuri nyt edes kaipaa) kiva asunto, elämä vuosien ja vuosien jälkeen oikeesti on mallillaan ja hymyilee. Mut millä vitulla sais joka viikonloppusen kalsarikännäämisen lopetettua. Ihan helevetin vaikeeta. Ma ja ti väsyttää, mut työt hoituu. Ke ja to. Nyt alko uus elämä. Ja perjantaina keissi töitten jälkeen kotiin ja pelailee boxilla vaikka plääni oli, että lauantaina uimahalliin, salille jne jne.
Ja sama viikosta ja vuodesta toiseen…
Vaikee task. Tosi vaikee

Mullakin on ollut tuollaisia vaiheita elämässä. Tutkimusten mukaan rutiinin/tavan oppimiseen menee noin kuukausi. Salille mars 4 kertaa viikossa, yksi kuukausi niin homma alkaa pyöriä. Joo, helpommin sanottu kuin tehty… Jostain se muutosvoima pitää kuitenkin löytää. Hyvät fiilikset tulee siitä kun viikonloppu menee liikunnan merkeissä ja maanantaina on virkeä olo, se motivoi jatkamaan.

Itse olen joutunut miettimään paljon sitä että mikä on se juurisyy jonka vuoksi olen riippuvuuden lisäksi tarttunut pulloon. Tietynlainen tyhjyys arjessa voi olla yksi tekjiä, eikä se siitä muuksi muutu kun vapaa-ajan käyttää alkoholin merkeissä. Viikonloppu soljuu kivasti pöhnässä eikä perjantaina enää näe asialle vaihtoehtoja.

Harrastukset ja aktiviteetit muodostavat mielekästä tekemistä ja sen lisäksi myös sosiaalisen ympäristön. Se vaan että asiat eivät valitettavasti tapahdu hetkessä. Muutos on aina vaikeampaa kuin entisessä pysyttäytyminen.

Tsemppiä ja voimia muutokseen!