Hei kaikille kanssatallaajille!
Olen uudehko seuraaja, liityin lukemaan tekstejänne alkuvuonna, silloin kun päätin taas lopettaa, tarinaksihan sekin jäi…
Alkoholin käyttöä takana enemmän ja vähemmän reilut 10 vuotta. Tuurijuopoksi itseäni tituleerasin pitkään koska pystyinhän olla välillä viisikin kuukautta juomatta, tosin sitten kun korkki aukesi niin kyllähän niitä kuukausia sitten pullon parissa vierähtikin.
Lopetusyrityksiä on takana satoja, voidaan varmasti puhua jopa lähemmäs tuhannesta.
Olen lopettanut niin monta kertaa uutena vuonna, maanantaina, jonkun juhlapyhän jälkeen, jonain tärkeänä päivämääränä, mummon syntymäpäivänä, koiran kuolinpäivänä, omana syntymäpäivänä tai jopa semmoisena päivänä joka päivämäärällisesti jotenkin resonoi minua, hahaa!
Juomista ei ole saanut loppumaan edes haimatulehdus eikä maksatulehdus eikä se että läheiseni on pyytänyt minua lopettamaan. Tai toki se on loppunut hetkellisesti, kuukausi pari tai vajaa puoli vuotta. Sitten on kaikki rälläys alkanut taas alusta.
Tai en minä oikeastaan rällää. Minähän juon kotona yksin koska ei minulla ole juurikaan ystäviä tai muuta seuraa siihen enkä taloudellisesti haluaisi mihinkään ulos lähteäkään.
Herään aikaisin aamulla. Olen yrittäjä, hoidan työni toki yrittäjyys antaa myös sen vapauden että jos minua ei vaikka huvitakaan mennä töihin vaan haluan jäädä kotiin juomaan niin sekin on ollut mahdollista.
Pidän huolta ulkonäöstäni hoidan perheen paistan munkit paistan Kinkut laitan juhlapyhät koti on siisti yritän muistaa sukulaisia ystäviä järjestän juhlia hoidan koirat maksan laskut toki niihin jää aina vaan vähemmän ja vähemmän rahaa kuin alkoholiin menee niin monta sataa euroa kuukaudessa.
En tiedä enää mihin kauppaan kehtaisin mennä tai Mihin kehtaisin palauttaa pullot lähellä toki on kauppoja mutta on se aika raskasta ajella autolla ympyrää että Mihinköhän sitä kehtaisi mennä ja alkossakin ne myyjät vaihtelee saattaa olla edellisenä päivänä ollut saman myyjä vaikka vaihdan liikettä.
Olen päättänyt että pulloja Minä en piilottele kotona mutta tajusinpa tuossa yksi päivä että Oonhan mä tehnyt sitäkin. Ostan muka vaan neljä olutta ja sitten mä piilottelen pitkin kämppää niitä ettei muut tajua että onhan mulla niitä enemmän… sairasta.
Ja se läheisten ilme kun mä aina lupaan että nyt minä pidän tipatonta ja nyt minä alan laihuttamaan ja elämään terveellisesti ja ei mene kun pari päivää niin näköjään jääkaapissa siideriä ja viiniä olutta mitä lie niin se ilme oikeasti se ilme kun ne tietää että ei lupaukset pidä kuitenkaan paikkaansa ja nähtiinhän se taas…
Tässä päivämäärässä minua ei resonoi mikään mutta olo on tyhjä Olen vaan pelkkä väsynyt ulkokuori päätin että annan itselleni yhden mahdollisuuden ennen hakeutumista hoitoon katsotaan viime vuonna olin vajaa puoli vuotta juomatta ehkä pitäisi niitä juuri syitä alkaa miettimään että miksi se ei voisi siitä jatkua tai Miksi minusta ei ole kohtuu käyttäjäksi.
Pohdin näitä asioita itsekseni ja olen itselleni armollinen Aloitan pienillä teoilla luen teidän muiden tekstejä ja yksi päivä kerrallaan lähdetään taas menemään.