[Viesti poistettu - Toimitus]

viestiä ei ole

Kyllä tuosta uutteruudesta on lakkia nostettava.
Jos joku välillä hetkeksi unohtaakin ajatella AA:ta niin sinähän palautat asiaan.

Ja kun tarkoituskin on että lukija hoksaa ettei mikään yhdistys voi noin hulu olla, joten asiat tietysti ovat todellisuudessa ihan päinvastoin kuin kirjoitat…

Väsymätön uurastaja.

Mutta, semmoinen vaara siinä on, että joskus vanhana miehenä huomaat tehneesi ihan turhaa työtä. Mitään palkintoa et välttämättä tule saamaan vaikka olet kymmenien, satojen ihmisten mielenkiinnon AA-ideologiaa kohtaan saanut herätettyä.
Paha on maailman palkka, eikä kiitosta anneta.

Älä käytä ihan kaikkia voimiasi tuohon, jätä vähän oman elämäsi rakenteluun. Katsos kun loppujen lopuksi sitä huomaa että itsensä kanssa tässä pärjättävä on. Ja hiukan itse itseään autettava.

Raikasta huomenta salaliittoteorioiden miinoittamaan Metsänreunaan sekä AAn, henkien ja Jeesuksen miehittämään Kalsarikaappiin myöskin! Suosittelen kummallekin lämpimästi foliohattua. Se suojelee kaikelta pahalta ja saattaa päälakea hiukan lämmittääkin. Mukavaa pakkaspäivää, maailman (ja henkimaailman) suurista vääryyksistä ja ihmisen kataluudesta huolimatta! :smiley:

arvaan:
kalevi panee laittaen asioita ironiaa tulvillaan…
kevättä rinnassa, hymyä piiloitellen…
siis onhan tietysti asioissa pointtinsa noin tehden jos oikeaan olen osunut, mutta lukijan(jopa minut)
jättää tyyli ja taju hämmennyksen valtausmaaksi…
mitenhän on, on kk kujeileva kkeikari, keljuileva kojootti, kieliiläpuhuva kristus, kakofoninen kokonaistjunnan-
luotaaja, kummallinen kyynikko, keijukainen kujalla, kyrpiintynyt kepardi, kokonaisvaltainen kurkistelija, kieroileva
konna, kaoottinen kuljeksija, kevyt keskelläyötä, kurnuttava keskenkasvuinen, kammottava ketkuilija…

miten vaan…saa aatosta mieleen pukkaamaan, ja jos koen vali,valituksen ongelmaksi, olisiko kuitenkin vika
omassa päässä: vaivaako oma valittaminen? valittelu? anteeksipyyntely, että olen olemassa? väistely?
vammaisuus? vihaisuus? kyvyttömyys ratkoa pieniäkään ongelmia? pelkuruus? rottamaisuus? tylyys?
laiskuus? kylmyys? ynnämuutaeiniinmukavaa omituisuutta ja ominaisuutta, omanarvon tunteen puutosta???

no jos otsikko on edes osin tosissaan kirjailtu, on syytä mennä pois pahan hengen piiristä ja etsiä
sopivampaa seuraa ja ratkaisua ongelmaan ja toiseen.
kolminaisuus avautui itsellekkin tavattuani äsken kirkkoherran.
hyvä oli juttelutuokio ja syyt omaan haluuni liittyä kirkkoon valkenivat itselleni uudella tavalla.

lienee kuitenkin ollut jokin tarkoitus silläkin, että olen niin paljon tarvinnut energiaa elämän varrella
tuhlata uskontojen pilkkaamiseen ja kyseenalaistamiseen. kertoo kai tuo asian tärkeydestä minulle.
jos kirkko ja uskonto eivät jollekulle muulle ole merkityksellisiä, se on heidän asiansa.
sama pätee aa:han ja muihin vastaaviin ryhmiin. minulle niillä on hyvin suuri merkitys, jollekulle muulle
ne eivät anna mitään.
tuolloin on syytä etsiä muita apukeinoja.
tauti on kuitenkin tappava ja aiheuttaa suurta kärsimystä juopolle tai muuta vetävälle ja ennenkaikkea
hänen läheisilleen.

Pääasia tässäkin keskustelussa lienee se, etteivät lopettaneet missään tapauksessa lakkaa puhumasta AA:sta.

Alkoholismissa on jollain tavalla roikuttava, ja AA pidettävä esillä.

Mikähän helvetin tuomio mahtaa uhata meitä jotka yritämme lopettamisen jälkeen keskitty -ajatuksissa, sanoissa ja teoissa, kuiten katekismus opettaa- elämään jossa ei alkoholismi enää ole riippakivenä?

hyvä kalevi yritys, vaan itse olet tuon otsikon laittanut, ei toimitus ole mitään pois ottanut.

ja kai aa:n nyt saa mainita, jos se on itselle tärkeä, tai uskonnon tai keilahallin tai ompeluseuran tai
yksin olemisen tai luonnon helman tai killan ja kullan ja kullin ja pimpin ja perseen sekä olan.
takaa ajan tuon tuosta kyllä itse suvaitsevuutta ja sen suuntaan pyrin.
eli ei se kyllä minusta ole lopettajia erottava vaikka kävisi kuuta ulvomassa omalla ajallaan ja vaikka sen
vielä tänne laittaa.
onhan aika kummallista jos on aiheita mistä saa kirjoittaa ja toisia mistä ei.
kuka perkele sen sitten päättää mistä saa ja mistä ei saa.

ja taas ollaan keskustelussa mistä on oikein keskustella.

no,kalevin kera olen ainakin itse alkanut kovasti viihtyä vaikka häntä ja koipeaan koko ajan haukun,
purisinkin jos kiinni saisin…oma koira puree taas, oma kissa kynsii silmät päistä päissään pärstäkertoimeen
katsomatta, ikää rotua sukupuolta kysymättä…
siinä menee vanhat ja nuoret samall laill…ihan kuin vanhassa vitsissä: mitä yhteistä on holokaustilla ja vesivehmaan
jenkalla: toistan…siinä meni vanhat ja nuoret samalla lailla…hou,hou,huono, myönnän, vaan kun hyviä tiiä…

Miksi ihmeessä pitäisi lopettaa AA:sta puhuminen?

Meitä on monta, joille AA on tärkeä. Varsinkin, kun ollaan osana tätä keskustelua päihteidenkäytön lopettamisesta, myös AA kuuluu aiheeseen. Tämä sinun ajatuksesi siitä, ettei AA:sta saa puhua, kun sinä et kerran tykkää AA:sta ei ole oikein reilu. Lienee myös niin, että itse olet useammin viitannut AA:han kuin minä.

Minä olen alkoholisti, mutta en millään tavalla roiku alkoholismissa. Alkoholismi oli minulle riippakivi kun join, nyt alkoholismi ei ole edes riesa tai vaiva. Päinvastoin - alkoholismini ansiosta saan olla selvin päin. Toki alkuun kesti oman aikansa, kun piti olla juomatta. Sittemmin on aivokemiat korjaantuneet ja tavat vaihtuneet.

Jos joku kertoo olevansa vaikeuksissa alkoholin kanssa, voin aina muutaman sanan aiheesta vaihtaa. Yksinkertaisesti ehdotan, että elämä ilman alkoholia on enemmän voitto kuin tappio. Jos sitten joku kertoo kovasti yrittäneensä, mutta laihoin tuloksin, neuvon hakemaan apua - aivan sama hakeeko sitä apua lääkäristä, a-klinikalta tai AA:sta. Tottakai lähden myös kyytimieheksi, jos AA:n kynnys tuntuu korkealta.

En liene milloinkaan esittänyt että mikään järjestö tulisi jättää keskustelujen ulkopuolelle.

Aika moneen yhdistykseen, yhteisöön, liikkeeseen, olen itsekin kuulunut ja kai niitä jäsenyyksiä edelleen on voimassa.
Niiden mainostamisen täällä olen jättänyt väliin, jos niitä keskusteluun nousee niin varmasti mielipiteitäni niiden taustaideologioista ja käytännön toiminnoista sitten kerronkin. Mutta pääasiana täällä pidän ihmisten välistä vuorovaikutusta, ne järjestöasiat kai ovat kuitenkin toisarvoisia.

Nyt, kun oma elämäntilanteeni muuttui vuosi sitten aika raskaaksi, tai pitäisikö sanoa nykytermein haasteelliseksi, niin jätin oikeastaan kaikki nuo yhteisölliset tehtäväni ja keskityin omaan elämääni, ja vaimoni jäljelläolevaan elämään. Kun oli niinsanotusti “tosi kysymyksessä” niin katsoin että tässä on nyt se paikka jolloin keskitytään omiin asioihin.

Nyt taas ehkä olisi jo aikaa ja hiukan enrgiaakin, mutta taidanpa olla tähän vapauteeni yhdistyksistä kovin mielistynyt… enpä taidakaan pitää kiirettä kertoilla että taas käytettävissä olisin.

Mutta toki, aina kun tällaiseen keskusteluun nousee noita ideologisia ja järjestöllisiä juttuja, niin miksen niistä keskustelisi ja pohtisi muiden mukana.

Kyllä Kalevi Kalsarinkin keskustelunavaukset ainakin luen… joka kerta en niin aiheelliseksi katso mukaan lähteä.

1. askel
    Koettuamme hengellisen heräämisen näiden
    askelten tuloksena yr
    itimme viedä tämän
    sanoman alkoholisteille sekä toteuttaa nä
    itä periaatteita kaikessa toiminnassamme.
    Nyt olet itsenäinen. AA-kumppanisi
    ovat antaneet sinulle työkal
    ut ja opastaneet sinut niitä
    käyttämään. Tästä lähtien on SINUN tehtäväsi muokata OMAA elämääsi.
    Ensiksikin, älä vetäydy kuoreesi ilmai
    susta "hengellinen herääminen
    ". Se saattaa tuoda mieleen
    jotakin yliluonnollista — ehkä salaman leimahduksen ja ukkosen jyrähdyksen.
    Tai sokaisevan valonvälähdyksen, jonka Paaval
    i koki. Äkillinen hengellinen kokemus tai
    herääminen on tavattoman harvinaista. Tuhansie
    n AA-laisten joukosta ehkä parikymmentä on sen
    kokenut. Yleensä se on hitaan kehityksen tulost
    a. Meillä on taipumus sekoittaa hengellisyys
    teologiaan, dogmeihin, tietämykseen
    ja rituaaleihin. Muista sen
    vuoksi, että useimmat meistä
    ottavat ensi askeleitaan siivon
    ja hyödyllisen elämän tiellä. Voimme oppia elämän hengellisen
    puolen vain hitaasti ja
    yksinkertaisin keinoin.
    Muista tämä yksinkertainen asia: Kristi
    nusko perustuu rakkauteen. Sanalla on monia
    rinnakkaisilmaisuja, kuten lähimmäisen rakkaus,
    hyvä tahto, hellyys, avuliaisuus, ystävällisyys,
    suvaitsevaisuus, myötätunto, sääli jn
    e. Kun autamme lähimmäistä, kun
    olemme ystävällisiä toisille,
    olemme suorittamassa täysin hengellisiä tekoja.
    Hengelliset teot ovat yksinke
    rtaisesti epäitsekästä
    auttamista. Jos hyväksyt lähtökohdaksi tämän yksinkert
    aisen selityksen, havaits
    et, että vihreä valo
    on syttynyt. Kristus opetti, että
    on kaksi suurta käskyä: rakastaa
    Jumalaa ja rakastaa lähimmäistä
    niin kuin itseään. Jos voit näitä seurat
    a, sinulla ei ole mitään ongelmia.
    Jos et jotakin ymmärrä, älä jää sitä aprikoimaan. Kai
    kki selviää varsin pian.
    Jos jokin asia saa sinut
    ymmälle, kysy vanhemmalta ryhmän jäseneltä. Hyvin todennäköisesti hän muutamalla sanalla saa
    ajatuksen sinulle selväksi.
    Jos olet käynyt läpi 11 ensimmäistä askelta, olet päässyt pitkälle. Ny
    t on sinun aikasi huolehtia
    työstämme.

Eli laitan tähän osan yleisesti aa-ryhmissä käytetystä kirjasesta: Opas AA:n kahteentoista askeleeseen.
Tai osan 12:sta askeleesta.
Miksikö?
No kun tuossa on niin paljon sellaista mikä saa vereni kiehumaan.
Suoria viittauksia raamattuun, Paavali ja Jeesus on mainittu.
No asia ei minua ylenmäärin henkilökohtaisesti haittaa, mutta haittaa kyllä ristiriita: ensin puhutaan
jumalasta, kuten jokainen ymmärtää, tai korkeammasta voimasta…ollaan hyvin suvaitsevia. ja lopulta
mainitaan pelkästään kristinusko ja tuossa on huonoa se, että luullakseni noilla muutamalla lauseella
saadaan moni uusi vieroksumaan aa:ta niin paljon, etteivät he halua olla tekemisissä sen enempää.

ja minua ihmetyttää, että miksi nuo pitää tuolla tuossa muodossa vuodesta toiseen säilyttää?
onko kyse bill w:n puhittämisestä vai ameriikan ja suomen kristittyjen suuresta vaikutusvallasta?

siis onhan aa:ssa ja muuallakin jokaisella oikeus olla kristitty tai mikä muukin, mutta minkä ihmeen takia
tuon on vaan oltava tekstissä.
osaako joku paremmin muistava kertoa, onko vastaavia myös Nimettömät Alkoholistit- kirjassa?

Miten te jaksatte jatkaa tätä vuodesta toiseen? Kalelle pointsit tavanomaista tasokkaammasta rölötyksestä.

oooppppsssshhhh…
taas meinas livahtaa viestittely jonnekkin väärälle polulle…hööööö—…öööööööööö–…,mmmmmmm
hupsista-------

vaan nyt se poiesmenikii…iiikkkkkkk-----------------------------
no daa ja mitä vielä…
ei mittää
ei yhtää aatosta päässä
ei ainutta

ei,ehei,ei oo eiei

nojoo
voi siis kai ke ti kir jo ttttaaaa vaikka ettei oo mittää missää millonkaan kai ollukkaa
aivossa toimintaa
vähättelee nyt tämä vaan tuskin aiheetta
siis kai saa itte sääliä jos on aihetta…ainakii sillon ku ei oo mittää millä mällätä, nii pittää sitte mällätä
sillä, ettei oo mitää…
vai oisko paree olla vaan omissa nurkissa ja räytyä vaikka kuolleiksi?
ehkä ois kaikkien muitten kannalta…
onko omalla kannalla väliä sitten mittää?
ei kai, on kai , on olevinaan…
ihan sama—no ei oo ihan sama—ai eikö—jaa, vai niin…
sisäinen peto vastaa piru veivaavat jotain jota ei TODELLAKAAN OLE PAKKO lukea saati yrittää ymmärtää.

jos haluaa yrittää, niin siitä vaan, vaan voin luvata että ymmärätte päin persettä, joten voitte olla vaikka
yrittämättä…ni…jaja,laitan kappaleen joka kuvaa tilaani ainakin paremmin asiani tietävien
mielestä…ja te asiani paremmin tietävät voitte tunkea päänne takapuoleenna vaikka…tai miten vaan…

Pariisin Kevät - Tämän Kylän Poikii
youtube.com/watch?v=Pfti0duFJf0

AA:sta vääntämistä. Ja toivon totisesti etten ole :mrgreen:

Borat’s Rant And National Anthem At Rodeo
youtube.com/watch?v=ePQ9_re7f1A

i support war against everything
let’s start kill each other
at first let us kill all americans and germans(or what them nazis are called)
then… lets say those russian assholes
after then maybe australians and japanese

but first…we could ship all southfinlanders to southpole—
by, by have fun
fuckin city bimboos. go with wind and whine while you go—

Borat - Throw the Jew down the well in Texas
youtube.com/watch?v=vKphIxuPiEE

and what’s this got to do with drinkin problem? fuck, hell, i don’t6 know, but it must have something…