Vieroitusoireko?

.

Niinpä niin. Tuntuu vähän liiankin tutulta nuo oireesi. Olen totuttanut elimistöni alkoholiin. Juon noin kaksi kertaa viikossa olutta 2-5 tuoppia kerralla. Välipäivinä en juo alkoholia. Vieroitusoireeni alkavat suunnilleen parin juomattoman päivän jälkeen. Huimausta, voimattomuutta, unettomuutta. Oireet katoaa heti, kun saan lipitettyä pari tuoppia olutta.
Antabusta olen ajatellut avuksi, mutta voiko niitä ottaa parin päivän selvänä olon jälkeen?
Maksakokeissa olen käynyt vajaa vuosi sitten, silloin kaikki oli ok.
On tämä hiton vaikea juttu. Mokoma kalja hallitsee minua, minä en hallitse enää kaljaa! :smiling_imp:
Kuinka kauan siinä menee, että nuo vieroitusoireen loppuisivat, kun lopetan juomisen kokonaan?
Voi miten kyllästynyt olen tähän juomakierteeseen!

Käsitykseni mukaan Antabuksen voi aloittaa heti kun puhaltaa nollat JA on saanut siihen luvan lääkäriltä maksa-arvojen mittaamisen jälkeen. Eli suosittelen lämpimästi käyntiä lääkärissä, ja sanot suoraan että toivot Antabus-hoitoa ongelmaan. Parin päivän sisällä labrakokeet on valmiina ja voipi apteekin kautta aloittaa uuden elämän! :slight_smile:

.

Luulenpa ettei päivittäinen normiannos Antabusta (200mg) ole maksalle sen myrkyllisempää kuin pari olutta. 500mg/pv on vielä sekin hyvin siedetty annos, vaikkei niin isosta annoksesta liene muuta kuin ehkä psykologista hyötyä. Eli jos tuntee että on isompi riski sortua ottamaan “sen yhden” tiettynä päivänä, niin voi mielestäni olla turvallisempaa ottaa pari päivää tupla-annosta Antabusta, kuin alkaa korkkailemaan.

Veriarvot kannattaa ihan oman mielenrauhan vuoksi käydä tutkituttamassa muutaman kuukauden välein. Ainakin tuolloin näkee selkeästi että miten tipattomuus on alkanut vaikuttamaan. Joskus hyvistä tuloksista saa motivaatiota jatkaa hyvällä linjalla eteenpäin, joskus vaikka ilman Antabustakin. Meikälälinen nyt taitaa kuitenkin napsia Antabusta jotain vuoden verran, ja katson olenko kasvanut aikuisemmaksi ensi vuonna tähän samaan aikaan, jotta Antabusta voisi harkita lopetettavaksi.

PS.
Tupakassa, tuossa viattomassa päihteessä, joka tappaa vain 6 miljoonaa ihmistä vuodessa, riittääkin sitten puuhasteltavaa. Addiktiivisuus on kuulemma kovempaa tasoa kuin Heroiinissa, mutta nikotiinipurkan kautta ainakin jotkut ovat onnistuneet tumppaamaan lopullisesti.