Olen 28-vuotias tuleva äiti, lapseni laskettu aika on 22.3 ja kaipaisin vertaistukea muilta päihdeäideiltä. Löytyykö teitä? Mulla ongelmana bentsot ja opiaatit.
Tuttu juttu. Itse sain lapsen tuolla yhdistelmällä v.2006 ja nykyään olen kuivilla. Tervetuloa foorumillemme juttelemaan! Os löytyy tuosta alta.
Moi! Mä oon ollu kuivil pirist 3v. ja opiaateist/bentsoist/alkoholist 1v.
Onnea paljon!
Ihan ensiks voisin sanoo et ei oo helppoa mut sitäkin palkitsevampaa,mä olin onneks just päässy kokonaa suboxonest eroo ku sain tietää odottavani ja halusin sit lopettaa bentsotkin vaik lääkärit/neuvola sanoi ettei mun kannattais nyt kaikkee lopettaa kun sil voi ol huonot seuraukset jos retkahtaisin…mut mä tunnen itteni ja tiesin et lapsi on mulle tärkein,ei mitkään päihteet! ja lopetin,ihmeen vaikeet oli lopettaa bentsot muuten…nyt mulla on 4kk ikänen terve ja maailman rakkain tyttövauva <3
Edellee tappelen mielitekoi vastaan ja varmaan loppuikänikin mut en oo edes harkinnu sitä et viel vetäisin yhdet vedot ku tiedän (kokeiltu jo aiemmin ne "yhdet viimiset,meni 2vkoa) ettei ne jää yksiin vetoihin kuitenkaan,mä oon yksin ollut odotusajan ja nyt edelleen yksin ja toisinaan kyl tuntuu aika surkeelt olo jos en oo saanu nukuttua ja vauva huutaa eikä rauhotu mut se on ohimenevää ja kun saan vauvan rauhottumaan niin yleensä saan siitä maailman ihanimman hymyn palkkioksi ja sitä en vaihtais mihkään,kannattaa olla jotain mitä odottaa
Ja just valvoin kuukauden ku ajatukset pyöri vaan aineissa…(nukuin jokatoinen yö max 3h)
Ei todellakaan ollu helppoa olla ite aivan poikki ja silti piti hoitaa lapsi ja kämppä+muut asiat mut mä selvisin siit iha kunnialla ja oon ylpee itestäni et taas mä voitin eikä mun päihdeongelmani…
Pitää vaan jaksaa olla vahva sun lapsen takia että se saa elää hyvän lapsuuden,sen avulla mä meen nyt eteenpäin! <3
Ootko sä yksin vai löytyykö apuakin?
Ensimmäinen lapsi?
On mulla avopuoliso tukena, hänkin entinen päihteiden käyttäjä, mutta ollut nyt yheksän vuotta kuivilla, ja oon perhetukikeskuksen asiakas. Sieltä saan myös tukea. Käyn tuolla perhetukikeskuksella 3-4 kertaa viikossa. Mä oon pystyny olemaan melkeen koko raskausajan käyttämättä, mutta kahdesti olen retkahtanu bentsoihin viikolla 20 viimeeksi. Nyt mulla viikkoja 29. Yritän koko ajan pitää vauvan mielessä ja sen mikä hänelle on parasta. Käyn myös säännöllisesti päihdepsykiatrian poliklinikalla, koska sairastan myös masennusta. Mun vanhemmat ei edes tiedä mun päihdeongelmasta, en vaan oo pystyny kertomaan. Ilmoita jos kiinnostaa vaihtaa ajatuksia enemmänkin.