Verta oksennussessa?

Hei. Olen uusi tällä foorumilla ja on useita keskusteluita aloitettu k.o aiheesta. Samantapaista tilannetta vaan en ole tavannut.

Eli. Olen 21 vuotias mies, eikä juomisen kanssa suurempaa ongelmaa. Välillä vähän, välillä vähän enemmän :smiley:
Yhtenä päivänä (viikonloppuna, työssäkäyvä ihminen kun olen) jos/kun tulee otettua enemmän, siis esim. 0.5L leijona, 0.5L minttuviina + pari kaljaa. Ei mitään ongelmaa. Krapula on kyllä ja välillä oksennellaan, mutta muuten ok.

Mutta jos juon 2 päivää putkeen, viimeistään toisen päivän aamuyöstä on oksennus verensekaista/pelkkää verta.
Lähinnä kysymykseni koskee sitä, mistäköhän se veri voisi olla peräisin? Suurimmaksi osaksi juon kirkkaita, miedoilla kun ei humalaa saa. Välillä viikonlopun jäljiltä närästää niin s**tanasti, ettei paketti rennietä enää riitä.

Onko jotain ns.terveellisempää ruokavaliota tai “parempaa” viinatyyppiä, joka ei niin kovasti rasittaisi elimistöä?
Vähentää en erityisesti haluaisi, koska “onhan kännissä niin mukavaa”, mutta jotain helpottavaa vinkkiä olisin vailla?

Kiitos jo etukäteen… :blush:

[Poistettu asiatonta. -Päihdelinkin moderaattori]

Ensinnäkin: Olen pahoillani jos aloitusviestini oli jotenkin provosoiva tms? En todellakaa tarkoittanut sitä, ihan tosissani tänne kirjoitin.

Toisekseen: Luulin että tämä foorumi on ehkä ainoita, jossa ei suomi24 keskustelupalstojen peeloja näy, mutta ilmeisesti väärässä olin.

Kiitos ja anteeksi.

Itsellä oli muutama vuosi sitten pahoja närästyksiä. Alkoi juuri mainisemallasi tyylillä eli ei monta päivää putkeen voinut juoda. Ehkä kannattaisi antaa mahalle aikaa parantua ja käydä lääkärissä, koska voi olla alkava tai jo vuotava mahahaava. Jos on pakko juoda, niin mietoja ja ei tyhjään mahaan.

Moikka
Samaa mieltä “Rauhankaipuun” kanssa, luultavasti mahasi ei kestä kirkkaita viinoja, itsellä riitti että jos parina päivänä joi kirkkaita niin sitä verta oli paskan mukana eli käkkänät oli lähes mustia.
Eli miedompia juomia
Tv. Tuppi
Ps. En tiedä mitä toi yksi “trolli” oli kirjoittanut, mutta niitä eksyy tännekin toisinaan mutta linkin toimitus on kyllä ajan tasalla

Lääkäriin. Tämä on vertaistukipalsta :open_mouth: Kotilääkäreitä ei kannata kuunnella, ei millään pahalla. Eikö oire jo kerro itsellesi ettei sitä lientä kannata enää kurkusta kaataa? Alkoholi on yksi suurimpia syitä mm. ruokatorven ja mahalaukun syöpiin ym ym ym

Moikka Lizzy ja ketjun aloittaja
Tottakai lääkäriin ensimmäisenä, se oli vain oma kokemukseni, olin suolistotähystyksessä sen takia ja kaikki oli ok ja jopa sanoivat sitä hyväksi. Eli kyllä se johtui mahasta mutta meni ohi. Lääkärissä tottakai kannatta käydä. Ei ole tarkoitus leikkiä tohtori Tolosta
tv. Tuppi