Terve! Olen uusi kirjoittaja ja sain tämän forkan osoitteen kaverilta.
Olen 34v mies Kaenuusta ja alkoholisti ihan selkeästi. Haluaisin kirjoittaa teille lukijoilla oman tarinani. Alkoholin käyttö alkoi mulla on 15 -vuotiaana heti rippikoulun jälkeen. Sittemmin se on ollut aikapitkälle kausiluontoista. Olen välillä ottanut rankasti viinaa monta viikkoa putkeen, ja välillä taas ollut ottamatta monta kuukautta.
En osaa sanoa miksi juon. Juon kun tekee mieli viinaa. Nykyään se ei jää yhteen päivään vaan menee helposti viikko putkeen. Yksin juon kotona, mutta voipahan olla, että käyn välillä baarissakin. Viina on mulle iso ongelma. Se tuhoaa maksan ja vie rahat. Olen huolissani omasta terveydestäni, koska maksa-arvot ovat todella korkeat jo muutaman päivän juomisen jälkeen, eli viina vaikuttaa meikällä todella tuhoisasti.
Sairastan kaksisuuntaista mielialahäiriötä. Se ei kyllä helpota tätä juomista ollenkaan. Kun mania iskee päälle, niin sitten mennään oli rahaa tai ei. Oli pyhä tai arki. Millään ei ole mitään merkitystä enää silloin. Tätä kirjoittaessani kävin tänään psykiatrian polilla juttelussa ja pyysiin saada Antabus-kuuria. Eivät voineet kirjoittaa, koska maksa-arvot ovat niin korkealla.
Mietin sieltä tulomatkalla, että mitä teen. Jatkanko juomista vai olisiko tähän joku muu vaihtoehto. No, päädyin siihen, että tein kahden kaverini kanssa sopimuksen, että kolmeen kuukauteen en juo tippaakaan tai maksan heille 50€ per ukko. Tuo tuntui hyvälle. Sain sellaisen porkkanan josta on pakko pitää kiinni näillä pienillä tuloilla mitä mulla on.
Kohtuukäyttäjää minusta ei tule koskaan. Täysraittius on ainoa vaihtoehto tai sitten menen veneen alle.
Kiitos jos jaksoit lukea tämän.
/Vertti.