Venlafaxinin aloitus.

Hei!

Aloitin Venlafaxinin käytön 23.1.2018.Se määrättiin paniikkikohtauksiin.
Haluaisin kysellä millaisia kokemuksia muilla on kyseisestä lääkkeestä ja aloitusvaikeuksista?

Hei,
Itselleni Venlafaxin (75 mg) on tuttu lääke. Olen ottanut sitä 3x aamuisin. Aiemmin otin Seronilia, mutta se vaihdettiin Venlafaxiin pari vuotta sitten. Mielestäni molempien vaikutukset ovat melko samat, mutta sittenkin Seronil oli mielestäni parempi. Syy lääkkeen vaihtoon oli se, että Venlafaxinin pitäisi vaikuttaa ‘monipuolisemmin aivojen toimintaan’, kuin Seronil, en tiedä… Joka tapauksessa Venlafax (kuten myös Seronil) on täysin vaaraton lääke, eikä aiheuta ongelmia, jos vaikka ottaa hieman alkoholia sen kanssa.

Käsitän, että nykyisin mielenterveys-potilaille ja -kuntoutujille lääkäri määrää mahdollisimman turvallisia lääkkeitä, eli sellaisia lääkkeitä, jossa koukkuun jääminen on mahdollisimman pieni. Venlafaxin ei koukuta millään lailla. Se on täysin turvallinen lääke.

Yst.terv. Uusi_tie

Hei!
Kerroit, että sinulla on ollut paniikki-kohtauksia, kuten minullakin vuosia sitten. Otin silloin Seronilia ja se toimi. Lisäksi Propral auttoi esiintymis-jännitykseen ym. Paniikkikohtauksiin on propral paras jos tarve on akuutti ja rauhoitusta olisi saatava heti.

Yst.terv. Uusi_tie

Olen nyt syönyt muutaman vuoden 225 milligramman päiväannosta, päädyin monen lääkkeen kautta Venlafaxiniin, aluksi toimi paremmin, mutta sitten kun lääkkeeseen tottuu, lääkäri määrää vain lisäannostusta. Alkoholia voi käyttää suht normaalisti. Oikeastaan ihan normaalisti. Kirjotiin blogiini pari artikkelia Venlafaxinista, linkin löydät profiilini pienkuvakkeista. Venlafaxinilla on myös lievästi positiivinen vaikutus seksuaalisiin haluihin, olen havainnut.

Suora linkki:
pilleriblogi.wordpress.com/

Hei!

Kiitos vastauksista rakkaat ihmiset :slight_smile: Olen pitänyt taukoa täällä keskustelusta,koska ei ole ollut energiaa .

Minulla Venlafaxin nosti maksa-arvoja,joten se vaihdettiin Escitalopramiin huhtikuussa,mutta ei sekään sovi ,joten ajattelin lopettaa asteittain sen,koska olen altis kaikille sivuoireille.

Kiitos Uusi_tie vastauksestasi.Käytitkö Propralia vain akuuttiin tarpeeseen vain silloin ,kun tuli paniikkikohtaus?

Pyydä Aurorix PTSDn hoito.

Teki täysin tunteettomaksi kohtuu nopeasti ja lensi roskiin.