Venlafaxin

Kertokaapa kaikki kokemuksia, hyvät ja huonot, voimakas kontrasti tervetullut, jos niikseen on.

Itse venlaa vedellyt 6 vuotta nyt (atm. 150mg) Ja vierottautua haluaisin,

Ja mielellään vierrottautuminen vuosien jälkeen ko.Lääkkeesta

En tiennyt tarkoititko pelkästään viekkarikokemuksia, mulla ei niitä ole.
Mulla on ollut 6-8 vk 75mg depot Efexor käytössä. Aluksi tehosi todella nopsaan ja hienosti, meni jopa n. 4-5 vk hypomanian puolelle. Sitten tuli romahdus ja alunperinkin vaivana ollut ajoittaiset rankat masennusjaksot ja mielialanvaihtelut palasivat. Nyt lääke ei tunnu tehoavan. Ens perjantaina uudestaan psykalle, se varmaan ehdottaa annoksen nostoa. En tiedä.

Sori, editin jälkeen tossa tuli noita ei-viekkarikokemuksia. Mutta luulisi ainakin että kun annos on ollut kuitenkin vaan 150 mg (2x minimiannosta suurempi) ei suurempia kauheuksia pitäs olla? Varmaan jos hitaasti pudottelee ei varmaan taivas putoo. Tiedä häntä?
Kertokaapa muutkin jotta tiedän mitä itsellä odotettavissa joskus.

Ehdottomasti kaikki lääkkeeseen liittyvä tänne vain
Informatiivista pikkuhäiriöltäkin

Usein on mulla henk.koht. ollu pääsääntösesti (masennuslääkkeiden viekkareissa) et samat oireet ku alottaessa paitsi veemäisempinä + kaikki muut mitä yleensä mielialalääkkeiden lopettamiseen kuuluut; perussettinä varmaankin unettomuus, ärtyneisyys, päänsärky, mielialanvaihtelut, väsyneisyys ja huimaus sekä sitten sekottamassa ne oireet mitä lääkkeellä alunperin hoidettiin, palaavat ( ! )

Arvaus vaan mutta veikkailen noita.

Kauan nää on kestäneet?

Riippuneet ihan lääkkestä. Venlafaksiinihan on SNRI, joten en siitä vielä ite tiiä. SSRI:stä olon palautuminen normaaliksi on saattanu kestää sellaset 2-6 viikkoa riippuen annoksen suuruudesta. Ikävimmät olot oli Actavis Escitalopram 20mg (maksimiannos) lopettaminen seinään mitä en suosittele kellekään. En muista tarkkaan muita ajanjaksoja, lienee ollut aika sekavaa meininki muutenkin.