Venlafaksiinin ja bentsojen lopetus

Mjoo eli nyt saa riittää tää paskanjauhaminen…
Alkutietona päiväannokset 300mg Venlafaksiinia (Efexor)
Opamox 60-120mg/pvä mitkä lopetettiin seinään torstaina ja nyt uni ei oikeen maistu kumma kyllä…
Rivatril Opamoxin tilalle 3mg/pvä ja vaikutusta ei ole mitään.
Ahdistuneisuus häiriöön molemmat lääkkeet määrätty ja joka päivä saan syödä bentsoja vaikka venlafaksiinin annostus on aika rajua tasoa kuulemma…

Kaikki bentsot lopetan seinään mutta mites venlafaksiinin kanssa kannattaa menetellä kun päiväannos on kohtalaisen suuri?

Pitaskö sekin lopettaa kertaheitolla bentsojen kanssa vai vähentaa puoleen noin 2vkoks ja sen jälkeen lopettaa sekin kokonaan? tämä lääkitys nyt kun ei auta itseä eikä lähimmäisiä. Vastailen jos reflat antaa myöten enkä nukahda :laughing:

Typoja varmaan on mutta kuvottava olo ei salli lukea tätä moneen kertaan läpi :smiley:

No mä oon lopettanu efen seinään 375mg päiväannoksesta (tosin otin pari kertaa 37.5mg nopeen efen, kun olo kävi liian ärsyttäväks), et voi senkin lopettaa niin, mut siitä tulee sit tällejä refloina. Mut jos miettii bentsoja ja efee ni turvallisempi efe kai on lopettaa seinään, kun bentsot, joten se on ihan susta kiinni, miten lopetat ne. Voihan sitä efee ottaa aina sillon, kun tällit käy ärsyttään liikaa. Mulla ne tällit alko aina kolmantena päivänä, kun olin unohtanu ottaa lääkkeet ja loppu heti, kun otti yhen efen. Eli voit vaik ottaa efee kolmen päivän välein alkuun ja sit vasta lopettaa. Ja jos otat kolmen päivän välein ni älä sit enää täyttä annosta ota vaan otat niin pienen napin, kun sulta löytyy. Parhaita olis noi 37.5mg efet, ku en ei oo depoja.

Njuu pienimmät mitä löytyy on 150mg… Kattoo onko ne niitä missä 3 pikkutabua vaiko sitä jauhetta…
Riippuen “sähkäreistä” otan tai en ota mutta se on varma että lopetan moisen paskan ja psykiatrille en sano mitään.

Bentsoista sen verran että jos tuntuu että kuolema kolkuttaa ovella niin kai niitä minimi dosella eli 1 0.5riva / 15mg opamox pitää ottaa mutta yritän pitää nollatoleranssin.

En vitussa meinaa loppuelämää kiskoa paskaa suuhun joka päivä mikä turruttaa ja vie muistin jne.

Lopuksi vielä oireet mihin söin näitä eri annoksilla sen 2v oli ahdistuneisuushäiriö eli paikat puutuu henki tuntuu raskaalta paha olo ja lopuksi melkein pyörtyminen… Sen kun opin hallitsemaan edes jotenkuten niin voin ehkä taas olla oma itseni enkä agressiivinen kuspää :unamused:

Kiitos Tipi neuvosta :slight_smile:

Miten sulle on määrätty noita nopeita Efexoreja? Itse nappaan joka aamu 2 x 150 mg Efexor Depot. Mielessä käynyt lopettaminen, mutta tuntuu et sit olo menee niin paskaksi ilman. Toi Efexor vaan kun estää aika tehokkaasti tramalien ja panacodien vaikutuksen johtuen siitä CYP2D6-jutusta. Välillä kun tarttis kipulääkkeitäkin syödä ihan tarpeeseen (ja ööh, satunnaiseen viihteilyyn…)

Useimmiten lääkärit kai kirjoittaa vain depot-Efexoria säännöllisesti käytettäväksi. Miten sulle Tipi määrättiin noita nopeita 37.5 efejä? Ja miten ne vaikuttaa verrattuna depotteihin?

Mä oon alottanu aikanaan efexorit pari kertaa vuoden sisään ja alotuksessa käytettiin tota lyhytvaikutteista ja mietoo 37.5mg tablettia. No minähän en jaksanu sit montaa päivää nostaa hitaasti sitä annosta vaan pomppasin niihin 100-150mg kapseleihin ja näin mulle jäi sit niitä mietoja ja hyödynsin niitä sit aina sillon, kun olin unohtanu ottaa efet parina päivänä. Eli noi lyhytvaikutteiset vie sähköiskut tunnissa ja normalisoi muutenkin olon jos unohtaa ottaa lääkkeet eli se on täydellinen nappi myös lopetukseen, kun sen voi ottaa tarpeen mukaan just sillon, kun tällit käy ärsyttään liikaa. Jos lopettaa lääkityksen ihan lääkärin luvalla ni veikkaan, et noita voi pyytää siihen lopetukseen. Ite kun oon lopettanu aina lääkitykseni kertomatta lääkärille ni en tiä tarjooko ne tota lopetukseen vai ei, mut luulis ettei lekuri vastusta noitten kirjottamista, kun ne selkeesti auttaa tekeen lopetuksesta varmasti täysin siedettävän, ku ne autto noihin unohduksiinki niin et tällit loppu sen tunnin päästä otosta.

Nyt on reflat rajuna päällä… Tällejä päänsärkyä haparointia jne… Ahdistaa hulluna… En jaksa kirjottaa enempää

Sorruin jakamaan 150mg tabun kolmeen osaan ja ottamaan yhen osan.
Kodeiinia kokeilin mutta nää tällit on aika vitun perseestä kun ne ei lopu kun tolla Efexorilla itellään.
Päätin että 3pvän välein otan tuon yks kolmasosan 150mg tabusta ja kattoo kun ne on sillai et pystyn ees kattomaan sivuille ilman refloja niin jätän pois.

Eli perus setille se meni miten lopetetaan muutenkin. Bentsoja en oo siltikään syöny yhtäkään eli ne meni aika kivuttomasti. Päänsäryllä ja yöhikoiluilla niistä selvinny mut ne ei mitään pahaa ole. Ruoka ei myöskään pysy sisällä 10min kauempaa syömisestä mutta en tiedä kumpiin refloihin sen lasken.

Näin tänään… Tuntuu että kuuppa pelaa taas täydellä teholla ja ajatus luistaa kirkkaasti. Älkää ikinä syökö näitä paskapillereitä ne turruttaa vaan.

Ääääh, ei niitä kaikkia lääkkeitä seinään saa lopetettua, itellä meinaa jo sydän leikata kiinni edes ajatuksesta. ite pääsin 225mg efe pvä annoksesta eroon päivässä 2mg Xanorien avulla, jotka taas lopetin rivatrilien avulla ja jne… ne lopetan sitten joskus kun en enään tarvitse niin diapameilla ja niitä vähentämällä, sitten joskus…
Efestä voin sanoa kun söin 2 vuotta ja kun pari viikkoa oli mennyt lopetuksesta sain tunteeni takaisin mikä oli maailman mahtavin asia näin 2 lapsen isänä!!! ennen sitä kaikki oli tasapaksua paskaa. Paljon on mennyt lääkkeitä, paljon menee vieläkin, tulee menemään ja plaaplaaplaa, mutta efeen en palaa ja tuskin masareihinkaan, yhden vuoden väärän masarin syönnin takia veti niin alas, että sairaalastahan tuli itsensä löydettyä itsemurhayrityksen vuoksi, olisin onnistunutkin jos vaimo ei olisi tuntia paria ennempää ehtinyt ambulanssia soittaa. Siis mitä helvettiä, lapsen isänä ja rakastava vaimo, mitä vittua mun päässä liikkui? No sitten vaihdettiin efeen, no sehän turrutti kaiken, millään ei ollut mitään arvoa.
Henk. Koht. valitsisin benjot viemään efen viekkarit pois, ne sähköiskut päässä ja muistikatkokset ei todellakaan ole herkkua!! mulle alkoi niitä aina tulemaan noin puolen vuoden välein ja aina silloin nostettiin 75mg ylöspäin pvä annosta. Pelkästään lopettamiseksi 225mg annokseen suositeltiin noin 8kuukautta, mutta jouduin lopettamaan (onneksi) seinään kun aloitin tramalin syönnin, mitkä eivät taas sovi yhteen seretoniinisyndrooman takia tai sen suuren riskin takia.

Nyt kun rivin tai kaksi jaksan kirjottaa niin nuo lopettamisen reflat itellä ollu “tällit” niinkään ei mitään aivoista lähteviä vaan itellä tuntuu että sydämestä heijastais semmosen nytkähdyksen ympäri kehoa jalkoihin käsiin päähän jne.
Tuntuu kun ois kala kuivalla maalla ilman että ulkosia oireita näkyy. Sitten lievemmät ollu päänsärky haparointi ja oksentelu… 10 min siitä kun on syöny niin kaikki tulee ulos ilman bentsoja. Kait se tästä kun päivä kerrallaan.
Ainiin ja helvetinmoinen hikoilu, luulin yöllä kun olin hurjat 2h saanu nukuttua että heräsin uima-altaasta kun oli sen verran poika hikoillu :smiley:
Normi meininkiä esim pidemmän sauhuttelusession jälkeen tuo yöhikoilu…

Mä kutsun noit “matrix-oireiks”. Ite ku lopetin santut ni kärsin melkein ½v noista joka aamu, tai vähensin niitä siis vielä silloin… Luulin jo ettei koskaan lopu mut onneks loppuivat!

Bentsot (ja käsittääkseni myös tuo Efexor joka itelläni jäi alle 2vkon kokeiluks sivu-oireiden takia) aiheuttaa hikoilua ja huonoa oloa. Muutenkii sellanen ihme “hapuilu” just kuulostaa melko normaalilta. Mua luultii deekuks ku olin bentso-viekkareis ja kädet vapis niin prkleest, oli hiki tai kylmä eikä saanu nukutuks… Tuskin olo pahenee enää… Samana voi mennä mut bentsot ei ainakaa älyttömän pitkiä viekkareita mulle oo aiheuttan; sen 1-1½vkoa. Tost venlafaksiinist en tiedä mut lekurithan väitti alkuun et mitään oireita lopettamisesta ei tule; hah! :unamused: Onneks ei mulle sopinu aikoinaa… Mut tsemppiä paljon refloihin! Oot tosi vahva ku pystyt kärsimään nuo oireet, mä pudotin hitaast ja silti sai kärsiä aina sen viikon vähintää ku sekä santtuja ja pameja pudotti samaan aikaan…

Ei perkele jos noin kauan kestää… Mutta en kyl millään usko et puolta vuotta kestää. :smiling_imp:

Jos olisin tienny kun päätin mikä olo tulee niin en ois ees harkinnu seinään lopettamista mutta minähän en saatana taivu kun kerrankin jotain päätin :laughing:

Kiitoksia vastauksista itse kullekkin :slight_smile:

Tällit jatkuu ja unet ollu aika mitättömiä mutta tiimi toimii ja saadaan palautetta ;D

Vieläkö tälleilee? Paljo syöt nyt mitäkin?

Mä kokeilin lopettaa ton mun pari vuotta jatkuneen 300mg Efexor-annoksen seinään ja hirveä olohan siitä tuli. Nimenomaan noita matrix-oireita, joiksi joku niitä nimitti, sekä ahdisti, oli hermostunut olo ja äsyynnyin kaikesta tosi helposti. Yritin bentsoilla korjailla oloa, mutta eipä se kauheana auttanut. Kolmannen päivän illalla oli todella masentunut fiilis ja kunnon “elämä on turhaa”-olo, unen päästä ei saanut millään kiinni. Otin sitten 75mg Efexoria ja lisää diatsepaamia, jotta saisin nukuttua. Seuraavana aamuna olo oli täysin normaali ja tarmokas, eikä ollenkaan masentunut. Kumminkohan on, että oliko nuo tuntemukset Efexorin vieroitusoireita vai tuleeko mulle tosiaan heti masennus takaisin jos lopetan Efen syönnin…

3- 4pvän välein 75mg
Bentsot ei auta mitään tälleihin ja niitä oon ottanu ihan muutaman vaan sillon tällön ja nyt en ota niitä enää.

Itel tuli tuossa vkon jälkeen sitten taas todella virkeä olo ja elämä alko maistumaan taas paljon paremmalta (minähän en masennukseen näitä syönyt)

Mutta nyt melkein 2 vkoa todella pienellä annoksella syöneenä voin sanoa että takasin en mene ikinä.
Kuten joku sanoikin kaikki tuntuu ok kun noita syö. Nyt esim autolla ajaminen tuntuu elämykseltä jne. Olen saanut elämänilon takaisin ja pirteänä touhuan kaikkea mitä ennen en vaan jaksanut, odotan vaan muuttuuko vielä paremmaksi kun kokonaan jätän pois. ( 2vkon jälkeen loppuu kokonaan)

Tällit jatkuu mutta elämä voittaa :slight_smile:

Hienoa et oot saanu ihan minimiin nuo efet ja benet nolliin, onnea :slight_smile: … Mul aikoinaa ollu useampikin masislääke ja se alku ku on ilman, on tosi masentunu olo. Oon kuullu jostain et menee muutamia päiviä et elimistö lataa itse omat serotoniini ja dopamiini-varastot käyttöön sen jälkeen ku aine joka ne on normisti täyttän, lopetetaan

Mut mä oon samaa mieltä et vaik masennuslääkkeet poistaa masennuksen (yksilöllistä ja riippuu lääkkeest, ei kaikil tod. toimi), ni ne tappaa myös muut tunteet. :open_mouth: Mä ku söin masis-lääkkeit ni ei masentanu mut ei kyl naurattanukaan; näin jälkeenpäin mietittynä se oli sellasta “zombie-aikaa” josta ei paljon muista ja tuntuu ku olis sumussa menny kokoajan… :unamused:

Nyt oon ite pudottan jo vuosikaudet syömäni Supriumin et otan 3*50mg:n sijaan 0-2/pv ja niin menny jo reilun kk:den. Oli vielä todella mukavaa ku lekuri väitti et joudun syömää niitä koko lopun ikäni… :smiling_imp: Kieltämättä ku lopetti niitä ni tuli tosi itsetuhosia ajatuksia ja elämä tuntu synkält mut nyt vähentelin ja “unohtelin” ottaa niitä ni ei ollu paha pudottaa… Mut eipä ole eka lääke jota tohtori on väittäny et syön lopun ikää; myös Tramalissa aikoinaan oli valmis pitää “ylläpito-annoksen”… Aiemmin yritin seinään lopettaa niitä, nyt en.

Tsemppiä niiden matrix-iskujen kanssa! Ne on inhoja mut ohi pitäis jossain vaiheessa mennä. Mul kesti beneis pudottaes tosiaa normist 2-3vkoa mut se pelottava jakso oli jolloin ½v aamuisin oli nuo sähärit. Tosin sekin loppui lääkkeen ottaessa tai ½h sen jälkeen mut luulin et loppuiän vaiva; onneks ei! Toivottavast pääset niist pian eroon ja sekin auttaa ku tietää mistä johtuu; jatka samaa rataa :slight_smile:

Hieno juttu kun oot jo saanu noinkin vähiin annokset. Onko toi ihan yleinen tapa lopettaa nää depot-Efet tuollain, että ottaa vaan 3-4pv välein annoksen? Eikö yleensä masarit lopeteta sillain, että esim. viikon välein vähennetään annosta tyyliin 225mg → 150mg → 75mg, mutta otetaan lääkkeet kuitenkin joka päivä.

Juu sillain ne lopetetaan muttei ihan viikon välein, sanottaisiinko kuukauden parin välein, ainakin efen kohdalla.

Olisivat vissiin laskenu 200~mg yli 6kk eli ei tosiaan ole tarkotus lopettaa seinään :smiley:

Mutta eipä ollu kiinostusta vaan halusin nähdä mielialanmuutokset nopeasti ja näin myös kävi… Kesä tuntuu taas kesältä :slight_smile:

Kaikille hyvää juhannusta ja sitten sinne uimaan ei mennä sepalus auki :smiling_imp:

Viikkoon en oo ottanu kertaakaan venlafaksiinia… Tällit jatkuu joskin tuntuu että hieman helpottaa… Voin kertoa että on muuten vittumainen aine päästä irti :unamused:

Muok muok:
Mustasukkasuuden tunne on noussu pintaa ihan ylilyövänä näin “sivuoireena”… Toivottavasti menee pian ohi…

Ite lopetin 275mg seinään, tosin 2mg xanoreiden kanssa niin ei tullut mitään viekkareita. no mutta tässä nyt ollaan tietty sitten oltu noilla vahvimmilla bentsoilla melko max annoksilla / pvä yli puolivuotta. Muutos tosiaan tapahtuu ihan “päivissä”, kuukauden sisään täysin ottamatta kun olin ollut huomasi jo ei tututkin, että hei, toihan on se sama vanha tyyppi taas mikä oli 3 vuotta sitten.