…
Tietenkin olet tervetullut Venco, kiva kun tulit meidän muiden seuraan. Vaikka toisaalta se seuraan liittyminen yleensä tarkoittaa jonkinasteista retkahdusta tai ahdistuneisuutta omasta riippuvuudesta, mikä ei tietenkään koskaan ole hyvä asia, mutta minua täällä kirjoittelu on auttanut paljonkin.
Olet kertaalleen päässyt jo pitkäksi aikaa eroon peleistä, vuosi on todella pitkä aika ja hyvä saavutus. Siihen sinun kannattaa keskittyä. Olet kerran jo saanut pelipirun hiljaiseksi. Osaatko sanoa, mikä tuon noin vuoden pelittömyyden lopulta katkaisi, löytyikö siihen mitään erityistä syytä?
Tunteiden vuoristorata, valehtelu ja kaikki muu vastaava on meille pelinarkkareille tuttua. Ei sellaista edes ymmärrä ennen kuin sen kokee, että mihin kaikkeen ihminen pystyy, kuinka pitkälle pystyy jaksamisessaan venymään. Niin sitä vain on näinkin pitkään jaksettu, päivä kerrallaan eteenpäin.
Tervetuloa Venco!
Taidat olla samaa ikäluokkaa kuin minä ja ongelmapelaamista myös yhtä kauan. Mainitsit vain peliaddiktiosta, mutta usein se syy miksi on jäänyt koukkuun johtuu jostain syvällisemmästä. Onko elämässäsi tapahtunut jotain, mitä et ole vieläkään selvittänyt kunnolla? Olet vielä nuori ja elämään pystyy aina tehdä täyskäännöksen. Itse olin vielä noin 3 vuotta sitten aivan masentunut ja itsemurhaa ajattelin usein. En ymmärtänyt hakea apua, koska perheessäni ei koskaan haettu apua mihinkään asiaan. Kyllästyin synkkiin ajatteluihin ja halusin olla jälleen iloinen. Pääsin masennuksesta, mutta vielä jäi tuo pelihimo kummittelemaan. Kannattaa vain tänne kirjotella heti kun jokin painaa mieltä tai tekee mieli pelata. Itse olen perheestä missä on alkoholismia, itsemurha yrityksiä ja huumeiden käyttöä. Teemme itse asioista synkempiä ja kun jää omien ajatusten vangiksi on vaikeaa päästä ajattelutavasta eroon.
Suosittelen katsomaan esim. youtubesta neuvoja jos ei uskalla/halua hakea apua muualta:
youtube.com/watch?v=pj5HS9c7n4g
Tuolla on todella erikoisia neuvoja ja huomasin ainakin itse nauravani ja oli pakko kokeilla. Pari tuntia kun katselet videoita, niin johan löytyy taas motivaatiota.
…
Tervetuloa porukkaan, venco.