Vdertaistukea... YSTÄVIÄ..!"

Voi kun lopettaa, niin haluistietysti myös vaihtaa porukkaa… mistä ootte löytänyt toipilainaa uutta kaveri/ystäväporukkaa…? Mie en oikein voi ajatella enää vanhaa jengii lkoskaan lähelleni, koska jos mie oon nolla, en voii kattoo narkkaavia/dokaavia velhoja viereseasäni… niin kauheeta ku se onkin, on kai otettava etäisyyttä/mentävä pois vanhoista kuvioista… Se on yks paha, mutta ei vaikein…

moi.oletko käynyt NA:ssa eli Nimettömissä Narkomaaneissa,siellä varmasti lämmin vastaanotto sulle.olet tulokkaana ryhmän tärkein jäsen.saat numeroita joihin voit soittaa halutessasi ja he ovat aidosti kiinnostuneita just susta ja mitä sulle kuuluu.järjestävät kaikenlaisia kivoja tapaamisia ryhmänkin ulkopuolella.käy useamman kerran niin saat pikkuhiljaa turvallisemman fiiliksen toipumisellesi.mä tiedän NA:n ja kiitän heitä kaikesta loppuelämäni.yli 4v mennyt ja tämä jo elämäntapa ja hyvä sellainen.jos mulle tulee tarvetta palata sinne,tiedän että ovi on aina auki mulle.ja niistä entisen elämän ystävistä…niin mäkin jätin kaiken entisen taakseni enkä ole katunut.alussa kaikki uusi ja tuntematon pelottaa tietty,se täysin inhimillistä.muistathan että ensin sun maailmassa tulet sinä ja sun hyvinvointi.kun pikkuhiljaa etenet ajan kanssa askel kerrallaan niin napsi mukaasi mieleen kaikki pienetkin hyvät asiat vaikka auringon paiste tai variksen raakunta.tätä elämä on,pieniä asioita mutta tärkeitä.ne kantaa sua eteen päin.elämä on valintoja.kaiken muun voit vaihtaa mutta vain oman elämäsi voit elää.et varmasti jää ilman ystäviä,rohkeasti NA:han.suosittelen sydämestäni sulle.

Hmm, no itselläni on ollut sen verran hyvä tilanne, että vaikka tuli dokailtua ja hölmöiltyä varsin pitkään ja usein, niin elämässä säilyi myös pari harrastusta joihin ei päihteet liity ollenkaan, opiskelu -ja työmaailma sekä muutama ystävä joiden elämä ei pyöri dokaamisen tahi muiden päihteiden kanssa, joten heidän kanssaan on tullut vietettyä enimmäkseen aikaa. Kaikki ns. juoppokaverit oon ihan tylysti feidannut kokonaan, tai sanonut että nähdään vaan jos ootte selvin päin. Eipä oo kauheesti tullut yhteydenottoja, ja hyvä niin :slight_smile: Jos vaan energiaa riittää, niin suosittelen jonkin uuden harrastuksen aloittamista ja ylipäänsä kuvioiden muuttamista siihen, että hengailee sellaisissa paikoissa ja tilanteissa, missä ihmiset on selvin päin. Vaikeaahan se on aluksi, mutta lopulta palkitsevaa.

Moi!

Kannattaa mennä tsekkaamaan NA tai AA, kuten sanottua edelläkin. Se kun ei ainakaan maksa mitään ei velvoita mihkään. :slight_smile:

Etenkin huumetaustaiset on kokeneet NA:n tosi tärkeäksi kanavaksi josta löytää päihteetöntä seuraa ja ymmärrystä.

www.nasuomi.org
www.aa.fi