Vastaa ja kysy mitä tahansa seuraavalta 2

Hienoja paikkoja, juupajuu.
Itse olen nukkunut kyllä monenlaisissa paikoissa.
Erikoisimpana tuli tuosta renkaasta mieleen, Eurolavalla varastohyllyllä jossain kolmessa metrissä. Työkaveri nosti trukilla pois pomojen näköpiiristä. No oisko keskiviikon ja maanantain välinen yö ollut väsyttävä? :unamused:

Jatketaan samalla vauhdilla:

Mikä on erikoisin paikka jossa olet nukkunut?

En tiedä onko ne nyt mitenkään kauhean erikoisia paikkoja, mutta olen nukkunut sekä hevostrailerissa että hevosautossa (siellä hevosten tilassa). Ja ihan selvin(kin) päin, asenteella että parempi se on kuin teltta. Ei haitannut vieno hepan kakan tuoksu :laughing: .

Missä haluaisit nukkua (oman sängyn lisäksi)? Ja mikä estää toteuttamasta?

Heh, Vilma1966 ei todellakaan taida telttailusta pitää.

Jossain Afrikan lämmössä. En Afrikassa ole päässyt koskaan käymään.
Toteuttamisen estää oma saamattomuus asiassa.

Jatketaan samalla.

Tuo Afrikka on myös minun listalla ja tulevana talvena sen toteutan. Joskin kyllä sellaisessa safari lodgen teltassa, jossa on ihan kunnon sänky. Mutta seinät ovat sellaista verkkoa, että kaikki luonnon äänet tulevat lähelle.

Jatketaan samaa kysymystä niin saadaan ehkä muutakin kuin vain Afrikka kehiin.

Ehkä haluaisin taas nukkua pitkästä aikaa Goalla, jossakin askeettisessa mutta turvallisessa majoituspaikassa lähellä rantaa. Kuunnella nukahtaessa meren aaltojen kuiskintaa johon sekoittuu trance teknon hypnoottinen humina, joka kantautuu jostakin yöllisten rantabileiden pitopaikasta.
Vähän “tylsä” toive siinä mielessä, että kyseinen miljöö on minulle varsin tuttu entuudestaan, mutta ehkäpä sitä wanhoilla päivillään kaipaa tuttuihin paikkoihin. :slight_smile:

Syy miksi en nyt ole siellä, on niukka rahatilanne ja elämäntilanne (pätkätyöttömyys), ja se, että kotimaassa on kaikenlaista projektia meneillään. Enkä enää haluaisikaan kaukomaille syksyllä, koska se on lempivuodenaikani Suomessa, mutta ehkä joskus tammi-helmikuussa se olisi paikallaan.

Isänpäivä on runsaan viikon kuluttua. Mitä isänpäivä merkitsee sinulle vai merkitseekö mitään?

Se merkitsee minulle iloisia tuokioita, joskin vähän itsekkäistä syistä: saan suurta mielihyvää nähdessäni, kuinka aidon ilahtunut isäni nykyään on saadessaan huomiota ja passausta meiltä muksuilta! Tälläkin viikolla oikein kihisin intoa päästessäni shoppailemaan iskälle lahjaa! Hahahaha!

Näetkö selkounia? Eli siis unia, joissa TIEDÄT uneksivasi - ja saat siten “juonen” puolitietoiseen hallintaan? (Kysyn, koska kaihoan opetella ko. taidon itse uudelleen.)

^ Näen joskus selkounia. Eihän niitä usein näe, tai joskus herää samantien kun sellainen on kehittymässä, mutta joskus sellaiseen pääsee ja se on aina kiinnostava kokemus. Yleensä jos tajuan näkeväni unta, yritän lähteä lentämään. Lentäminen on yleensä hauskaa unissa.
Tai jos unessa on jotain tuttuja ihmisiä, saatan sanoa niille että “kuulkaas, tämähän on unta, joten voidaan tehdä mitä vaan.”

Joskus krapulassa aikoinaan tuli nähtyä selkopainajaisiakin. Sitä ikäänkuin oli mukana jossain hiton kauhuleffassa, ja pahimmillaan ei meinannut pystyä heräämään vaikka yritti. Uni muuttui vain oudommaksi, jos sitä yritti ohjailla, ja hirviöt kiukkuisemmiksi.

Unet on tosi kiinnostava asia siksikin, että biologisesti ne eivät kai olisi meille välttämättömiä. Pelkkä nukkuminen riittäisi. Eläimethän näkevät unta myös, minkä lemmikkien omistajat lie huomanneetkin.

Tykkäätkö kauhuleffoista tai -kirjoista? Jos tykkäät, mitkä on lempileffoja ja kirjoja/kirjailijoita tuossa genressä, joka on hieman aliarvostettu mutta hyvin perinteikäs? (mina katsoin eilen leffan nimeltä Annabelle. Se oli ihan hyvä lajissaan)

Päästiinpä asiaan :slight_smile:
En malta olla vastaamatta tuohon edelliseen, olen nähnyt joskus. Ja aika jännä, kun oli joskus lääkärin mielestä masennus ja sain siihen Efexor- nimisiä tabuja. Ei ne minun ‘masennukseeni’ auttaneet, mutta kun lopetin ne alkoi öisin tapahtua!
Varmaan lääkkeen viekkareita, tai jotain, mutta näin erittäin selkeitä unia, joissa olin tavallaan hereillä mukana. Lisäksi ne olivat kuin jokin elokuva, yleensä hyvin mielenkiintoisia ja mukaansatempaavia.
Niiden takia aina välillä nappasin kyseistä lääkettä tovin ja sitten lopetin jääden odottamaan uniseikkailuja.

No niin Vadelman kysymys: Katson ja luenkin. Stephen King on suosikki ja hänen kirjoistaan tehdyt elokuvat ovat aika must. Toki on niistä tehty roskaakin. Ihan budjetista ja ohjajasta riippuvaa. Viimeksi katsoin 1922 -nimisen. Ei kamalan karmaiseva, mutta hyvänä pidin.

Kymysys: Elokuvamaailmassa pysytään. Katsotko scifi -elokuvia ja sitä kautta: Uskotko maapallon ulkopuoliseen elämään?

Eiköhän tuolla jossain jotain ole, Draken kaavalla perustelen luuloni. https://fi.wikipedia.org/wiki/Draken_kaava

Mutta scifiä tulee katottua hyvin harvoin, olen huono kattomaan leffoja. Johan af Granin “dokkarit” näin kyllä penskana ja pelkäsin kovasti tulevani abduktoiduks.

Pelkäätkö/kuinka kovasti pelkäät, että alat juoda uudestaan?

Draken kaavasta on ajattelu muuttunut, elämän (älyllisenkään) ei tarvitse olla ihmisen kaltaista happea hengittävää. Draken juttujen mukaan Mars ja Venus omassa aurinkokunnassa olisivat elämälle mahdolliset. Nyt on löydetty Jupiterin… vai oliko se Saturnus… kuusta vettä enemmän, mitä maapallolla. Tai nestettä kuitenkin.
Mitä siten äärettömässä universumissa. Ihmisen käsityskyky ei riitä.

Mutta kysymykseen.
En sellaista pelkää. Jos niin käy, se on vain omaa heikkoutta, mistä pitää oppia. Muutenkin elämä on helpompaa pelkäämättä yhtään mitään.

Kysymys seuraavalle:

Vietätkö joulua, vai onko se pakkopulla jolloin mieluummin menisit kolmeksi päiväksi peiton alle ja nukkuisit ohi joulun?

^ En vietä joulua ihan sillä tavalla kuin suurin osa suomalaista viettää, mutta on minulla sellaisia pieniä omia joulutraditioita. Joulu on minulle ennen kaikkea hiljentymisen ja rauhoittumisen retriitti. Sen merkitys korostui silloin kun oli mukana hektisessä työelämässä kaikki arkipäivät.
Parasta joulumusiikkia muuten on Leevi & The Leavingsin joulubiisit. Ne on niin iloisia. :slight_smile:

Jatketaan sitten jouluteemalla: paljonko pistät rahaa joulunviettoon lahjoineen, ruokineen ja kaikkineen?

Aika vähän. toivottavasti 200-300€ riittää, on riitettävä.
Pikkuisia on tuolla pukkia odottamassa, joten niitä pitää muistaa. Muuten oma jouluni on varmasti aika arkinen.

Kiinnostaako USA:n välivaalit?

^ Todellakin kiinnostaa! :slight_smile: Ja maailmalla on syytä huokaista helpotuksesta, että demokraatit saivat voiton edes Edustajanhuoneessa.
“Putin loses control of the House”, kirjoitti New Yorkerin Andy Borowitz.

Menisitkö tv-ohjelmaan puhumaan entisestä päihdeongelmastasi ja siitä toipumisesta, joko nimettömänä tai ihan omalla nimelläsi?
(viitaten esim. ylläpidon tiedotteeseen foorumin ylälaidassa)

En mistään hinnasta :exclamation: Menkööt ne, joiden itsetunto kestää leiman otsassa. Onneksi näitäkin ihmisiä löytyy samoin kuin alkoholismistaan/päihdeongelmistaan kirjoittavia.

Oletko sinulla joku (joitakin) yliluonnollinen kokemus?

On montakin.
Oltiin olohuoneessa vaimon kanssa, pientä sanaharkkaa. Jonkin mielestä ehkä isokin riita?
Kirjahyllyn päältä kohosi ilmaan kukkavaasi ja putosi lattialle pystyyn särkymättä. Samoja aikoja:
Meillä oli lapsi, joka täysin liikuntarajoitteinen, ei pystynyt edes kääntymään sängyssään. Kuitenkin herättiin yöllä siihen, että hän oli sängyn vieressä lattialla kasvoillaan. Nenästä tuli verta. Sängyssä oli kuitenkin kaiken varalta 20-30cm korkea turvareuna.
Lapsi on jo poissa tästä maailmasta, toivottavasti paremmassa paikassa.

Noihin edellä mainittuihin liittyi selllainen hassu yksityiskohta, että olin menettänyt työni ja muutenkin aika hukassa. Olin lainannut kirjastosta Mustan Raamatun (huu) . Tuli tapahtuneiden jälkeen sellainen olo, että tuota kirjaa ei paljoa kannata availla. Palautin seraavana päivänä.
Skeptikko nauraa, mutta minun absolutisti ex-vaimo voi tapahtuneet vahvistaa.

Paljon aikaisemmin sattui muuta, asuttiin Tikkurilassa vuokra-asunnossa ja monena yönä heräsin tunteeseen, että jokin paha on paikalla. Silloin en edes ryypännyt. Muutettiin pois ja ahdistavat yöt jäivät taakse. Myöhemmin kuulin, että asunnossa oli joku vuokralainen tappanut perheensä ja sitten itsensä.

Myöhemmin olen nähnyt enneunet lapsieni tulevista lapsista. Paikkansa pitivät, vaikka toisen kohdalla tilanne oli lääkärien mielestä melko toivoton.

On noita, olen kai jotenkin herkkä tuonne näkymättömään. Näin on joku ‘velho’ sanonutkin. Velhoja riittää…

Mitä luulet ihmiselle tapahtuvan kuoleman jälkeen?

Kapu, kuulostaa ”oikealta”. Olen pahoillani lapsenne puolesta :neutral_face:
Itsellä ruumiista irtaantumiskokemus n 6-vuotiaana. Tavallinen leikkitilanne olohuoneessa mutta yhtäkkiä ymmärsin (olin btw hyvin älykäs lapsi) katsovani itseäni katon rajasta. En siis ollut tilanteessa mitenkään ahdistunut, kuumeessa tms. Parasta tässä oli se että pystyin ottamaan vahtia huoneen päästä toiseen ja lentää sen poikki, oli kiva kokemus. Sitten olen nähnyt myös enneunen joka oli yön aikana toteutunut (liittyi läheltäpiti tilanteeseen tulipalon merkeissä) ja josta sain tietää vasta aamulla, tapahtumat olivat lähes yksi yhteen. En voinut mitenkään tietää tästä. Lähisukulaiseni kuollessa heräsin kolmeen kovaan koputukseen pääni takana olevaan ikkunaan (ulkona ei ollut ketään eikä todella kuulostanut oksalta linnuilta tms.) takaisin nukkumaan ja kuolinviesti aamulla. Kuolinkellonaika täsmäsi koska olin katsonut yöllä mitä ihmettä kello on ja kuka koputti keskellä yötä maaseudun uumenissa, pelästyin. P.S. En ole mitenkään hörhö enkä tällaisia ajattele tai harrasta ollenkaan. Kuolemaan loppuu tämä elämä mutta kenties loputon rakkauden olotila ja yhteys kaikkeuteen odottaa. Kuka tietää.

Kissa vai koira ja miksi?

Koira ehdottomasti. Nyt ei ole, enkä enää ota., kun sen hoitaminen on sitovaa. Ja se, että siitä joutuu luopumaan…
Kolme vienyt piikille.

lizzy, sun jutut kiinnostaa. Taidat olla samasta luusta veistetty meikän kanssa. Olisi kiva vaihtaa ajatuksia.
Tiedän, ettei tämä ole deittipalsta, enkä herrajumala sellaista meinaakaan. Mörköjutut kiehtoo :open_mouth:

Mun eräs emaili on: sepe.s.susi@luukku.com

Toki se on kaikille avoin, voin laittaa sen vaikka tuonne alekirjoitukseenkin. (kuhan kohta katson, että toimii)
No ei toiminut?? :astonished:

Asiaan.

Jos ottaisit koiran, mitä rotua? Pieni, vai iso?

Niin :laughing: tämähän ei (Kapu) suoranainen Tinder oo. Eikä ole ämpärillekään (joita ketjussasi lupasit) kovaa tarvetta, vaikka en olekaan ollut ilmaisia jonottamassa :laughing: Mä olen myös ilmeisen ”auki” henkimaailman juttusille vaikka ei noita kokemuksia määräänsä enempää ole. Mutta ne jotka itselle on tapahtuneet, niissä olen ollut täysissä jörjissä ja vesiselvänä. En kauheasti asiaa mieti :slight_smile: Koira on mulla, kissoista en pidä. Tai toki pidän kaikista eläimistä mutta itselleni en kissaa, lintua, liskoa tms. ottaisi. Koira on niin älykäs, tunteva, ymmärtävä ja oikeasti rakastaa (todistettu oksitosiinitutkimuksilla jne) omistajaansa kuin lapsi äitiään, meillä ainakin on koirani kanssa uskomaton symbioosi<3 Mut katsotaan jospa jaksaisin kirjoitella meiliä, onhan tässä alkoasiaakin pohdittavana :smiley:

Pidätkö perinteisistä suomalaisista jouluruuista?

Tykkään, että ne perinteiset suomalaiset jouluruoat ovat minunkin pöydässäni.

Männä aikoina, kun oli perhe, ostin joulukinkkuja pakkaseen ALEsta enemmänkin.
Niitä sitten taidettiin syödä vielä pääsiäisenäkin.
Nykyään olen aika inhottunut sianlihaan. Mutta ehkä jouluna siitä lipsun.

Kysymys:
Ammutteko vuoden vaihtuessa ilotulitteita, katseletteko muiden vai ettekö siedä koko juttua?

^ Ei ammuta itse, mutta katsellaan muiden raketteja. Kritiikkiäkin paukuttelua kohtaan tuttavapiirissä kuulee paljon, koska monilla on lemmikkieläimiä jotka pelkäävät pauketta.

Minkä elokuvan kävit viimeksi katsomassa leffateatterissa? (itse kävin katsomassa “Hölmö nuori sydän” ja seuraavaksi “Bohemian rhapsody”)