Varoitus väärennetyistä Subutex-tableteista

Hei

Pääkaupunkiseudulla on tai on ollut liikkeellä väärennettyjä Subutex-tabletteja, joiden käyttäminen on aiheuttanut vakavia seurauksia (mm. suuria paiseita). Tabletit näyttävät Subutexilta, mutta niissä ei ole jakouria. Tarkistakaa siis käyttämänne tuotteen aitous.

Olisi myös hyvä, jos ilmoittaisitte tähän ketjuun, jos olette törmänneet ko. väärennöksiin. Saadaan haittoja vähenemään siltä osin.

Terkuin,
toimitus

Voi perse, että piti tämänkin päivän koittaa. En olisi itse kuullut tätä mistään muualta kuin tältä foorumilta, että hyvä juttu. Siis tämä foorumi. Tä?

Ihme ettei aiemmin ole väärennettyjä Subuja liikenteessä (ainakaan huomattavia määriä). Väärennetteyjä hormooneja on liikenteessä vaikka kuinka paljon ja jotkin tabletit maksavat alle euron joten luulisi väärennetyille Subuillekkin olevan tilaa.

Nooh, osaisikohan joku kertoa hieman tarkemmin, mikä näistä väärennetyistä Subutex-tableteista sitten tekee niin väärennettyjä, paitsi se jakourattomuus ja se, että ne saattavat aiheuttaa suuria paiseita?. Aivan aidotkin Subutex-tabletit voivat noita paiseita aiheuttaa, jos sohii ihan miten sattuu ja mihin sattuu, etenkin, jos ne jättää vieläpä filtteröimättä kunnolla :wink: . Onko noissa väärennöksissä siis joitakin erityisen haitallisia ja/tai hankalasti filtteröitäviä sidosaineita? Onko niissä buprenorfiinia 8 mg vai onko niissä buprenorfiinia ylipäätään lainkaan? Aiheuttavatko nuo joitakin erityisempiä ongelmia nasaalisesti nautittuina tai jopa ihan oikein sublinguaalisesti käytettyinä jne?

“oikein käytettynä” kukapa voi määrittää että mikä on oikea ja väärä tapa? xD “no q lääkärisetä sano etse pitää liuottaa nii se on absoluuttinen totuus!”

Enpä minäkään läheskään aina pidä lääkärisetien tai -tätien sanomisia absoluuttisina totuuksina :wink: , mutta onhan se nyt selvä, ettei minkään tablettimuotoon puserretun lääkkeen suonensisäinen käyttö ainakaan ole sen oikeinkäyttöä, vaikka se sillä tavoin paremmin humahtaisikin. Itselleenhän siinä vain pahaa tekee, kun menee työntämään suoniinsa kaikenlaista paskaa, mitä ei todellakaan ole sinne tarkoitettu. Eikä siinä pidemmän päälle auta edes, vaikka kuinka hyvin fimailisi ja muutenkin olisi tarkka ja huolellinen. Aina tablettimuotoisten lääkkeiden I.V.-käyttö ongelmia aiheuttaa, joillain toki nopeammin ja pahempia, kuin toisilla. Ja olen itsekin tunkenut ihan riittämämiin Subua suoniini ja jopa onnistunut välttymään suuremmilta ongelmilta siinä touhussa, joten eipä sillä, mutta ei se sitä tosiasiaa muuta, etteikö kyseessä olisi riskialtis väärinkäyttö.

Ei helvetti… kaikkea ne keksii, jotta saisi jostain rahaa väännettyä.

Niiiin??? Tästä ei siis edelleenkään ole kenelläkään tietoa? Kyllä minä teille suuret paiseet vielä näytän :mrgreen: .

:smiley: joku random salee heittäny vinkis viikon valvomisen jälkeen “varokaa väärennettyy bupree, siit syöpyy käsi”

^ Juu, valvomisen jäljiltä väsyneet silmänsä eivät enää erottaneet niitä jakouurteita :stuck_out_tongue: .

[Poistettu asiattomuuksia -Päihdelinkin moderaattori] :frowning: . Erityisesti Arrow oli ihan paskaa. Kuitenkin ainakin mä maksoin täyden hinnan noista kopioista :confused: .

Jokeri

Aika harvaan on jäänyt huomiot väärennetyistä Subuista…

^ Jep, tämä taisi olla jokin aprillipila, joka vain sattui vähän väärään ajankohtaan tai sitten kyse on tosiaan tästä:

Toi vinkissä viikon valvomisen jälkeen ,kuulostaa just niin oikeelle… :laughing:

Kyse ollut varmaan vanhoista irtokarkeista,joista urat kuluneet esim.rizla pötköissä.

Saa toki sillä väärentämättömälläkin subulla patteja aikaan,kun suoraan tykkiin niitä heitetään ja pari pykälää ohi vedoista riittää niitä aiheuttamaan.

Nykyisin kun sidosaineet Subuissa ,näyttää muuttuneen (lilluu tykissä,jotain kalkki höytyvää,joka värjää männän kumin jo yksillä parin millin nykyillä) "noiden uusien "(pari suvea sit muuttuneiden pakettien) ja myös klikkiin jää mielestäni enemmän sakkaa,tai sitten mulla subbari olisi näköä parantanut,mitä epäilen itsekin :unamused: saatan myös halluja subuista nähdä =D :unamused:

En ole moisista ainakaan pariin kuukauteen kuullut,onhan toki urbaani legendaa ,niistä aiemminkin kerrottu ja viimeisin mainitsija puhui ryssä subuista,jotka hieman isompia oli ja niistä puuttui kuulemma risti ,b8 taisi löytyä ,en ole nähnyt itse kyseisiä namuja,en muista oliko ne ,muka paketeissa ja avaamattomia normin näköisiä,huhun mukaan. :blush: :stuck_out_tongue:

Ihan heti,en kyllä lähtis putkiini työntämään epämääräisen näköisiä Irtonaisia nappeja,varsinkaan murua maistamatta ja nokittamalla hitusta,millä kyllä bubren tunnistaa.

Mä käytän niitä vinkin “high tech” fimoja jotka suodattavat muistaakseni 96prosenttia sidosaineista. Maksaa muistaakseni 20senttiä. Mielestäni halpa hinta terveydestä varsinkin kun joka päivä menee puolikas nappi.

Ne on kyllä hyviä & kätsyjä,ja ei ole hinnalla pilattu , ei ollut tarkoitus muutenkaan fiman käyttöä väheksyä ,mitä käytän lähes aina itsekin

Eikö kannata ilmoittaa myös osittain liuenneista xone-tableteista? :mrgreen: Oli todella huvittava kuulla, että usein saa nykyään (muutaman vuoden sisällä) “osittain kastuneita” tabuja. Ei kyllä minun aikoinani… :unamused: Mikäpä siinä rätkimään suussa liuotettuja tabuja… :unamused: :mrgreen:

Tosin subujakin löytyy varmasti kastuneena. Kyllä useampi ihminen on suuremmankin ihottuman raapinut, saadakseen aitoa. Vaihtaa kovalla voitolla halvempaan; joka junaan löytyy… :unamused:

PS. Kyseessä voi olla aloittelijat, kyllä usealle epätoivoiselle savupäälle (kokeiltu pari kertaa) on oreganoa myyty ja hyvin toiminut… :laughing: Ei kannata ostaa nappeja, joita ei tunnista… :astonished:

Myöskin törmännyt vastaaviin joissa ei ole miekkaa/ristiä ja “avaamattomasta” paketista otettu. Itselläni ollut periaate olla ottamatta jotakin jos ei ole oikeastaan täysin varma, jos on jotenkin merkittävä poikkeus entiseen jne… Jos ei ole miekkaa/ristiä, niin sehän on aika isokin poikkeus ainakin allekirjoittaneelle, koska minulle se miekka/risti on jollakin tapaa vaikuttavan aineen “ironinen symboli” :slight_smile: . Mitäköhän vaaraa sitten kyseisistä väärennöksistä voisi koitua? Entä ovatko väärennökset olleet saman tehtaan tuotoksia? Eli lääkeväärennöksissä olevat aineet olisivat olleet pitkälti samoja jne… Vai voiko kyseessä olla lääketehtaan jokin sekundatuote joka on päätynyt pakkaukseen ja markkinoille saakka? Kaikenlaistahan sitä väärennellään, mutta on aika tökerö väärennös jos lääkkeen oikeastaan tunnusomaisin tunnus jätetään pois.

Onkohan aina kyseisessä asiassa jos on jäänyt risti/miekka pois (varsinkin kun lääke on muuten täysin hyväkuntoinen, paketista otettu ja ei ollenkaan esim kulumisen tai huonon säilyttämisen seurauksen vuoksi voinut ainoastaan miekka/risti kulua pois, lääkkeen muutoin ollen “normaali” päältäpäin ja myöskin aivan siltä näyttäen kuin ei siinä ristin/miekan kohdalla kuuluisikaan olla mitään) kyseessä väärennös vai voiko myös olla juurikin esim lääketehtaan tuotantolinjalla tapahtunut “virhe” ja tuote on silti päätynyt pakkaukseen ja markkinoille saakka?

Ensimmäinen postini samalla tänne :slight_smile: .

^ kyseiset näpit ovat peräisin Englannista ja Ruotsissa porukka haalii nykyään ne omaan käyttöön ja laittaa vanhat Ranskalaiset kiertoon / poistoon.

Osan mielestä nämä toimivat paremmin ,itse en ole huomannut muuta kuin ,että kestää hiukan kauemmin sulaa klikkiin tai mäntään.

:laughing: