Onko täällä kukaan polttanut/juonut teenä kyseistä kasvia? Tuossa hetki sitten poltin kahdeksan kaljan, yhen 1mg xanorin, parin rivan ja perus paukkujen jälkeen tuota enkä oikein noiden pohjien jälkeen paljon osaa sanoa. Jotenkin tuntu piristävän mutta muuta en tosiaan nyt osaa sanoa, pitäis varmaan polttaa ilman että muuta on pohjalla…
Vissiin ihan tuoreena kannattaa syödä. Joku 10 lehtee about ainaki. Polttamalla toimii joskus kait. Kaveri väitti et sellanen salvia+sieni -efekti tulee, tosin miedompana. Oisko noi 3e/puska kukkakaupoissa.
Kaverilla on tosi upea värinokkonen ikkunalaudalla (en ees tienny et sen muka pitäs toimii jotenkii ). Ihme ettei naapurit oo soittanu kyttiä . Mä saan siitä keväällä pistokkaan, me kun vaihdellaan kasveja keskenämme
Tosta lievästä sieniefektistä olen itsekkin kuullut… Pitäis varmaan keitellä hyvä satsi teetä ja siihen polttaa viel vitusti päälle tota. Kaverilla noita puskia on mutten nyt ole ihan varma paljonko on enää jäljellä =P
Yhdeksästä kuivatusta kuivatusta (isosta) lehdestä ei polttamalla tullut kun häkämyrkytys… Toisaalta ne on kyllä kivoimpia ihan tossa ikkunalaudalla. Nättejä.
pitäisi olla sama vaikuttava aine kuin salviassa… mutta kyllä tuo on vitusti miedompi ku mitä oon tietoja netistä lukenu, voi olla että eri lajikkeet sisältää vaihtelevia määriä vaikuttavaa ainetta… joskus poltin tuhdin kasan lehteä ja efektit oli aika miedot verrattavissa parin bissen tuomaan pöhnään en tiedä miten vörkkis syötynä voisi vaikka joku päivä testata ku ikkunalaudalla on kymmen kunta pensasta… olisikohan vaikuttava aine eroteltavissa ihan koti konstei? kiinnostaisi kovasti
tai mistäpä minä tiedän vaikka olisi.
mikä on kasvin tieteellinen nimi?
ahaa, Solenostemon scutellarioides näköjään, vastasin jo ittelleni.
Ja lisää infoa etsimään…