Vappuretkahdus...

Ensin sain hieman vajaan 6kk raittiutta, sitten retkahdin juomaan 3päiväksi ja pääsin kyllä Maanantaina töihin… Vappuputki sitten meni,että Vappuaaton pystyin olemaan selvänä, sitten olo tuli senverran levottomaksi että en pystynyt enää vastustamaan himoa… ostin korillisen kaljaa ja siitähän se sitten lähti… Eilen saatiin puhuttua pitkään pomon kanssa ihan rehellisesti…olen hoitoonohjatuissa ja en saanut potkuja töistä, koska kerroin ihan suoraan retkahtaneeni, Menin työterveysasemallemme ja sieltä sain hyvin nopeasti ajan heti samalle päivälle… nyt olen tänään ollut juomatta ja olen syönyt mietoa bentsoa… Illalla olisi tarkitus mennä palaveriin:)

Paljonko meni yhteensä? Korissahan taitaa olla 24 annosta, mikä ei toipuvallekkaan alan miehelle ole järin paljon kolmelle päivälle…

Kalevi, tekevälle sattuu… Sulla on hyvä tuuri pomosi kanssa. Ota asia vakavasti ja yritä löytää luottamuksen arvoisia ammattiauttajia. Uutta peliin! :smiley:

Hyvä,kun noin vähällä selvisit.Eikun taas entiseen remmiin ja siitä se lähtee.Raitis kesä olisi meille kaikille niin hieno juttu.Hyvä,kun kerroit.On itsellekkin varoituksena,kuinka käy,jos alkaa kokeileen.

Työterveyspalvelut, A-klinikka ja aktiiviset AA-ryhmät on hyvä kolminaisuus tässä mun asiassa. Silloin kun se viinanhimo ja ne kiusaukset kun tulevat, pitäsi olla niitä AA-toverien numeroita

Töihin palattu ja nyt sieltä kotiinpalattu. Sellainen hyvin tyhjänoloinen morkkismainen fiilis on yhä tästä retkahduksesta. Pitää myös keksiä uusia juttuja. ja lisäks lisätä AA-palaverien määrää. AA-käynnithän menivät ennen retkahdusta sellaiseksi aaaltoliikkeeksi… Välillä monta päivää, jopa viikonkin pois. Sitten taas useitä käyntejä peräkkäisinäkin päivinä ja sitten taas esim viikko tai puolitoista käymättä. Netin vahtaamisenkin ja Facebookin vahtaamisen ja siellä hengaamisen iltaisin voisi myös pistää lopetukseen.

Moi.

Numeroita pyytelemään vaan… Joskus sain jossain naisten AA-ryhmässä lappusen jossa oli viiden AA:laisen numerot. Kyllä kai niitä pitäisi saada? Onhan se AA:n auttava numerokin… Millainen se sitten on? En tiedä ei ole kokemusta…?? Tuleeko sieltä toveri kylään vai miten toimii? Apua sieltä saa mutta minkälaista kun kerran auttava puhelin?

Ja jos sitten kuitenkin, vuosien yrittämisestä huolimatta, Aa ei ole ongelmaa poistanut niin ehkä sitten joskus voi kokeeksi yrittää ihan toisenlaistakin suhtautumistapaa.

Minulla on ihan päinvastainen ajattelu toiminut, juominen ei enää edes huvittaisi. Se on takana. Ja ehkä tallaisia minunlaisiani voi muitakin olla?

Toki, kukin valitsee tavoitteensa itse, ja sen mukaan tietysti ne keinot joilla siihen päästään.

Kuntosalillakin käyty taas noin viikon tauon jälkeen joka tästä juomisesta johtui. huomasi selvästi että osa “hevosvoimista” laitumilla ja tein rauhalliseen tahtiin ja normaalia pienemmillä painoilla. Kunhan pääsi käymään käymisen ilosta nyt siellä… Eihän se ole terveellistäkään aivan heti muutamien päivien juomisen jälkeen tehdä kovia liikuntoja… Mutta oli sillä ikään kuin psykologinen vaikutus ja vaikutti tyytyväisen mielen. Toivottavasti sitä ei ajautuisi taas samanlaiseen arjen ankeaan uraaan huomisesta alkaen joka nyt on aiona johtanut muutamien viikkojen tai kuukausien päästä uuteen juopotteluperiodiin. Oi jospa siellä AA:ssa nyt ikään kuin jokin “napsahtaisi” ja se alkaisi toimia ihan uudella tavalla.

Tänään oli Hesarissa juttua “Mettäterapiasta”. Siinä muutaman hengen ryhmä käy neljä kertaa vuodessa usean päivän pituisella metsäretkellä.Lisäksi ryhmän jäsenet kokoontuvat leirien välillä.
Näin Enontekiössä, ja RAY on palkinnut toiminnan. Voisivat kai muutkin kunnat järjestää tällaisia projekteja, joista on selvästi ollut apua juomisen vähentämiseen ja jopa lopettamiseen.

Mettäterapia monissa muodoissaan on varmasti toimiva juttu.

Ne , jotka luonnosta pitävät, saavat sieltä varmasti voimia, jos sitten taas juppityypille korvessa samoaminen voi olla kauhistuksen paikka, voi tulla ikävä asfalttibetonikolossiin ja kapakkaan ja konserttitaloon ja supermarkettiin ja voi käydä niin että saa kammon koko selvänä oloa kohtaan kun tuommoiseen porukkaan joutuu :laughing: :laughing: :laughing:

Mutta joo, yleisesti ottaern tuo toimii, useilla, ei kai sinne ihan asfalttiin rakastunut ruuhkaihminen mukaan lähdekään.

Tuollaista ovat toki järjestäneet yhdistykset aina, ja niille se hyvin sopiikin.

A-killat, ainakin, olenpa mukanakin ollut, ovat tuon osanneet kait aina, ja hyvin on toiminut. Ja tuo voi sopiakin paremmin hiukan joustavammalle omaehtoiselle yhdistystoiminnalle kuin jäykälle virkamiesvetoiselle organisaatiolle, yhteiskunnan laitosten vetämänä siitähelposti jää puuttumaan se olennainen osa, toiminnan itse yhdessä suunnittelu, valmistelu, organisointi, mahdollisuus joustaa suunnitelmienkin suhteen ja se noiden paikalleen loksahtamisesta saatava onnistumisen riemu joka sitten taas voimaannuttaa ja siten auttaa sen päihdeongelmankin mitätöinnissä.

Hieno juttu!

Ja tosiaan, tuota voi itsekin järjestää, siitä vaan yhdistykset ja niiden ryhmät liikkeelle, kyllä metsään vielä väkeä mahtuu!

Eilen istuttu kaksi palaveria, tänään yksi… Jollain kummallisella tavalla se vaan pitää ukon raittiina, vaikka siellä puhuttaisiin puheenvuoroissa Anopin Kälyn Kumisaappaista, tai Pertto Peräkartion katkenneesta hampaasta ja LiisaLötvösen puuterihuiskun puhdistuksesta. Puheenvuorot ja palaveriss kävijät vaihtuvat mukavasti eri päivien mukaan. Tosin on myös ihmisiä,jotka eivät ole vuosiin olleet päivääkään istumatta k.o ryhmässä.