Vapaa ajan vietto ehdotuksia selvinpäin kun haluaa olla ?

Morjensta,
Haluaisin kysyä miten juuri sinä vietät aikaasi kun olet"vapaalla".
Tuntuu että monella se tarkoittaa baarireissua pilkkuun saakka mutta en koe omakseni.
Voi kuulostaa hassulta että,kysyn tuollaista asiaa mutta,oman raittiuteni kompastellut juuri tuohon omaan aikaan/vapaaseen.
Miettinyt elokuvia,ulkona syömistä ym. perusjuttuja :question: mutta tahtoisin kuulla vielä lisää ja kaikkea saa ehdottaa maan ja taivaan väliltä.
Lisäksi kiinnostaa pienen pudjetin ideat kun aikaa vain itselleni :stuck_out_tongue:
Oma intohimoni on tanssiminen sekä urheilu sen eri muodoissa.Mutta kuuluvat jo arkipäivään :slight_smile:
Kiitos kovasti vastauksistanne :smiley:

Eikä edes ole niin hassu kysymys kun kuvittelet, koska itsekin juuri tää ollu se suurin “ongelma” ja sitä se tuntuu olevan monelle muullekin, kenen kanssa asiasta oon keskustellut.

Ja se minkä ite oon sit keksinyt ratkaisuksi oli se, että löysin sellaisen itseäni oikeasti kiinnostavan tekemisen/harrastuksen liittyen luontoon ja kasveihin ja mitä kaikkea niistä voikaan saada aikaan yms.! Ja tuosta riittää kyllä ammennettavaa ihan koko elämän ajaksi. Siinä samalla sitten varmasti voi kehitellä jotain muuta, jos tulis mieleen, urheilun ja mieltä avaavien kirjojen lisäksi.

Mun mielestä se ratkaisu on just siinä, että löytää vaan sen oman kanavan, vaikka siihen aikaa saattas kulua kauankin!
Edit. Mulla siihen meni n. 1 vuos siitä, kun halusin tehä jotain muutakin elämälläni, kun käyttää huumeita ja ryypätä. Sit oikeesti tuntui hyvältä, kun ekaa kertaa oli se tunne, että aidosti kiinnostaa joku kunnon juttu! Mut siihen päästäkseni jouduin kyllä kokemaan erittäin hajottavia ja tylsiä viikonloppuja.

Ja eikä oo yhtään huono juttu, että ns. hyvissä ajoin löytää elämäänsä jotain inspiroivaa sisältöä, koska mitä oon omassa duunissani nähnyt, niin voi se eläköityminen olla erittäin vaikea paikka, jos ei vaan yksinkertaisesti tiedä mitä tekisi.

Kiitos vertaistuestasi sekä ehdotuksistasi.Raittiina olin ollut 6vuotta kun vapaa aikana rupesin käyttämään.Mielikeksii hyviä tekosyitä käytölle, pitkään pysyi vapaissa mutta pikkuhiljaa addiktio alkoi viemään enemmän tilaa kaikelta muulta :cry:
Mutta tästä noustaan vain ylöspäin ne 6v.eivät ole hukkaan menneet.Opiskelin ammatin ja palasin työelämään :smiley:
Nyt vain reppu uusia keinoja täynnä ja uutta elämää päin :slight_smile:
Tiedätkö muuten onko mitään vertaisryhmiä missään muita kun NA ?
Meinaan netti/whatsapp ryhmää,koittanut etsiä mutta en löydä.

Tämä kiinnostaisi itseäkin, kellään tietoa? :slight_smile:

Hienoa kuulla! Ja nyt sit ei vaan enää huijaa itseään, vaikka mieli mitä yrittäisi keksiäkään. Ja kyllä ne käyttöhimokohtauksetkin sit ohi menee, vaikka kuinka himottaiskin.

En kyllä oo kuullut mistään tommosesta ryhmästä. :exclamation:

eipä oo mitään muuta tekemistä ku roikkua netissä ja joskus töllöö. eli mulla on sama ongelma oon kaiken lisäks viä eläkkeellä eli aikaa on paljon

Ei minullakaan ole tuollaisesta WU ryhmästä tietoa, voi olla jonkun vertaisukiporkun tms oma juttu.