Välttämättä töissä ei kannata raittiuttaan mainostella

Ainakaan DUUNARI-työssä… sillä siitähän seuraa seuraavaa… Pe illat saat hiki lentäen raataa kun muut lähtee kotiinsa viinakaupan kautta… Pe-iltapäivän yhtäkkiset “kiirenakit” lankeaa sulle… Lisäks Mandi-Mooningina olet sitten aina ekana töissä… aamun kiireet ujutetaan sinulle… Eli suosittelen pitämään ainakin duunariasteella matalaa profiilia raittiutensa suhteen…

No toi on kyllä perseestä.

Minusta oma alkoholittomuus nimenomaan “raittiudeksi” kutsuttuna ei ole mainostamisen arvoinen asia oikein missään yhteydessä alkkispiirien ulkopuolella. En edes itse sano itseäni “raittiiksi” kovin mieluusti, koska siinä on auttamatta tietty vanhoillisen puhtoinen ja aatteellinen kaiku jostain 1900-luvun Suomesta, kieltolaista tms. Melkein mikä tahansa muu termi on minusta kivempi. “Päihteetön” on ehkä osuvimmin sanottu, koska kahvia rajumpia aineitahan en käytä. Mutta kukin tavallaan.

–kh

En minäkään mainosta, etten juo viinaa. Viimeksi kun räpiköin raittiina, sain sukujuhlissa hämmästyneitä katseita ja “jätä auto tuohon vaan yöksi parkkiin” -kommentteja, “kyllähän sä nyt voit pari ottaa!” En ottanut paria, enkä liioin jäänyt yöksi, kas kummaa ettei sen jälkeen ole tullut yhtäkään kutsua sukujuhliin. Duunissa olen päässyt vähällä, kun olen aina autolla. On se kumma, että on niin hemmetin kummallista, jos joku ei juo viinaa :confused:

Nykyään imetään kaikesta kaikki hyöty. raittiit saa painaa Pe-illat töissä…alkoholia myymällä ja Koskenkorvaa markkinoimalla asutaan Espoon Westendin loistoalueilla ja ajellaan ökymersuilla… (tämä on omin silmin nähty)
Suomessa on aina tukannuottasilla jollei ole Suomalainen Perusmies… Eli… Juo viinaa joka viikonloppu (ainakin vähän) puhuu rivoja kehuu piparinsaannillaan… ja kaikea muuta…Jos olet valtavirrasta poikkeava eli täysraitis tai sitten vastaavasti ongelmapulsu…saat katseita ja halveksuntaa… vain perusmies selviää tässä maassa…

Raittiina on kivaa olla viikonloppusin ja pyhäpäivisin duunissa, kun saa pyhä- ja viikonloppubonukset. Tänäänkin on tuplapalkka eli 100 % sunnuntailisä. Fyrkka rules ok! : )
Ei niitä viikonloppuvapaita oikeestaan tarttekaan ellei oo jotain muuta tärkeetä hommaa (esim. muziikkia) tai menoa.

Mulla on kyllä siitä omituinen duunipaikka, että siellä jopa kannattaa raittiuttaan “mainostella”. Vieläpä päihdehistorian lisäksi. :laughing:

Huomenta Keto,

Sama täällä.Kannatti olla yö töissä tuplapalkalla ja vielä yölisät päälle.Vappu menee samaten töissä tuplapalkalla.
Niitä vuorotyön iloja.Mikäs tässä on reissatessa ja ostellessa pientä tarpeellista kivaa,kun palkasta säästyy.Ennen oli tilit sileenä ryypätessä ja pelatessa.

kalevi olet niin oikeassa. Tuntuu myös, että raitista seuraa ei saa viikonlopuksi mistään seurakuntaa ja AA:ta lukuunottamatta. Tai jos jossain tällasta porukkaa on, ei ne halua entistä alkkista (ja muutenkin moniongelmaista ihmistä) pilaamaan karmaansa. Itekin vaikka olen peräti alalla jossa lähes kaikki naisia olen saanut osakseni ihmetystä ja tietysti myös raskausepäilyjä. Akat hihittelee kuinka aikovat naukkaille viiniä, lähteä baariin tai rehellisesti vetää perseet olalle, kun oli niiin rankka viikko töissä. Kyllähän siinä ittensä tuntee hieman ulkopuoliseksi.

Sinkkujen ongelmia .

Perheen parissa aika menee mukavasti .
Kumma kyllä raitis elämä siivoaa elinpiiristä häiritsevät juopot pois.
Raittiuden alussa pyhä ynnä ylityölisät auttoi korjamaan repaleista taloutta Kyllä.
Työ niin sanotusti hoiti alkoholismia . Voitaisko sen varaan perustaa hoitolaitos missä hoitajat
pysyis raittiina . Ai niin niitähän onkin jo perustettu :laughing:

Tereveisin Kanthoona :sunglasses:
ps en malttanu :blush:

youtube.com/watch?v=DiaaMOzCtMY