Valproaatti?

Minulle määrättiin bipolaarisen hoitoon Deprakinea eli natriumvalproaattia yhteensä 1200mg/vrk. Ja kun en ole mikään kemisti, yritin wikipediasta katsoa miten tämä vaikuttaa. Voimistaako valproaatti esim. bentsoja tai gabapentiiniä? Tällaisen käsityksen sain.

Kaikki asiasta tietävät, jakakaa viisauttanne.

tietääkseni saattaa väsyttää jo pelkilteekin joitain ihmisiä, mutta varmasti väsyttävät
enempi jos otat deprakinea ja siihen päälle pameja tai mitä tahansa bentsoja.
viihteilyynhän nuo ei sovellu ollenkaan, mutta sen varmaan tiesitkin jo.

Deprakine vahvisti ainakin minulla bentsoja. Nykyäan syön Lamictalia mikä ei vahvista mitään oloja, tasaa kyllä mielialoja juuri niinkuin pitääkin.
En muista millä vahvuudella Deprakinean söin mutta eikö se rasita maksaa?
Juuri sen takia minulla vaihdettiin lamictaliin.

itellä ainakin alkuun deprakine piristi, viipotin yötä myöten pupillit lautasina… tuntu et ennemminkin ruokki mahdollista lekurin veikkaamaa manian poikasta. tosin kai nyt vuosien jälkeen alkaa kai diagnoosi kallistua biposta adhd:n puolelle eli en kai sit tiiä miten ton pitäs oikeesti toimii oikeeseen vaivaan…:confused:

ite onnistuin saamaan deprakinestä kaikki mahdolliset haittavaikutukset, esim hiustenlähtö, lihominen, munasarjavaivat, maksa arvojen kohoaminen, yleinen flippaileminen… eikä tuntunu mitenkään tasaavan mitään vaik annos oli jotain 1800mg/vrk ja alotettu “kontrollisissa” suljetulla… mut tuntu boostaavan kaikkee mahdollista Duactista lähtien, varmaankin sit siks että maksa toimi jollaan puolteholla ton deprakinen takia…

lopetin koko paskan seinään yhessä muitten “pöpilääkkeiden” kanssa parin vuoden jälkeen kun tuli kaikesta enemmin sivuvaikutuksia ku “tuloksia”… olo oli pari viikkoa aika mielenkiintoinen kun tolla deprakinellä aivonsa sotki “turhaan”, tuli tia-kohtauksia ja muuta pientä…

Tuo punainen kolmio valproaatissa saattaa hämätä, että kyseessä ois “jotain kovaa kamaa”. :laughing:

^ No, on se aika kovaa kamaa. Itse meinasin melkein kuolla sen sivuoireisiin ja oloni oli TODELLA HIRVEÄ :open_mouth: . Turposin, en meinannut saada henkeä, nukkuminen oli mahdotonta jne. Mitään hakemisen arvoisia oloja siitä tuskin saa, joten siinä mielessä ei kannata innostua siitä punaisesta kolmiosta :laughing: . Joillakin toimii kaiketi tasarina ihan hyvin ilman suurempia ongelmia.

Ei se Maago ole mikään silleen kiva lääke u’now : :smiley:

Joo, en siitä siis mitään “oloja” hae. Ajattelin vaan kun mulla on näitä muitakin lääkityksiä että miten soi yhteen niiden kanssa.

Joo,on tullu tuoki paska koetettuu,seurauksena oksentelua ym.Hyi saatana ja psykon mielestä paras kaikista.Söis Ite :imp: Vielä ilkesi toiseen kertaan tarjota…

Kyllä se mua on auttanut siinä mihin se on määrätty (bipolaarinen). Nyt menee 1200mg/vrk ja olen tasapainoisempi. Mulla menee myös Seroquel prolongia 500mg/vrk ja tuota metadonia.

Ainoinaan kun lopetin itse Deprakinen niin musta tuli heti holtittomampi. Että kai siitä jotain apua on.

minulle määrättiin hyvin vaikean etenevän epilepsian hoitoon natrium valproaatti loppu elämäni ajaksi. Ono kellään kokeusta miten kyseinen lääke sopii yhteen eri huumeiden kanssa? ilman päihteitä ei ole loppu elämässäni järkeä mutta en uskalla käyttää niitä ennenkuin saan jostain hieman tietoa kyseisestä lääkkeestä