Valdoxan. Onko kokemuksia.

Toivottavasti ei ihan herkästi aiheuta hypomaniaa, vaik onhan mul noi tasarit sitä varten juuri.

Minulle Valdoxan ei aiheuttanut muuta, kuin maksa-arvojen nousun. Tosin mun maksa-arvoni ovat, ymmärrettävistä syistä :blush: , muutenkin vähän päin prinkkalaa, ainakin viime kokeissa olivat koholla(eivät tosin pahasti), joten en tiedä, kuinka paljon se Valdoxan sitten lopulta asiaan vaikutti :confused: . Minulla ei siis toiminut mitenkään.

En tiedä, mutta kuvittelisin, ettei Valdoxan ole mikään pahin manian laukaisia, verrattuna moneen muuhun mielipidelääkkeeseen.

Kuinka pitkään olet Valdoxania syönyt ja oletko huomannut sillä olevan jotakin vaikutusta mielialaan?

Edit: Tuolta toisesta ketjusta sain sellaisen käsityksen, että ihan vastikään olisit Valdoxanin aloittanut, mutta kerro ihmeessä jatkossa onko sillä suhun mitään vaikutusta. Omalla kohdallani siis totesin huuhaa-lääkkeeksi ja samansuuntaisia juttuja olen muiltakin kuullut.

Sulla on ilmeisesti myös bipo, jos saan tällaista udella?

Maksa kontrollit otettiin multakin, kuukauden päästä uudestaa sithän sen näkee. Vähän huolestuttaa kyllä. Ja pari päivää on vasta syöny et viel ei oo mitään sivuoireitakaan tullut, verrattuna symbaltaan, ja siitä nyt ei ole ollut oikeastaan mitään hyötyä. Ei vaan jotenkin ole jaksanut/uskaltanut sitä lopettaa. Efexorista menin viidessä päivässä miniannoksella täysin ylikierroksille juuri sen kaksisuuntasen takia (ei haittaa utelut :slight_smile:). Pitää raportoida miten se lähtee toimimaan, odotukset yritän pitää korkealla.

Miks sä syöt noita masareita, jos oot bipo? Tai siis että miks lääkäri määrää niitä sulle, eihän ne toimi sillon niinku pitäs, eikä ne jeesaa siihen ongelmaan. Vai syötkö jollain erikoisannostuksella?

Mun bibo on hyvin massennus pohjainen ja psykiatri joka sen totes myös alkoi lääkerumban, minimiannoksillahan tässä on menty. Ai mitenniin ei auta ongelmaan, käsittääkseni monetkin samasta kärsivät vetelevät mielipidelääkkeitä kunhan on lamictalit ja ketipinorit tasailemassa. Itse en ole kylläkään ole havainnut näiden kanssa kuin lievää energiatason nousua. Pahimissakin alhoissa on jaksanut esim siivoilla kämppää ja jopa nousta sängystä ylös. Välillä on sitten niin helvetin tunteetonta ja tasapaksua että riittää, parempi sekin kuin totaaliseen synkkyyteen vajoaminen mikä kävi mulle tossa joulun aikoihin.

Mitenkäs ne sitten bipoilla ei toimi tai toimii?

^ Perinteiset masennuslääkkeet ei auta maanisdepressiivisyyteen pelkiltään, aattelinkin että joku tasaaja kai sulla tuolla sitten on mukana. Mm. tuon valdoxaninkin tuoteselosteessa painotetaan, ettei sitä tuli antaa kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä kärsivälle. Ongelma on juuri tuo, minkä toit esiin, eli masennuslääke kääntääkin sen masennuksen hypomaniaksi tai maniaksi, ja muitakin haittoja saattaa esiintyä aika rajusti. Ja sitten syötetään päälle neuroleptejä tätä katkaisemaan.

Venäläistä rulettiahan tämä on näitten lääkkeiden kanssa aina. Nyt muutaman päivän syöneenä ei ainakaan sivuvaikutukset ole mitään symbaltaan verrattuna. Jos tämä lähtee toimimaan edes jotenkin niin tuo hinta on aivan sairas.

Eipä oo haittavaikutuksia kuulunut ellei pientä takakireyttä lasketa. Oon jopa huommannu pienenpientä mielialan nousua vaikka en näitä oo syöny ku reilun viikon. Hyvältä vaikuttaa tähän asti, kohta varmaan sit pamahtaa maniat päälle tai kuolen maksan vajaatoimintaan.

Ei auta ei, pitää jättää noi tasarit pois jos vaik lähtis koliseen.
Alkuun tuntui auttavan mutta nyt kun on annosta nostettu niin muita vaikutuksia en ole havainnut kun että maksaan sattuu.
Jos vaikka lähtis pyöräilemään, ehkä tää tästä.

En käyttäisi.

patientdrugnews.com/importan … toxicity/#

In October 2013 the liver toxicity warnings for agomelatine were strengthened in European countries. There had been reports of liver failure resulting in death or liver transplantation. It was also warned that agomelatine is not to be used in people when liver function tests are high or in persons 75 years of age or older.[2]

Lokakuussa 2013 agomelatiinin maksamyrkyllisyys varoituksia kovennettiin euroopan maissa. Syynä on ko. lääkkeestä saadut raportit kuolemaan johtavista maksan pettämisistä tai jotkut ovat joutuneet maksan siirtoon. Agomelatiinia ei tulisi käyttää jos maksa-arvot ovat korkeita tai jos henkilöt ovat 75-vuotiaita tai vanhempia.

There is no reason that you should be using agomelatine and its use should be avoided. It is unlikely that agomelatine is more effective than an inactive placebo and it carries the risk of possible life threatening liver toxicity.

Ei siis ole mitään syytä käyttää agomelatiinia ja sitä pitäisi välttää. Agomelatiini ei ole sen tehokkaampi kuin toimimaton placebo-lääke(esim. kalkkitabletti). Toinen syy ja se merkittävin: Saattaa olla joidenkin ihmisten kohdalla henkeä uhkaavan maksamyrkyllinen.

Merkkejä maksan pettämisestä maksamyrkyllisten(agomelatiini) aineiden kohdalla, minkä takia on lopetettava lääke ja soitettava lääkärille välittömästi:

Voimakas(voimistunut, lisääntynyt) väsymys
Tumma virtsa(teen värinen)
näläntunteen heikkeneminen/katoaminen
vaalea uloste
pahoinvointi
Kipu oikealla ylhäällä vatsan seudulla(Maksan kohdalla)
keltaisuutta ihossa ja silmissä. Whites kohtaa en oikein osaa suomentaa. Valkoisuutta silmissä(?). (Keltaisuus silmissä on lisätty siis tuosta allaolevasta pakkausselostelinkistä.
kutiseva iho

Pakkausseloste suomeksi laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=22646 Siinä edellämainnittujen oireiden ilmaannuttaessa on hakeudu kiireellisesti lääkäriin:

“Tarkkaile maksan toimintahäiriöön viittaavia oireita ja löydöksiä
Jos havaitset seuraavia maksan toimintahäiriöiden oireita tai löydöksiä: epätavallisen tumma virtsa, vaaleat ulosteet, ihon tai silmien keltaisuus, ylävatsan oikean puolen kipu, epätavallista väsymystä (etenkin edellä mainittujen oireiden yhteydessä), hakeudu kiireellisesti lääkäriin. Lääkäri saattaa kehottaa sinua lopettamaan Valdoxan-hoidon.”

potilaanlaakarilehti.fi/uuti … ubbTvmLShc

^ Jep. Enpä käyttäisi minäkään, ENÄÄ :imp: . Kyseinen lääke nosti maksa-arvoni pilviin parissa viikossa, jos toki tunnustan, että alkoholiakin tuli sen kera käytettyä. Maksa-arvoni palasivat kuitenkin hyvin pian lääkkeen lopetuksen jälkeen normaaleiksi, vaikka alkoholin käyttöni varsin villinä jatkuikin tuolloin. Tuolla Krapulapaska-ketjussa taisin juuri kertoilla siitä, kuinka kerran krapulassa paskoin lähestulkoon vitivalkeaa paskaa ja tämä sattui juuri lyhyen Valdoxan-kuurini aikana. Mielialaan Valdoxanilla ei ollut mulla yhtään mitään vaikutusta, jota voi tosin pitää positiivisenakin seikkana, sillä kaikki muut mielipidelääkkeet ovat lähes järjestäen tehneet musta vielä hullumman, kuin luonnostani olen :mrgreen: . Myöskään nukkumiseen tuosta lääkkeestä ei ollut mulle pienintäkään apua, vaikka sitä myös unilääkkeenä markkinoidaan ja yksi tuttuni kehui sen sellaisena itsellään toimivan.

Hah, ei mulla muuta kuin, että tuo, jota tossa yllä yritettiin kääntää, meinaa silmän valkuaisten keltaisuutta, ei niiden valkaistumista.
:mrgreen: :laughing: Ja tämähän nyt ei ole ollenkaan oleellinen asia, kyllä tuosta viestistä välittyi kaikki olennainen, mutta kielipoliisi tykkää päteä. :laughing:

Joo, itse lääkeaineesta mulla ei ole kokemusta, enkä sitä edes halua hankkiakaan. :imp: