Valdoxan + alkoholi= yhteisvaikutukset?

Olen aloittanut kyseisen lääkkeen 2 vk sitten. Onko kenelläkään kokemuksia tästä lääkkeestä (vaikuttava aine agomelatiini) ja alkoholista? Mitkä ovat yhteisvaikutukset? Lääkäri ei tähän osannut vastata vaan kertoi sen selviävän kokeilemalla. Uuttavuotta olisi tarkoitus juhlistaa mutta mietityttää nuo vaikutukset sillä sekaisin en niistä tahdo mennä :confused:

En usko, että Valdoxanin ja alkoholin yhteiskäytössä ensisijaisena riskinä olisi se, että pää menisi jotenkin sen kummemmin sekaisin, kuin mitä se pelkästä alkoholista saattaa mennä. Ennemmin tuossa lienee se pointti, että Valdoxan käy ihan itsessäänkin herkästi maksan päälle ja alkoholi nyt on tunnetusti maksamyrkky, joten noiden kombottaminen rassaa maksaa tuplasti. Itse söin joskus vähän aikaa Valdoxania ja piru vie, se nosti mun maksa-arvoni hetkessä pilviin :open_mouth: . Mä tosin läträsin kuurilla ollessani aika huolettomasti viinan kanssa, joten mahdotonta sanoa, kuinka paljon johtui pelkästä Valdoxanista ja kuinka paljon Valdon ja alkoholin yhteisvaikutuksesta, mutta joka tapauksessa maksa-arvoni palautuivat viitearvojen sisälle hyvin nopeasti, kunhan olin lääkityksen lopettanut, vaikka korkkia en kovin hyvin saanutkaan kiinni pidettyä :blush: . Mitään sellaista en huomannut, että Valdoxan olisi toiminut millään lailla päätä sekoittavasti, vs. esim. benzo+alko -kombo. Itse asiassa tuo lääke ei tuntunut mulla missään muualla, suuntaan tahi toiseen, kuin maksassani :mrgreen: .

Jos maksa-arvosi ovat kunnossa(Niitähän tulisi seurata tarkoin Valdoxan-lääkitystä aloittaessa), niin tuskinpa yhden illan uuden vuoden dokailu maksaasi poksauttaa, mutta pidemmän päälle en voi kyllä suositella näiden kahden substanssin yhteiskäyttöä. Sitten, jos maksa-arvoissasi on jo valmiiksi häikkää, en suosittele ottamaan edes yhtenä iltana, vaikkei se luultavimmin mitään pysyvää maksavauriota aiheutakaan, ellei maksasi ole jo tyystin paskana, mutta silloin ei tietenkään kannata syödä koko Valdoxania.

Toki alkokiellossa on myös osaksi kyse siitä, että mitään mielialalääkettä ei suositella käytettäväksi alkon kanssa, koska alkoholi latistaa niiden vaikutusta. Tämäkin on juttu, jota en tyystin allekirjoita(Mutua vain, ei tieteellistä faktaa), eli alkoholi itsessään aiheuttaa/pahentaa masennusta ja jos masennusta ollaan kerran hoitamassa, niin toki pitäisi karsia pois kaikki sitä pahentavat tekijät lääkehoidon ohessa. En siis usko, että masennuslääkkeet menettävät täysin tehonsa, jos ryyppää, mutta lääkkeet yksinään eivät kovin pitkälle hoida masennusta kuntoon, joten sen vuoksi se ylös, ulos ja lenkille on parempi vaihtoehto lääkityksen kylkiäisiksi, kuin kaamea dokuputki.

No niin, innostuinpa taas selittämään, mutta siis, tuo maksajuttu lienee se suurin riski hommassa.

Mulla on alkoholiongelma ja Valdoxania tuputetaan tällä hetkel. Mikä helvetti niitä lääkäreitä vaivaa. Kerran sain Surmontil-nimistä masaria unilääkkeeks. Sillä on fataali sivuvaikutus alkoholin kanssa.

Olen lääkkeiden väärinkäyttäjä ja määrättiin vuosi sitten 400 Levozinia kerralla. Näin Suomessa.

^ Tarkoituksena on tietenkin saada juopot hengiltä :wink: . Tosin maksavaurio aiheuttamalla se yleensä käy sen verran hitaasti ja vaatii edes jotakin saattohoitoa, joten ei välttämättä tule yhteiskunnalle niin kovin halvaksi :confused: .