Vakiintumisen vuosi 2017.

Tervehdys taas!

Aloitin uuden ketjun ja jätin vanhan " Muutosten vuosi 2016 " pölyyntymään arkistoihin.

Tällä uudella otsikolla toivon vakiintumista kohtuukäyttöön. Tipaton tammikuu meni reisille kahden vierailun yhteydessä, kun en vain kehdannut / halunnut kieltäytyä parista konjakista. No tammikuu oli siis erittäin maltillinen kohtuukäyttö kuukausi. Onnittelut niille jotka pysyivät tipattomalla.

Oma suunnitelmani on nyt jatkaa pääsääntöisesti perjantain saunailtojen 4 x 0.5 litraa keskarilinjalla, eikä muuta koko viikolla, ellei tule vierailuja! Paljon tsemppiä meille kaikille!

t. Juhani

hyvin tsempattu Juhanikari!
äläkä hittojakaan välitä parista, todella pienestä “retkahduksesta”.
pidetään mielessä että me täällä sentään yritämme parhaamme. sillä vielä kertaalleen tämä: monet eivät edes yritä. eli hyvä me!
parasta helmikuuta Sulle! ja kaikille muillekin.
lämpöisin terveisin taistelutoverisi Sylvia :smiley:

Hyvä nimi ketjulle ja älä jää miettiin sitä pikku kompastusta, etiäpäin vain! tuohan oli erittäin kohtuullista käyttöä :slight_smile: toki jos nollalinjalla olit niin voi harmittaa, mutta älä ota sitä taakaksi vaan käännä ajatus voimaksi.

Mulla ajatus vähän hukassa…olin yövuorossa ja se maaginen tipaton tammikuu muuttui helmikuuksi :open_mouth: no sama mikä sen kuukauen nimi on niin projekti jatkukoon :slight_smile:

Tsemppiä ja huikatonta helmikuuta kaverit :slight_smile:

Well done Juhanikari! Olen hieman kade kun uskallat jo sanoa noin. Itse käytin hieman samoja sanoja kun kerroin parille ystävälleni, että minulle tämä vuosi 2017 toivottavasti tulee olemaan tasapainon vuosi.
Tavoittelen sellaista tilaa, että minun ei tarvitse kieltäytyä mistään (siis en tunne kieltäytyväni) mutta ei myöskään väkisin ruoskia itseäni tekemään mitään. Jos saisin tasapainoon juomisen lisäksi työt, liikunnan ja syömisen niin se voisi johtaa sellaiseen hyväänoloon, että siihen ei mitään viinaa edes tarvitsisi.
Katsotaan missä kohtaa vuotta alkaa tuntumaan, että tuo on mahdollista. Vielä en ole lähelläkään, mutta ainakin olen aloittanut. Se on tärkeää kuten muutkin ovat täällä huomautelleet.

Tsemppiä sinulle Juhanikari jatkossakin. Kuittaile meille miten etenee vakiintumisen fiilis. Perässä tullaan :smiley:

Kiitos kannustavista viesteistä! No ei tässä vielä mitään tuuletella. Lähinnä tuo otsikko kuvaa toivoa.

Mulle on kosteutta tiedossa. Vaimon sisko tulee miehensä kanssa viikon päästä lauantaina meille kylään pitkäksi viikonlopuksi ja silloin tissutellaan pikkusormi pystyssä joka päivä.

Tästä hyvästä pidän huomisen sekä sitä seuraavan perjantain saunaillat raittiina. Meidän taloyhtiössä on niin paljon vapaita saunavuoroja että vieraiden kanssa tulee saunottua reilusti. Näistä vuoroista täytyy tietysti maksaa erikseen. Kunnon löylyjen jälkeen kylmä olut pukuhuoneessa…
Ei muuta kuin tsemppiä kaikille!

t. Juhani

Huomenta vaan! Raittiina on menty mutta raittius katkeaa lauantaina kun, kuten kirjoitin, meille tulee vieraita pitkäksi viikonlopuksi. Nyt pitää oma selkäranka kestää että pysyn skarppina isäntänä. Vaikka vieraat ovatkin kovia viinisnobeja, olen itse suunnitellut juovani ruuan kanssa yhden lasin punkkua ja lopun iltaa 4 x 0.5 litraa keskaria ja mahdollisesti vaimon tarjoaman konjakin päälle. Aiheesta toiseen, pääsin laihdutuksessa juuri niukasti alle. Laihdus jatkuu vaikka nyt onkin tiedossa pieni takapakki. Hyvää viikon jatkoa kaikille!

t. Juhani

Onnittelut uudesta painoluvusta :slight_smile: kyllä se aina vaan mieltä lämmittää painonhallinnassa se uudella numerolla alkava paino :slight_smile:

Ja jos vieraat on viinisnobeja niin anna niitten juua punkkuaan ja nauti sinä ne mitä olet suunnitellutkin :slight_smile: ei se laihdutus siitä mihinkään lopu. Tärkeintä on, että pidät nyt tuon lupauksen itellesi noista juomien määrästä ja sitten on hyvä taputella itteään olkapäähän ja jatkaa suunnitellulla tavalla.

Viikonjatkoa!

Vieraat saapuivat iltapäivällä. Syötiin viinin kera. Sauna kuumana. Hyvin menee. Pidetään tiukka linja!

t. Juhani

Eilinen meni nappiin! Nyt vieraat kirkossa ja iltapäivällä jatketaan lipittelyä.

t. Juhani

Pitkän viikonlopun vieraat lähtivät kotiin. Kaikki meni ok. Vaikka joka päivä tissuteltiin, niin kukaan ei tullut humalaan eikä mitään krapulaa vaan aamuyhdeksältä pirteänä aamiaispöydässä. Tästä on hyvä jatkaa taas raittiina!

t. Juhani

Viime pitkä viikonloppu ei ollut ainoastaan kostea, vaan tuli myös mässättyä kaikenlaisia herkkuja. Laihdutuksessa takapakkia 2.5 kg joten tänään raitis saunailta, kuten muutkin päivät raittiina. Ruuaksi erilaisia keitettyjä kaaleja. Raitista tai kohtuukäyttöistä viikonloppua kaikille!

t. Juhani

Onnittelut, mielestäni sulla menee todella hyvin. :slight_smile:

Kuten toisessa ketjussa jo kerroinkin, otimme perjantain lisäksi tämän maanantain saunavuoroksi.

Alkuillasta iski ajatus pyytää vaimolta, josko saisin hakea kaupasta pari saunaolutta. Onneksi en edes avannut suutani. Nyt saunan jälkilämmöissä on yhtä hyvä fiilis kuin niiden oluiden kanssa olisi!

t. Juhani

Tänään iltayhdeksältä vaimo joka käyttää äärimmäisen vähän alkoholia sanoi että on niin levoton olo, että otettaisiinko yömyssyksi konjakit?

Olin jo myöntyä mutta sain sanotuksi että antaa vaan olla.

t. Juhani

Se olisi perjantai ja saunailta joka vietetään kuitenkin raittiina, koska sunnuntaina tulee naapuripariskunta meille ruokakylään.

Silloin juodaan ruuan kanssa punaviini neljään pekkaan ja kahvin kanssa konjakit. Eli täysin kohtuukäyttöä. Muina päivinä viikolla ei mitään. Hyvää viikonloppua kaikille!

t. Juhani

No nyt tipatonta toistaiseksi!

t. Juhani

Viikko menty tipattomalla ja mennään viikonloppukin! Hyvää viikonloppua kaikille!

t. Juhani

K

Hyvää naistenpäivää vaan kaikille naisille ja miehille muuten vaan mukavaa päivää!

Täällä menty raittiina sitten viime päivityksen. Meille tulee perjantai - illasta lauantaiaamuun yövieraita matkallaan Lappiin, mutta ovat raitista porukkaa eli ei pelkoa!

t. Juhani

Tänään katkesi raittius. Seinänaapurin päälle kahdeksankymppinen leskirouva pyysi meidät kahville. Siellä olikin sen seitsemää sorttia tarjolla.

Lisäksi oli tarjolla konjakkia, jota rouva kaatoi itselleen ja vaimolle pienen normaali määrän, mutta mulle yli puoli lasillista. Maistui niin hyvältä että hörppäsin pois ja samantien tuli toinen samanlainen eli rouva kaatoi mulle konjakkia kuin viiniä.

No mukavaa oli ja nyt odotetaan kotona saunan lämpenemistä. Jääkaappiin jäänyt yksi keskari jonka juon saunaoluena. Sitten taas tipatonta. Mukavaa alkanutta raitista tai kohtuukäyttöistä viikkoa kaikille!

t. Juhani