Vakava kysymys Päihdelinkin ylläpitäjälle

Toivon
totisesti, että vastaatte tähän!

Onko tosiaan niin, että keskustelufoorumin, Me Lopettajat osiossa, nämä
jatkuvat kannabishehkuttelu-puheenvuorot ovat sopivia ja asiallisia?
Koko ajan ja tuutin täydeltä!

Miten tämä hehkuttelu ja propaganda edistää alkoholista irti yrittävien
alkoholistien toipumista? Vastatkaa toki, uskon, että asia häiritsee ja
kiinnostaa myös muita . Olettehan te A-klinikka säätiössä, ymmärtääkseni
asiantuntioita, ja käsitykseni mukaan, meidän kaikkien yhteisistä
varoista ylläpidettyjä. Eikö silloin ole kohtuullista vaatia, että
vastaatte?

Tässä esimerkki:

Ps. Luuletko sinä Juu Ei oikeasti, että tämä
lääkekannabis asia menee niin, että ne lääkärit itse ehdottavat sitä
masennuspotilaalle? Kukaan lääkäri ei tee sellaista (varsinkaan kolmin
kappalein) tässä maailmantilanteessa koska yksinkertaisesti se lääkäri
ei voi ilman geenitestejä tietää miten se rehu masennuspotilaalle toimii
(ellei sitten tietysti potilaalla ole valtavasti jo aikaisempaa
kokemusta). Ja jotkut löytyvät kaulakiikusta (lisäsin lopun omin sanoin,
kun kopiointi ei täysin onnistunut)

Ja samassa Kannabis- hehkuttajan vastauksessa on kohta, missä hän
viittaa mustissa muovipusseissa kannettavista kannabiksen
käyttäjistä!

Päihdeongelmaisten äitinä, en voi ymmärtää, miksi sallitte tämän,
vuodesta toiseen ja lähes joka osiossa, paitsi ei Savusaunassa!, ja aina
saman nimimerkin esittäminä!

Nuorin lapsistani, on ollut kovan huumeriippuvuuden kynsissä n.10
vuotta, onneksi nykyään hyvin toimivassa korvaushoidossa. Näinä vuosina
olen tutustunut moniin huumenuorten vanhempiin ja jatkuvasti
narkomaaneja kannetaan mustissa JÄTESÄKEISSÄ nurmen alle! Useilla, n.30
vuotiailla käyttäjillä, on yli 10 huumeisiin kuollutta käyttäjäkaveria!

Ja miten voisin suositella, vielä juoville läheisilleni, tätä foorumia,
hyvänä vertaistuen kanavana?

Tosi kyllästynyt päihdeongelmaisten äiti SärkynytSydän

Ps. Minulla on oikeast,i hyvin läheisissä perheenjäsenissä, väitelleitä
erikoislääkäreitä, jotka mm. hoitavat narkomaaniäitejä, ilman lääkkeitä,
ei edes kannabista. Ja tiedän, omasta kokemuksestanikin, että myös
vakavaa masennusta voi hoitaa terapialla, ilman lääkkeitä ja
puhumattakaan huumeista!

Saman suuntaisia ajatuksia on pyörinyt minunkin päässäni, kun tuota tiettyä keskustelua on taas seurannut.

Palstan keskusteluilmapiiri on semmoisella tolalla, että ei sillä ole kauheasti mitään tekemistä sen kanssa jonka vuoksi se on olemassa. Siis jos tämän keskustelupalstan tarkoitus on raittiuden saavuttaminen.

Tietysti jos tarkoituksena ei ole raittiuden saavuttaminen, niin silloinhan keskustelussa ei ole mitään vikaa. Mutta silloin tällä palstan osiolla on väärä otsikko.

Silloin kun ihminen oikeasti raitistuu, niin siinä oppii vähän väkisinkin yhden jutun. Ja se on se että oppii näkemään sen kun ihminen puhuu paskaa. Sen saman itsensä kusettamisen ja kieltämisen ajattelumallin, kun on kerran itse omannut, niin sen näkee välittömästi toisesta ihmisestä. Sen vuoksi raitistuneet ihmiset on ikäviä, kun niitä ei pysty kusettamaan.

^^Minäkin halusin kuulla Päihdelinkin ylläpidon mielipiteen. Ja sitäpaitsi särkynytsydän yritäppä lainata se “kaulakiikku” juttu kunnolla eläkä vääristele.

Minulla on jo A-klinikan lääkärin tuki tässä takana sekä psykiatrian erikoislääkärin virallinen puolto ja täysin varaukseton tuki. Joko hommat kääntyy ylösalaisin, lähtee nousuun ja myös meitä ex-alkoholisteja (jotka nimenomaan ovat matkalla kohti absoluuttisen raitista elämää valtion tukeman psykoterapian turvin) kuunnellaan ilman morkkausta tai sitten saan bannit.

Miten on?

Ps. Särkynytsydän minkä erikoisalan erikoislääkäreitä läheisissäsi on? Löytyykö päihdelääketieteen tai psykiatrian erikoislääkäriä? Tottakai vakavaa masennusta voi hoitaa terapialla ja ilman lääkkeitä mutta minä kun satun olemaan sellainen kaveri joka päätyy suljetulle ilman juuri tiettyä lääkeainettani. Tiedän kyllä, että myöskin lääkäreiden keskuudessa on aikamoista epäselvyyttä asioista mutta eipä yksikään ammattilainen voi estyä siltä informaatiolta joka Atlantin toiselta puolen puskee tänne aika kovaa vauhtia koko ajan…

Olen kokeillut lukemattomia lääkkeitä ja hoitoja/terapiota. Ei kukaan lekuri sitä muuten puoltaisikaan eikä lääkekannabis ole Suomessa enään laiton lääkeaine kuten aivan hyvin tiedetään.

Kun saan ne viralliset purkit käteen niin otan ikzu ihan sinun kunniaksi kuvan missä on päivän iltalehti, lääkettä purkissa ja terveiset sinulle kirjoittetuna lapulle :mrgreen: Lataan sen anonyymille kuvapalvelimelle ja postaan tänne.

Minä väitän, että tässä tilanteessa sinulla ei ole edes pokkaa pyytää anteeksi anonyymillä nettipalstalla. Katsotaan miten käy ja kuka opettaa ketä.

Kun ei vaan mene läpi nuo selittelyt, niin ei mene.

Kuten sanoin niin katsotaan :mrgreen: Voin myös laittaa siihen kuvaan ihan mitä tahansa kohtuu järkevää mitä juuri sinä haluatkaan keksiä jos et muuten usko.

Soikannel, mua kiinnostaisi lukea sun kirjoituksia siitä, että miten tästä eteenpäin? Uskon, että lähes kaikki meistä on jo lukenut sun tilanteesta, hoitopolusta ja lääkekannabiksen tehosta sinun kohdallasi. Sen takia itse olen päätynyt ajattelemaan, että siitä ei tarvitsis enää kirjoitella perusteleva puolustuspuheenvuoroja. Sun ei tarvitse tehdä sitä enää. Enkä mä ainakaan näe siitä edes sinulle enää mitään hyötyä, päinvastoin; se on alkanut syömään uskottavuuttasi. Kerrot, että sinäkin pyrit täysraittiuteen; lukisin ennemmin tekstejäsi siitä miten etenet ja pyrit sitä kohti, mitkä asiat sua esim. arjessa auttaa raittiuteen pyrkimisessä jne.

Minun psykoterapeuttinikin sanoi, että pitäisi ehkä hiukan himmata sitä “puolustelua” koska ei sitä kuulemma enään tarvitse tehdä. Olen ehkä vain hiukan “kangistunut kaavoihini” koska onhan tässä jo tovi taisteltu sekä pari rastia vielä jäljellä :mrgreen: Ei ole ehkä ns. saatu jedi-miekkaa tuppeen vaikka on rauha maassa.

On totta, että pyrin absoluuttiseen raittiuteen (vaikka olenkin tällä hetkellä täysin raitis koska lääkkeeni ei ole minulle päihde/huume) ja itseasiassa voisin aiheen tiimoilta perustaa uuden henkilökohtaisen ketjun tänne Lopettajiin. Viinapirun teloitus-ketjuhan tuli jo päätökseen ja homma ratkesi siltä osin…

Hyvä idea Lintuanna kaikenkaikkiaan. Ketjun nimi voisi olla vaikka ~Absoluuttista raittiutta ja valoa kohti~

Hommat nousuun, viha pois ja valoa kohti sekä hieman huumoria kehiin!:
Tippa-T - Heihei
youtube.com/watch?v=D1wYSRSmcA8

Minunkin mielestäni kannabikselle on aivan oma keskustelualueensa. Minusta olisi varsin asiallista, että ylläpito myös valvoisi, että kannabiskeksustelua käydään kannabiskeskustelulle kuuluvalla keskustelualueella.

Eli siis minäkö en saisi hc-alkoholistina lainkaan puhua lääkeaineestani joka minut raitistaa (ja sitä kautta pelastaa henkeni) kuin taikaiskusta vaikka ehdottomasti sovellun palstan sääntöihin myös täällä Lopettajissa koska olen matkalla kohti absoluuttista raittiutta (sinunkin maksamilla verovaroilla) ja haluaisin luopua lääkeaineestani vaikka se toimiikin juuri tällä hetkellä todella pätevästi?

Älä viitsi. Smokillekin lähtee sitten kuvaterveiset kun aika on kypsä :mrgreen: Valtio-miehelle, basille, Narkkiselle ja Metsämiehelle ei tarvi ilmeisesti enään laittaa… Vain vakikirjoittajat huomiodaan :smiley: Heliseelle lupaan piirtää omin käsin sellaisen söpön Yoda hahmon.

Ja niistä verovaroista sen verran, että kaikkeen niitäkin lyödään, jotain rajaa sentäs. Jotkuthan pitävät matkaa tärkeämpänä kuin itse päämäärää. Soikannel haluaa pysyä matkalla eli tripillä hamaan iäisyyteen. Aikaahan kun ei ole kun sehän on pelkkä illuusio. Mieleen tulee väistämättä rankka itsepetoksessa eläminen, joka on niin kovin tyypillistä alkoholistille.

Hei SoiKannel ja muut,

kannabiskeskustelu Me Lopettajissa on jo pitkään herättänyt närää ja kuten aiemminkin on todettu, se ei tänne kuulu. Joten toivomme, että kannabiksen käyttöön (lääkekäyttöönkin) liittyvä keskustelu pidetään Saunassa ja Savusaunassa. Kiitos.

terveisin,
toimitus

Minulle tosiaan matka on tärkeämpi kuin päämäärä koska olen matkalla kohti absoluuttista raittiutta mutta ennenkaikkea valoa siinä sivussa! Mikä voisikaan olla tämän tärkeämpää?

Aika on pohjimmiltaan illuusio mutta ei se estä nauttimasta ainakaan minua matkasta ja siitä ajastakin.

Sitten ei auta kuin tosiaan avata tuo uusin ketjuni. Jos sielläkään en saa sanaakaan sanoa lääkityksestäni (vaikka olen alkoholistina matkalla kohti täysraittiutta) niin sitten ei auta muu kuin siirtyä sivuun aiheen ollessa kohtuu iso tabu.

Ketjussani on kuitenkin nyt nimenomaan tarkoituksena välttää sitä lääkekannabiskeskustelua tavallisen kannabiksen käytöstä nyt puhumattakaan.

Siis käytännössähän tämän osion nimi tulisi tällä hetkellä olla Me mahdollistajat

Kuka mitäkin problematiikkaansa pitää elossa tätä kanavaa hyväksi käyttäen, mutta ei tämä kyllä herra paratkoon mitenkään osion otsikkoon tällä hetkellä liity.

Tämä keskustelu vetää sairautta, eikä tervehtymistä tällä hetkellä puoleensa. Eli just sitä päin vastaista, minkä takia tämä on olemassa.

Soikannel moi. Samanlaiset ylläolevat terveiset minultakin. Kenelle sinun vielä pitää todistaa yhtään mitään? Vuosikausia olet hehkutellut ainetta joka ei parhaalla tahdollakaan kuulu menetelmänä raittiutta etsiville tai sitä jo ylläpitäville. Sinun henkilökohtainen asiasi miten saat ylläpidettyä olotilaa jota parhaiten kuvaa mielestäni käsite “näennäisraittius”. Jos hommasi skulaa noin ja sulla on vielä puolestapuhujiakin oikeassa elämässä, sitä parempi SINULLE.
Samaan hengenvetoon lisään, että hamppuun liittyvä ei kiinnosta minua tällä palstalla tippaakaan. Ehkä jossain muuaalla koska itseäni kiinnostaa päihdetematiikka kokonaisvaltaisemminkin. Ehkä törmätään jossain muualla jatkossa, täällä en enää viitsi kommentoida minkään päihteen muka-positiivisuutta. En laittomien enkä laillistenkaan.
Tärkeänä sivuheittona lopuksi, että yksi oleellisia syitä alkoholisoitumiiseni oli se, että meillä lapsuuteni kotioloissa konjakkia käytettiin aika nopeasti yleislääkkeenä kaikkeen. Mahankivusta hammassärkyihin. Tämä sisäänopeteltu kaava sai mut retkahtamaan melko monta kertaa. Mahaa kuikersi ja hammasta särki. Vielä nykyäänkin hammassärky liittyy vahvasti konjakkipaukun haluamiseen!!! :open_mouth:
Joten mielellään enemmän vastuuntuntoa kirjoituksiisi. Et tiedä, eikä kukaan muukaan, kuinka monta uutta käyttäjää olet ilosanomillasi saanut aikaan! Mieti tätäkin. Olet sen verran fiksun oloinen tyyppi, että pystyt halutessasi näkemään myös tällaiset “kolikon toiset puolet”. :wink:

Yhelle lekurille vielä, että hommat rullaa kunnolla.

Tottakai pystyn näkemään myös “kolikon toiset puolet” mutta näen myös harvinaisen hyvin miten meitä kaikkia kustaan silmään tämän asian kanssa koska on olemassa kieltolaki jota joudutaan pitämään yllä osittain valheen keinoin.

Minun “ilosanomani” on aika pientä verrattuna siihen miten nuorille (joille hamppu on kaikista vaarallisinta) asiasta ihan pokalla valehdellaan eikä ne auktoriteetit osaa herranen aika edes selittää mitä eroa on kannabiksen lääke, ongelma ja viihdekäytöllä. Sitten ne nuoret nauraa älykännykät kourassa… Voi itku…

Ps. Lupaan silti edelleen parantaa asian suhteen vastuuntuntoisuuttani koska “kolikon toinen puoli” on myös ihan täyttä totta.

Kolikon toisenpuolen yhtenä keskusteliana en voi kuin ihmetellä teitä jotka sanotte olevansa raittiita :unamused:

Provolla saatte hamput ja muut huumeet framille.
Sitte laumana kimppuun ja miettimään että ketä seuraavaksi mollata.
Täällä, ihan oikein moni toteaa / ihmettelee ettei Sun Kannel enää tarvi puolustautua provokaattoreita vastaan.
Ole vaan oma merkillinen itsesi vaikka jotkut nostavat itseään Sinua painamalla.

Ps, olen muuten ollut vuoriryhmän palaverissa missä eräs narkomaani kertoi olevansa raitis ja ottavansa bissee lauantaisin, ei kuulemma ollut ongelma hänelle. Hän kertoi stoorin ja seuraava omansa :unamused:

Kolikon Toisen Puolen kulkijaa ei paljoa mielipiteet toisista kiinnosta.
Toteankin tähän :slight_smile: Mielipiteet ovat kuin persereikiä, meillä kaikilla on sellainen, emme kuitenkaan niitä esiintuomalla saa elämästämme yhtään parempaa.

Tämä on kyllä huvittavaa kun heppu itse ei muuta teekkään kuin esittää mielipiteitään.

Tämä onkin muuten mielenkiintoinen ilmiö. Ensin oli kovaa kritiikkiä faktoja kohtaan ja nyt sitten provotaan tahallisesti, että saataisiin asia itse nostettua framille mollauksien kera. Ei vaikuta olevan ihmisten negatiivisuudella rajoja.

Tästä lähin ohjaan jokaikisen Me Lopettajissa keskustelevan valomiekalla kohti Savusaunaa jos joku asia on vielä epäselvää ilman turhia sanoja ja viheltelen vain