Hei,
olen noin kolmekymppinen mies ja hyvin ahdistunut tällä hetkellä. Joskus olen kirjoitellut tuonne alkoholipuolelle, mutta nyt asiani koskee ongelmapelaamista.
Olen “harrastanut” urheiluvedonlyöntiä jo muutaman vuoden ja välillä saanut ihan hyvin voittojakin. Pitkässä juoksussa saldo on kuitenkin selkeästi tappiollinen ja nyt tilanne on se, että minulla ei ole mitään säästöjä.
Minulla on oman pankkini luottokortti, jossa olen nyt ylittänyt jo muutama kuukautena luottorajani useammalla satasella. Sitten olen aina maksanut luottotilin ylityksen pois, kun luottokorttilasku on tullut. Nyt kuitenkin verkkopankissa luottokortille oli ilmestynyt teksti “Kortillasi on varoitus” ja “Kortti ei ole käytettävissä”. No, saan palkan huomenna ja maksan ylityksen ja lyhennyksen pois, mutta silti tuo pysäytti kunnolla. Mahtaakohan tuosta tulla jotain isompia seuraamuksia? Soittelin pankin asiakaspalveluun ja sieltä asiakaspalvelija sanoi, että kun olen maksanut ylityksen ja lyhennyksen pois niin sitten vain soittoa asiakaspalveluun tai viestiä chatissa ja tuo varoitus poistetaan. Mahtaako tuosta varoituksesta olla kuitenkin jotain haittaa tulevaisuudessa, sitä en tiedä. Jos joku tietää/on kokemusta tilanteesta, niin mielelläni kuulen niistä… Selvää on kuitenkin, että tuolla kortilla (ja muutenkaan ei pitäisi pelitileill tallettaa) en enää aio tallettaa pelitileille, niin paljon hävetti jo tuo varoituskin. Ja varmaan toista varoitusta ei saa tulla, sitten voi pankki alkaa isompiin toimiin, jos sellainen tulee. Kertaakaan ei ole siis mikään maksu viivästynyt, siitä ei ole kyse, vaan tuosta luottotilin ylityksestä.
Käyn töissä kokopäiväisesti ja palkasta jää käteen verojen jälkeen noin pari tonnia. Pystyn siis hoitamaan tämän asian, jos vain saan itseäni niskasta kiinni. Oman pankin luottokortin lisäksi minulla on Norwegianin luottokortti, jolla olen tehnyt normaaleja ostoja silloin kun rahat ovat olleet pelaamisen takia tiukoilla. Siellä ei kuitenkaan onneksi (vielä!!) ole velkaa kuin muutama satanen. Onneksi tuolla kortilla ei ole luvallista edes tallettaa millekään pelitileille.
Pikavippejä en ole ottanut.
Jotenkin tämä pelaaminen pitäisi saada loppumaan tai ainakin vähennettyä radikaalisti. Onnistun siinä kyllä yksittäisinä päivinä mutta tietynlainen tyhjä olo ajaa minut kerta toisensa jälkeen “sijoittamaan” urheiluvedonlyöntiin. Aika helvetin huonoja sijoituksia ovat olleet.
Tilanne on siis se, että nyt, kun minulla vielä on sellainen tunne, että jotenkin tämän asian voisi saada kuriin ja oikeasti lähdettyä oikeille raiteille, niin nyt se pitäisi kertakaikkiaan hoitaa, ennenkuin tulee isompia ongelmia.