Vaikeaa

Mulla on ensinnäkin erittäin paha unettomuus. Hain yksityiseltä uni ja rauhoittavat lääkkeet. On myös alkoholi ongelma. Taustalla on ahdistusta monista syistä. Lapset ovat jo omillaan. Mutta äitisuhde vaikea. Ei voi puhua mistään kun heti syyllistää. Ei olla oltu tekemisissä oikeastaan vuosiin, muuten kuin että mikä sää on tms. yhdentekevää. Kauheasti ahdistaa.

Oikeasti en pysty nukkumaan ollenkaan ilman lääkkeitä. Tiedän että terveydelle vaaraksi mutta silti. Ahdistaa koko elämä

Ajattelin soittaa aikaa perheasiain neuvotteluun mutta miten se auttaa äitisuhteeseenvkun en uskalla mistään sille puhua?

Mulla on myös alkoholin kanssa ongelmia, en pysty olemaan ilman kun ahdistaa, välillä tuntuu että tukehdun näihin oloihin.

Toivottavasti joku vastaisi

Moi, Jokujossain.
En oikein osaa sinua auttaa. Ajattelin kuitenkin vastata jotain, että tiedät täällä jonkun olevan.
Monet ongelmat mieltäsi askarruttaa.
Tuntuisi minun mielestäni järkevältä jos saisit ensin tuon nukkumisen jotenkin hallintaan. Uni on kuitenkin äärimmäisen tärkeää.
… ja ei sitten unilääke, rauhoittava, alkoholi sekoituksia. Eihän?

?

Putkis, myös valvoo.

Moi.

Sorry, etten huomannut viestiäsi jo illalla.

Soittele johonkin. Terveyskeskuksen päivystykseen, tai sitten johonkin kriisipuhelimeen.

Tuossa YLE:n linkin takana on listattu puhelinpäivystyksiä eri tilanteita varten.

yle.fi/aihe/artikkeli/2018/11/1 … uhelimista

Älä odota enää tulevaa iltaa. Tarvitset apua jo nyt.

p.s. Jos sinua helpottaa se, että kerrot noista ongelmista anonyymisti, kirjoittele tänne. Kyllä näitä luetaan ja vastaillaankin.
Monella on samanlaisia, ei omakaan äitisuhde mitenkään ihanteellinen ollut. Juuri kertomasi kaltaista syyllistämistä, mitätöintiä.
Lapseni olivat huonompia kuin sisarusten, puoliso ei kelvannut hänelle. Koko lapsuuden ja nuoruuden suhtautuminen minuun sellaista, “ei tuon tekemisistä mitään tule”. Aika rankkaa, ja tuollainen lapsuus altistaan päihteisiin.
Jotenkin olen pärjäillyt, en ihan loistavasti kun täällä kirjoittelen, mutta jotenkin kuitenkin oon selvinnyt.
Hyvä kun tulit kertomaan. Sinäkin selviät, kun saat tuon nukkumisen ensin kuntoon, muutkin asiat järjestyvät.
Et ole Jokujossain ollenkaan yksin vaikeuksiesi kanssa. Samanlaista on paljon. Kaikki ei kerro eikä osaa pyytää apua.

Paljon tsemppiä sinulle.