Vaihdanko Suboxonen metadoniin?

Tervehdys!

Olen ollut noin vuoden Suboxone korvaushoidossa. Oheiskäyttöä ei ole seulojen mukaan ollut. Noin 6 kk kuluttua minun kohdalla pitäisi alkaa KH-lääkkeiden apteekkijakelu jos seulat vaan pysyvät puhtaina. Ja pysyväthän ne :sunglasses: .

Minulla on pari ongelmaa vaikka KH-klinikka ei niitä ilmeisesti tiedä. Käytän Suboxonea IV:nä. Yksi Suboxone IV:nä kantaa yhtä pitkälle kuin neljä Suboxonea kielen alla!!! Kun käytän IV:nä buprenorfiinia on minulle jäänyt paljon ylimääräisiä Suboxone nappeja joita olen vaihtanut Subutexiin. Olen nyt huomannut, että pärjään viikon 3-4 Subutex/Suboxone napilla. Vaihtareiden avulla olen ollut jo jonkin aikaa aika puhtaasit Subutex “korvaushoidossa”.

Kannattaisikohan minun siirtyä metadoni korvaushoitoon, jotta saisin tuon IV-käytön sekä Suboxone nappien vaihtamisen Subutexiin loppumaan? Luulen, että vaihtokaupat loppuvat reilun kuukauden kuluttua mutta senkin jälkeen jää jäljelle Suboxone IV-käyttö. Minusta Subutexin ja Suboxonen välillä ei ole IV-käytössä kuin vain markinaalinen ero :confused: . Kun käytän Suboxonea IV, niin minulle jää hirveästi nappeja yli ajan kuluessa :confused: .

Kannattaako tässä hötkyillä ja siirtyä metadoniin vai odotanko vielä vuoden ja katson mikä on tilanne sitten? Olenhan minä jo yhteensä noin 8½ vuotta käyttänyt jarruja.

Metadonin huono puoli on siinnä, että kun siitä haluu eroon on homma todella hankala. Hyviä puolia taas olisi se että ainakaan bupren oheiskäyttöä ei voisi olla :frowning: , IV-käyttö olisi mahdotonta ja litkun poistaminen olisi lähes mahdotonta ainakin minulle.

Mitä teen?

VH

Jos et pysty lopettamaan piikittämistä muuten, niin todellakin kannattaa vaihtaa metadoniin, jos se on mahdollista ja uskot sitten pysyväsi ruodussa. Tollanen khlääkkeen hihattelu ja vaihtelu on supertyperää touhua. Ja kh:sta saat aivan erilailla hyötyä, kun lopetat kaikki säädöt ja hihattamiset ym. paskan. Metadonistakaan ei ole mahdotonta vierottautua aikanaan. Meilläpäin on käytössä vain metadoni ja ihan normaalisti ihmiset ajavat sopivassa vaiheessa lääkkeen alas, itselläkin tuo tiputusvaihe käynnissä.
Mitä väliä sitä paitsi sillä on vaikka pärjäisit pienemmällä määrällä kun käyttötapa on iv? Sen takiahan korvaushoidossa annos nostetaan tarpeeksi korkealle, että sillä pärjää tarkoitetussa sublinguaalisessa käytössä! Sun ei tarvitse pärjätä neljällä kiekolla viikkoa, kun saat käyttää aamuisin tarvitsemasi määrän kielen alle, niinkuin on tarkoituskin. Lopeta puljailu ja ole mies!
P.S. Toinen vaihtoehto on kertoa klinikalla piikittämisestäsi suoraan. Saatat saada mahiksen mennä osastolle ja menetät kotilääkkeesi, jolloin piikittömyyteen on helpompi opetella sen xonenkin kanssa.

[Poistettu asiatonta. -Päihdelinkin toimitus]

samperis kun oma tekstisi editoitiin pois :frowning: sekavasta/alatyylisestä kirjoitustyylistä puheenollen…
eiköhän tästäkin kommenttia puskasta huutelusta tms. tule, mutta kyllähän taas väsyttää sun jutut niin paljon että piti kirjautua.
yleensä kun tulee avauduttua netissä/trollattua/provottua, olen yleensä humalassa. mikäs on DM:n tekosyy?
sry että tätäkin nostan, mutta kiinnostaisi tietää herran ja hidalgon motiivit spämmätä tuollaista paskaa.

Ei nyt irtoa karua tarinaa eikä ihmeempää vääntämistä. niinkuin aikaisemmin mainitsin, yleensä sulle kohdistuvat viestit koskevat tapaasi kirjoittaa topiceihin, mistä et selvästikään mitään ymmärrä(en varsinaisesti tätä ketjua tarkoita), mutta kuitenkin se DM-leima niihinkin pitää saada. harmittaa katsoa välillä postauksia joissa kysytään neuvoa/tietoa aiheesta johon varmasti tämän forumin käyttäjät osaisivat vastata, niin sulta alkaa tulla mystistä(etkös tykkää sanasta :unamused: ) paskanjauhantaa käsikauppalääkkeiden hanuriin työntämisestä tai muuta yhtä fiksua…
Tottakai kaikilla on tänne oikeus kirjoitella abaut mitä mieleen tulee , mutta kun selvästikin siihen aikaa tuollaisenkin viestimäärän verran uhraat,niin ihmettelen miksi väkisin teet itsestäsi typeryksen?
kuitenkin lääkkeistä sinulla selvästi on tietoa, ja niistä yleensä postauksesi ovat hyvää faktaa, mutta miksi ihmeessä tulee moraalisaarnaa joka topikkiin aiheista joista et juurikaan ymmärrä… tässä kohtaa naputtelua alkaa ihmetyttää miksi itse näen vaivaa noinkin katkeraa ja ylimielistä persoonaa edes kommentoimaan, kun oma panos tällä saitilla on olematon. :unamused:
pointtini kai oli että hyvää tekstiä osaat kirjoittaa, mutta tärkeilevä egoistinen moraalisaarna kaikesta jota et harrasta tai hyväksy, on aika helvetin turhaa. tee mitä lystäät, mutta vammailusi kyllä varmasti nostaa kynnystä ihmisillä tänne rekkautua.

Älä vaihda.

Kuulostat aivan siltä kuin haluaisit pitää jatkuvasti itselläsi jonkinasteisen pelivaran, jolla omasta mielestäsi olet ns. edellä SInua hoitavia lääkäreitä ja että itse tiedät ongelmasi parhaiten.

En tiedä mitään ns. korvaushoidosta koska olen lopettanut omaehtoisesti -tramal ja panacod apunani. Tästä on aikaa 7,5 vuotta, ab. Retkahduksia nolla. Luulen tietäväni mistä puhun.

Yksi tuttu joka oli subutexin kanssa kuin Kortekallio pilven, siis guru joka tiesi kaiken ja oli aina askeleen jopa poliisia edellä, kertoi minulle tästä totuuden. Karvonen oli opetuslapsi. Tyypit jotka on hihattanut vuosikausia subuja, eivät edes tiedä mityen se kielen alta oikein käytettynä vaikuttaa. Hän oli itse n. 32 - 40 mg/vrk -kunnossa, joutui pariisissa buduaariin ja sai papereillaan (sen aikaisen lainsäädännön mukaisella reseptillä) yhden subun, siis vttu yhden. Mitä se auttaisi, ei vittu yhtikäs mitään. Kun ei ollut edes värkkejä siellä putkassa. Laittoi kuitenkin kielen alle -oikeaoppisesti ja koki ihmeitä.

Aluksi sun tulee erottaa korvaushoito vetämisestä, mitä ei näemmä ole vielä tapahtunut. Kukaan ei osaa auttaa Sinua ellei tiedä tilaasi ja käyttöäsi. Kuuluu taudinkuvaan kusettaa joka suuntaan. Nyt siitä on kuitenkin haittaa itsellesi.
Pyri ajattelemaan siten että olet nyt hoidossa, et kusettamassa huumeita ns. laillisesti. Vaikeahan se on erottaa kun samaa ainetta vedetään. Ei ole myöskään tarkoituksenmukaista että kusetat itseäsi subuxone/-tex -asialla.

Ole potilas ja anna lääkäreiden päättää. Eivät aina tiedä parasta komboa Sionun kannaltasi, mutta niin on tarkoituskin. Lääke otetaan kerran vrk:ssa ja sillä hyvä. Silläkin on tarkoitus.

Outoa miten kieroutuu jokaisen ajatus näissä hommissa. Mutta summa summarum. Älä ota sitä turvottavaa saattohoitolääkettä. Lähetän mieluummin Sinulle yhden panoksen, jolla voit tappaa itsesi nopeasti → miksi suotta kitumaaan vuosikaudet ja menettämään kaikki kunnia ja ihmisarvo siinä sivussa(?)

yt.-Q

Älä missään nimessä vaihda. Metadoni on paljon kovempi aine siinä mielessä että jos jätät yhdenkin päivän väliin niin tulet todella kipeäksi. Subua pystyy jättämään yhden päivän väliin eikä siitä tule kipeäksi. Ja kokemusta minulla on. Pysy subussa, oikeasti.

Itse en vaihtaisi. Xonea mielummin kuin metkua… Anteeksi, etten jaksa perustella kantaani tällä hetkellä sen enempää, refloissa kun olen. :frowning:

Tässä olikin kaikki, mitä minunkin piti kirjoittaa. Metku on paljon kovempi aine…

Mulla oli hiukan samantyyppinen ongelma tässä vielä muutama viikko sit. Tosin siihen ei kuulunut Subutexin käyttöä, iv-käyttöä tai vaihtareita. Annosta vähennellessä kun tuppasi jäämään ylimääräisiä himaan ja ku oli +50mg ni aloin miettiä mitä asialle teen… Vein ne sit klinikalle takasin ja olivat erittäin iloisia asiasta… Joskus kuukausia sit ku vielä retkahti erittäin satunnaisesti iv-käyttöön (viimeiset ½v 3-4kk väliä), ni kerroin asiasta klinikalla ja ymmärsivät oikein hyvin. Ite en ottaisi edes nokkia enää, toimii paljon paremmin liuotettuna. Eipä tarvi ottaa kuin kahdesti päivässä (tämäkin siksi että saan vähennettyä annosta nopeammin ku yöllä voi olla lievissä viekkareissa); meillä kun saa liuottaa vaikka 4krt/pv jos tahtoo.

Itelläni meni ainakin yli 2kk:tta ennenkuin veren bubre-pitoisuus oli sen verran tasainen että kantoi tarpeeksi pitkään. Nykyään ei mene ku ½h liuotuksesta, että tulee normi olo. Silloin kun piikitti, piti vetää 5-6 vedot päivässä eikä olo ollu silti koskaa tasainen. Nokkien kanssa sama homma 4krt/pv. Koulussa ei kukaan edes tiedä et oon korvauksessa eikä tarvitsekaan tietää…

Mitäs meinasit tehdä ku kh loppuu? Rännätä suolaliuosta vai aloitatko samantien vetämään tekkeniä jota ostat kadulta?!? Täälläpäin vedetään ainakin ränniin sekä sonikat & tekkenit. Tosin tekkeniä on liikkeellä hemmetin vähän (nekin ovat lähes poikkeuksetta korvaushoitolaisten lääkkeitä; kannattaa hankkia “allergia” ku lääkkeestä saa silloin 6 kertaisen hinnan!) mut onneks porukka pärjää korvaushoitolaisten avulla; niillä ku on poistaa omistaan… Tää kaupunki saa bubrensa korvaushoidon ansiosta; on halvempaa maksaa käyttäjille huumeet ku poistaa huumeiden rahalliset haitat! Harmi vain et vain 1/3 käyttäjistä on korvauksen piirissä ja pitäis saada vielä loputkin hoitoon; saatais sit a-asteelaisillekin jaettua päivän bubret :wink: . Vermet tulee tietty kaupan päälle ku ei tuu mitää sanktioita jos korvaushoitolaiset käy vinkissä… :laughing: :smiley: :sunglasses: :neutral_face:

Homma toimii!!!

Kuulemani perusteella itte en vaihtas, kaveri meinaa muuttaa jopa eri paikkakunnalle jos tänne tulee metadoníhoito. Ja mitä nyt kuullu vaan olen et metadoni ois koko loppuelämän kestävä lääkitys sitten… tiijä en mitään tuosta varmasti kummiskaan joten muuta en voi sanoa… itse vaan saatan parina, joskus 3-4 enintää nokittamalla xonea ottaa… ja onneksi se maksaa sen verran että ei voikaan enempiä pahemmin käyttää, enkä tod. halua buppeen koukkuun… tauot ovat joskus viikon parin mittaisia ja joskus taas 1-3kk mittaisia. onneks on pysyny asia suht hallinnassa. kaverin kun näin refloissa niin eipä oikeen innosta hirveen kauaa vetää.

Miksi lääkkeitä jäisi välistä? Korvaushoidossahan on tarkoitus ottaa lääkkeet säännöllisesti! En ymmärrä miksi tollasta pitäs ajatella edes.
Metadoni on jollain asteikolla vahvempi kuin subu, totta.
Koko elämää korvaushoidon ei tarvitse kestää, ei metadonillakaan. Parin vuoden korvaushoito on metadonillakin täysin mahdollinen.
Nitkut ja kitkut sekä himotukset metadoni pitää usein paremmin poissa kuin bupre, siis oikeassa kh-käytössä.
Mikäli metadoniin vaihtamalla VH pysyis piikittämättä, se toimisi kh-lääkkeenä buprea paremmin (jos se menee hihaan). Kuitenkaan pelkkä lääkkeen vaihtaminen tuskin pelastaa, tai muuttaa mitään, asenteen pitää muuttua.

Mulla on näissä jokaisessa topicissa jotka koskevat korvaushoitoa mieleen sellainen kysymys, et kuinka kauan pitäisi “antaa aikaa” ihmiselle sopeutua korvaushoitoon niin, että motivaatio on ottaa lääkkeet oikein ilman oheiskäyttöä?!?

Mulla oli motivaatiota alusta asti, tosin ekat 4-5kk:tta olin refloissa kun annos oli aivan väärä. Silti vanhan tavan takia (ei ole tarpeeksi henkilökuntaa tai resursseja terapiaan tai tukiverkostoa kun hoitoon pääsee) retkahtelin alkuun välillä piikkiin (itsetuhoisuus) ja satunnaisesti johonkin lääkkeisiin. Nyt viimeisen reilu ½v:n aikana noita retkahduksia on ollut 2 tai 3 ja viimeinen pitkän syysmasiksen jälkeen. Silti kokoajan tiesin että en tahdo huumeita käyttää enää ja jokainen retkahdus oli vain huono kokemus joka muistutti että olen syystä hoidossa. Mikä tarkoittaa mun kohdalla mahdollisimman nopeaa alas-ajoa koko lääkkeestä. Sit esim. LL on ollut retkahtamatta koko hoidon ajan jotain pientä lääke-ylitystä luk. ottamatta. Tosin meillä on matalankynnyksen paikka ja tukea todellakin saatavilla sen verran että lääkkeet jaetaan ja alle 1h/vko terapiaa; eli jälkihoito on aivan olematonta täällä. Mä sain koko vkon koti-lääkkeet jo 7kk:den käynnin jälkeen, 3kk:tta annoksen löytymisen jälkeen. Meillä saa myös näkyä ganja jne… Meillä aloittaa taas yli 10 uutta korvauslaista, samoilla säännöillä kuin nykyiset. Pilvi saa näkyä, samoin bentsoja ei pudoteta ellei itse tahdo. Jos kädet ovat piikitettyinä, karenssia ei saa. Meillä lentää ulos korvauksesta vain jos kytät saavat kiinni omien xonejen myynnistä! Lääkenäytöt jos jättää väliin, niin menettää loma-päivät. Myös lääkkeiden varastelu ja uhkailu & painostus suoraan klinikalta päässessä on turhan yleistä ja viimeksi tänään yks entinen frendi teki ilmotuksen poliisille. Onneksi lähestulkoon kaikki ilmoittavat poliiseille jos lääkkeet varastetaan, tietävät muut ainakin että asia ei jää hoidettavaksi käyttäjien kesken…

Eli mikä olisi sopiva aika katsoa onko ihminen motivoitunut hoitoon? Joidenkin mielestä samantien, mikä olis ihanne-tilanne kaikkien kannalta mut vanhat tavat ovat kuitenkin tiukassa ja ainakin itse oon vain oppinu retkahduksista että ne eivät auta mun ongelmiin enää, vaikka ennen auttoivat. Terapiaan olen pyytänyt jo viime vuonna, en ole saanut vielä vastausta; mä kun en hyödy klinikan terapiasta enää pätkääkään… Mun mielestä jos kaikki xonet menee nokkaan tai ränniin ja niitä vaihdellaan muihin lääkkeisiin; hoito on hyödytön! Tämä siksi, että edelleen kamaa käytetään kuten aiemmin, nyt vain muiden rahoituksella! Sori et vien nyt VH:n topicin, mut ei viitsis perustaa ties kuin monetta topiccia aiheesta…

Mä oon ollu k-hoidos metadonilla vähän reilu 2.vuotta,ja ihmettelen miksi niin moni tuntuu olevan todella vahvasti
metkua vastaan…??? kyllähän se useimmilla nostaa painoa ylöspäin mut EI kaikilla!! se on paljolti kiinni siitä et
metku passivoi ihmistä enemmän kuin bupre valmisteet, eli kun ei enää tarvitse juosta jokasen vitosen setelin tai
kahden millin subu murusen perässä ja voi vaan vetää mässyjä koti sohvalla päivät pitkät ( :slight_smile: heh!) niin
tottakai siinä maha kasvaa ja perse leviää…Se on jokasesta ittestä kiinni (mä oon laihtunu viimesen kk:n aikana
8,5kg:tä!!
Eikä metadon ole mikään loppu elämän kestävä “saattohoito” (ellet ole kuolemassa syöpään tms.) onhan
niitäkin tietysti jotka eivät aio lopettaa koskaan metku k-hoitoaan… Mutta en oikein tiedä kannattaisiko sinun vaihtaa metkuun…ainakaan vielä… Ehkä sitten kun/jos subu ei enää toimi ollenkaan ni EHKÄ sitten…
Täällä samalla klinikalla mis mä kans käyn on k-hoidossa yks tyyppi joka oli ensin metkulla ja vaihto jonkin
ajan jälkeen bupreen, ja eipä menny kauaa aikaa kun se jo palas takas ja sano että oli pakko vaihtaa takasin metikseen, koska vaikka sillä oli maksimi annos niin ei se toiminu niin hyvin ku se metis annos oli toiminu
mikä sillä oli ollut aikasemmin.
En yritä väittää että metadon olis yhtään sen parempi ku suboxone/subutexi, sillä kummassakin on omat hyvät ja huonot puolensa, niistä vaan pitäisi osata valita itselle parempi vaihtoehto (sikälimikäli on edes mahd.valita)
tietenkin tavoite mielessäpitäen…

^Meillä määrätään metadonia vain niille kelle bubren katto-annos ei riitä. Tosin suurin osa potilaista tahtoo xonea, vaikka “käytettävä määrä” ennen korvausta vastais et vain metukalla pärjäis… Pari-kolme ihmistä metukalla ja kovin ylpeitä siitä :open_mouth: . Tosin ne henkilöt ovat sen tyylisiä et ovat lopun ikäänsä iloisia narkomaanin maineestaan… :unamused: Ei pahalla mut ei hyvälläkään… :unamused: Kummasti kaikki tahtovat tuon maksimi-annoksen ja todellakin bubrella, mielummin allergian kera ni saa tekkeniä :laughing: … Eikä näytä mikään ongelma olevan jos viitsii itsensä verille raapia kunhan sen tekee ekan 2-4vkon sisään eikä vuoden kuluttua xonen aloituksesta… Oli tääl yks tyyppi kuka veti kuulemma 5 kasia tekkeniä päivässä! Kummasti silti riitti 28 vai 32mg subua ku kuuli et ois metukkaa tarvinu… Ihme käytäntö etenkin kun täällä todella moni rännää lääkkeensä… :confused:

^ Toi on kyl paska juttu munkin mielestä! Siis se että jengi rännää koti lääkkeensä…

Harmittaa kun on sellasia ihmisiä jotka tarttis korvaavaa hoitoa todella kipeesti et pääsisivät normi elämään
kiinni ja sitten sellaset tyypit on vieny kaikki paikat jotka on käyttäny tyyliin vuoden subua ja sit
päässy k-hoitoon kun on klinikalla kiukuteltu että ku ollaan kipeitä niin kipeitä… :imp: Suututtaa
Ja kyllähän ne saa vielä sen annoksenkin hilattua niin ylös että jää myytäväksi asti ja voi kotona sitten
vetää hihaan hymyillen… Semmoset ihmiset pilaa korvaushoidon maineen,koska tosiaan eihän se oo tarkotus
että voi jatkaa narkkaamista sillä erolla ettei tavii enää maksaa huumeistaan…
Kyllä niitä jotka tollain tekee on metku puolellakin…Ainakin täälläpäin…
Sori meni vähän offiks ja tilitykseks… -En siis tarkota nyt tällä tekstillä ketjun aloittajaa…

moi, itellä on vaihto edessä xonesta metikseen omien retkahduksien takia :unamused: toinen vaihtoehto olisi ollut kokonaan alasajo ja ilman lääkettä… n2 v ollu xonella 18mg ajetaan alas alle kuukaudessa ja nyt 14mg kohdalla jo sietämätön olo illalla jo :frowning: en ite vaihtais metikseen sen takia jos jostain syystä jää lääke väliin ja ku se lihottaa…

Toi on tosi vittumaista että käytetään rangaistuksena siirtoa toiseen jarruun, joka vahvempi ja kovempi addiktiopotentiaali, vaikempi päästä irti halutessaan… :confused: Ja näitä tapauksia löytyy paljon, 20v ikäsillä jannuilla.

^^/^ On tuo munkin mielestäni perseestä, että bupre vaihdetaan metikseen tai sitten vaihtoehtona on koko lääkityksen alasajo ja vieläpä nopealla tahdilla, mutta kai ne ovat katsoneet tuon toimivan hyvänä pelotteena, jottei siellä korvauksessa liikoja retkuiltaisi :confused: . Tietty mä ymmärrän sen, ettei KH:n tarkoitus ole se, että porukka saa ilmaiset ja lailliset bupret ja sitten niiden turvin voivat jatkaa iloisesti kaikkea muuta narkkaamista ja säheltämistä, mutta toisaalta se metikseen siirtyminen saattaa sitten vain upottaa syvemmälle suohon. Jotkin säännöt ja rajat korvauksessakin pitää toki olla, mutta mä olen sitä mieltä, että korvauslaisille pitäisi järjestää kunnollista terapiaa ja muutakin mielekästä toimintaa, jotta he saisivat käsiteltyä niitä juttujaan, jotka narkkaamiseen johtavat/ovat johtaneet sekä saisivat muutakin sisältöä päiviinsä, kuin sen vanhoissa veturiporukoissa pyörimisen ja narkkaamisen miettimisen. No, eipä tuollaiseen hirveästi taida monellakaan taholla olla resursseja, joten ei voi mitään. Niin, ja jos jollakulla ei oikeasti ole mitään motivaatiota edes yrittää irroittautua sieltä huumemaailmasta, vaan ainoa kiinnostuksen kohde KH:ssa on se ns. helppo bupre, niin eipä sellaisen henkilön kohdalla paljoa auta, vaikka sen nenän eteen tuotaisiin kuu taivaalta.

Ja ennen kuin siellä joku metadonin puolestapuhuja ärähtää taas, niin mulla ei todellakaan ole mitään sitä vastaan, jos joku kokee metiksen itselleen paremmaksi KH-lääkevaihtoehdoksi, kuin bupren, ja uskon kyllä, että näitä tapauksia riittää, jotka ovat saaneet metiksen avulla elämänsä hyvään kondikseen ja onnistuneet kyseisen lääkityksen lopettamaankin ilman ylitsepääsemättömiä tuskia. Metikseen siirtämistä rangaistuksena en vain ymmärrä, varsinkaan sellaisten kohdalla, jotka eivät koskaan ole edes käyttäneet kovia jarruja. Toki sekin saattaa jonkun kohdalla toimia positiivisella tavalla :confused: .

Tähän metadonin dissaamiseen törmää kyllä tuon tuosta. Että olis saattohoito ja loppuelämän koukku jne jne. Se on kuitenkin parempi vaihtoehto ihmisille, jotka eivät pärjää enää Suboxonen maksimiannoksilla, ja tällöin metadoni on todellakin varteenotettava vaihtoehto.

Oon itse samaa mieltä seuraavan kanssa:

Tuosta sinun texiin vaihtamisista ja muista kh-huijauksista mitä harrastat, niin hyvä ihminen lopeta nyt ajoissa ja mieti tarkkaan, mitä kh sulle merkitsee. Se päätös kun lähtee päästä että mitä siltä korvaushoidoltaan haluaa: eli onnistuako siinä hoitamalla asiat kuten kuuluu, ja tämänkaltainen toiminta auttaa sua paranemaan sairaudesta nimeltään addiktio paremmin kuin nykyinen venkslailusi texin kanssa.

Lopeta se venkslailu ja pysy Suboxonessa kun sulla näemmä Xone -annokset riittää pääkopalle. Kuten malibu valisti niin metadoniin siirrytään usein silloin kuin Xonen maksimiannos ei tosiaan enää riitä.