Kiitos teille !
Tuli heti paljon parempi mieli, mutta nyt en ehdi enempää marista kun työt kutsuu…
Kiitos teille !
Tuli heti paljon parempi mieli, mutta nyt en ehdi enempää marista kun työt kutsuu…
Itkua, naurua ja monenlaista tunnetta on mahtunut tähän omaankin prosessiin. Alussa etenkin oli kyyneleet herkässä. Minä kun alkuun kirjoittelin tänne, niin janosin todellakin kommentteja ja tukea kanssakulkijoilta. Ymmärrän harmituksesi siltä osin oikein hyvin. Palstalla on viime aikoina käyty aika pienen piirin keskustelua, mutta vain me itse voimme sitä laajentaa ja viedä eteenpäin. Kirjoittele, jos se tuntuu hyvältä. Itselleni se on ollut hirveän tärkeä tapa käsitellä asioita, joita raitistuminen on omalla kohdalla nostanut pintaan. Tsemppiä tähän päivään.
Hei vaan Marisa.
Hyvinhän tuo raitistelu sinulla tuntuu alkavan. No… retkahdus tuli, mutta todennäköisesti tarvitsit sen huomataksesi ettei se kohtuukäyttö yleensä a-ongelmaiselle onnistu. Hyvä asia on ettet jäänyt maahan makaamaan vaan nousit yrittämään uudestaan.
Raitistelu on loppukädessä varsin yksinäistä hommaa. Vai sinä päätät mitä milloinkin teet, otatko vai et. Alussa se on vaikeampaa kun viinapiru on aktiivisesti liikkeellä ja oma lujuus on vielä heikoissa kantimissa. Mutta olet jo näyttänyt että tahdonvoimaa riittää. Jatka siitä. (Oli hyvä kun huomasit siellä kävelyretkelläsi heikossa hapessa olevan naisen ja osasit verrata häntä omaan tulevaisuuteesi. Kaikesta voi oppia.)
Se, ettei täällä aina vastata, ei johdu siitä ettei välitettäisi. Minulle ainakin tulee vielä usein tilanteita että oma selvillä pysyminen vie niin paljon voimia ettei niitä riitä enää jakaa. Kun huono hetki menee ohi jaksaa taas osallistua enemmän. Älä siis masennu vaan kirjoita sinnikkäästi tuntemuksiasi.
Tsemppiä.
Tänään on seitsemäs päivä ilman prosenttijuomia ja PERJANTAI, ihanaa!!! Tänään ei tee mieli viiniä, miksi siis surra sitä, että jonain tulevana iltana ehkä tekee. Tänään en juo, se saa riittää. Jotenkin on vaan tapanani murehtia aina jotain tulevia asioita etukäteen, kuten nyt sitäkin että kun kesällä mennään maalle grillailemaan ja toiset ottaa kaljaa/viiniä, niin onko tylsää juoda vaan vissyä.