Olen juonut paljon vapaa-ajalla vuosien ajan ja fyysinen riippuvuus on kehittynyt. Siitä seuraa totaalinen unettomuus muutaman päivän ryyppäämisestä. Unettomuus lievempänä, lyhyenä yöunena, jäänyt päälle myös selvänä ollessa. Syön Ketipinoria 50-100 mg joka yöksi, jotta saan nukuttua.
Onko teillä muilla kertoa vertaistukena vastaavankaltaisista ongelmista ja miten olette onnistuneet vähentämään juomistanne?
Moi
Kokeile “klotriptyl miteä” , Se kuuluu bentsolääkkeisiin, mutta jos käytät sitä silloin tällöin niin ei “viekkareita”.
Se on auttanut, sillä on lihottava vaikutus ettei kannata niin hirveesti “kuuriluontoisesti” popsia, Minulla on vikana viedä työasiota sänkyyn
T. Tuppi
Moi
Lainaus aloittajalta: Onko teillä muilla kertoa vertaistukena vastaavankaltaisista ongelmista ja miten olette onnistuneet vähentämään juomistanne? Entä milloin tuo nukkuminen alkaisi taas sujumaan jopa ilman tuota Keptipinoria?
Katsoinkin lääkeinfosta tuon lääkkeen tarkoituksen. Lääkäri on määrännyt sen sinulle sopivaksi koska siinä lääkkeessä onkin myös muihin asioihin vaikutusta kuin pelkkään uneen. Eli käytä sitä mitä sinulle on määrätty.
Jos tuota lääkettä tarvii, niin voi olla että joutuu syömään sitä pitkäänkin. Eli otan vähä takapakkia ehdotuksissani. Jos lääkettä tarvit niin sitten tarvit, ei se sen kummenpaa ole. Syöhän ne jotkut nitroja, verenpainelääkkeitä jne. . .Vähentämiseen “juo vähemmän kuin viimeksi”
Tv.Tuppi
Eikös toi oo ketiapiinia? Toi lääke?. Tuota ne työntää linnassa kaikille huonostinukkujille, ja ihan muutenkin vaan. Itse tuli syötyä muutama pilleri aikanaan, kyllähän sillä aakkii. Räkätaudin aiheuttaa. Nykyisin nukun suht hyvin ilman mitään pillereitä, kun juon vain sen 2-4 annosta päivässä hitaasti. Juusto ja maito auttaa nukkumaan. Paras iltapala huonouniselle on maitoa, juustoa, ja hiilihydraatteja.
Maidossa ja juustossa on ainesosia, jotka parantavat unta, ja hiilarit nostavat verensokerin, mikä väsyttää.
Aamulla sitten proteiinia ja kofeiinia. Proteiinipitoisuus illalla on huono, koska proteiinivoittoisuus nostaa adrenaliinia. Siksi joillain karppaajilla pumppu sekoilee, johtuu adrenaliinista. Itse en karppaa varsinaisesti.
Paras aika juoda alkoholia unen kannalta on klo 14-18. Oli yhdessä teeveedokumentissa. Itse juon tuolloin.
Moikka
Ymmärrän kyllä. Tarkoitukseni olikin lähinnä se että en voi netissä leikkiä “tohtoritolosta” tuntematta kokonaisuutta . Toi minunkin lääkkeeni on tarkoitettu masennukseen mutta minulle se tuo väsyttävän vaikutuksen. En ole siitä saanut mitään “viekkareita”, otan jos tuntuu siltä että nyt unta kaaliin
Ei ollut tarkoitus loukata
Toivoopi Tuppi
Moi
Kyllä sinä ihan oikessa paikassa olet, univaikeudet on todella yleisiä ja jos tarvit siihen lääkettä, sitten tarvit.
Tarvin minäkin toisinaan. Älä turhaan masenna, stressaa itseäsi sillä että tarvit lääkettä univaikeuksiin. Niin tarvii moni muukin. Hyväksy se itsellesi niin huomaat että se helpottaa oloasi
Toivoopi Tuppi
Moi
Hieno homma . Univaikeuksia on varmasti miljoonia, ei tarvi hävetä jos siihen pitää ottaa lääkettä.
Äitipuoleni kärsi siitä kaikki vuodet. Söi siihen unilääkkeitä mutta niiden teho ei ollut kuin 4 tuntia ja heräsi syömään . Eli tosiaan älä ota liikaa paineita siitä. Kuten itsekkin totesit, Hyväksyn tämän enkä ole ainut tässä maailmassa joka niitä tarvii
Toivoopi Tuppi
Tuli mieleen, että juotko paljon kahvia? Kun ikää tulee jopa yli 35 vuotta, se vaikuttaa unen kestoon ainakin mulla ihan selvästi. Mä en voi juoda enää muuta kuin pari kuppia aamulla. Jos juon tuon jälkeen, lillun varmasti hereillä aamukolmesta kuuteen.
Majailen tuolla lopettajissa, mutta täällä on mukavaa välillä piipahtaa visiitillä. Mun mielestäni säkin voisit ajatella muuttaa sinne, toi sunkin juomisesi on sitä luokkaa…sorry, ei ole tarkoitus loukata, mutta kuulostaa aika hurjalta. Nukkumisesta sen verran, että parin viikon juomattomuuden jälkeen itselläni uni normalisoitui ja jo 5 tunnin unien jälkeen olo oli aivan pirteä ja levännyt. Nykyisin nukun ja nukahdan yleensä tosi hyvin, ilman lääkkeitä siis. Varmaan tiedät itsekin, että viina sunkin uniongelmiesi takana on. Unilääkkeet ovat kemiallisia aineita, joiden ansiosta kyllä nukkuu, mutta unen laatu on huomattavasti heikompaa kuin ilman niitä Ketiapiini on tietenkin parempi kuin bentsot tai muut nukahtamis/unilääkkeet. Melatoniinia voisi kyllä kokeilla (reseptillä)…
Moi. Olen 45v äijä ja lätrännyt holin kanssa koko aikuisikäni. Nyt takana yli 2-viikonputki. “Parhainpana” päivänä meni 24 bisseä, iso Carillo ja pullo mietoa vinkkua. Nyt olleet promillet nollassa about sunnuntain puolipäivästä. Joo, kello siis 05.10 ja unen häivettä ei ole. Väsyttää toki mielettömästi. Eilen aamulla nukuin kait 2h. Siinä kaikki sitten sunnuntaiaamun. Mitään lääkkeitä ei ole. Diapam olis elitismiä, Tenoxilla nukahtais edes hetkeksi, ei myöskään mitään vitamiineja. 0-promillen ensimmäiset 15h pelkkää tärinää, oksennusta ja hikoilua, kun ei vesi pysynyt sisällä. Sitten yöllä n.klo 3 alkoi jäämään. Ja kun ei ole tullut syötyä, niin vatsahapot innostuivat, eli armoton närästys. Sitten muistin keittiössä olevan leivinjauhetta, joka auttoi kohtalaisesti. Hakureissu keittiöön oli kammottava. Nelivedolla sitten vaan ja samalla lisää vettä, jota olin kontannut hakemassa vessasta joka sijaitsee 3-metrin päässä vuoteesta. Niin kuin ei tässä tarpeeksi, niin sitten alkoi iskias-särky. Ei voi selällään maata kun niin paljon sattuu. Tämä teksti voi olla johtuneista syistä “vähän” sekava, mutta ihme että tästä tulee yhtään mitään. Että tämmöistä luomu-katkoa. Kauankohan kestää ennenkuin toipuu? Vielähän tässä on kramppivaarakin, mutten ole niitä koskaan saanut niin ehken nytkään. Jospa päivemmällä yrittäis pussikeittoa alas…Jos jotain hyvää väkisin yrittää keksiä, niin tupakkaa ei paljoa kulu
Re.No nyt klo.7.26 eikä unta. Btw.Leivinjauheessa oleva natriumbikarbonaatti myös varastoi elimistöön vettä, joten hikoilu on vähentynyt. Jalat tosin edelleen kuin puupölkkyjä.
Nyt alkaa mennä jo hermot. Viimeisen 51-tunnin aikana nukkunut vajaa 2h. Alkaa jo tupakkakin maistua, eikä sitä järin paljoa ole. Olen “linnoittautunut” 3km:n päähän lähimmältä bussipysäkiltä, jalat eivät aivan varmasti sinne asti kanna. Kännykän akku on loppu, eli ei voi soittaa ambulanssia/taksia, eikä muutakaan kyytiä ole saatavilla. Olikohan tämä luomu sittenkään hyvä idea…hmm. Nyt vetäis tähän tilaan melkein mitä kamaa tahansa. Extremeä ilmassa