.
Paljon samaa itselläkin esim tuo juominen jonkinlaiseen/asteen masennukseen/ahistukseen ainut vain että 15vuotta nuorempi mutta samoja ajatuksia pyörii. Hyvä että rekisteröidyit, itsekkin tässä muutama päivä sitten , ja täytyy sanoa että on tästä “SIVUSTOSTA” jotain hyötyäkin kun täällä on tullu päivittäin oltuakin se 1-2 ![]()
Hyvä paikka tämä on tuntoja purkaa. Saa edes hiukan myötätuntoa samoissa ongelmissa pyöriviltä.
Itsellä päihdekäyttö on puhtaasti viihdekäytöä, mutta ongelmaksi on noussut juomahimo, jossa juon aivan liikaa ja välillä liian monta päivää, jolloin ei vieroitusoireiden takia saa nukutuksi. Se puolestaan aiheuttaa ahdistusta ja ehkä välillä jopa masentaa. Minulla siis toimii tuo juomisen ja ahdistuksen/masennuksen suhde päinvastaisessa järjestyksessä kuin teillä madtrue ja Honsson.
Itel menee silleen et ku alottaa juomisen 2viikkoa siitä on sellanen voittajafiilis seuraavat2viikkoa juo että kestää oloaan ja siitä seuraavat on yhtä helvettiä juo sen takia ettei esim: kramppaa,delikat ym. Pelko ottaa kapula vastaan usein hyvin kova ilman lääkitystä.
Minulla ei tuo putki varsinaisesti tahdo jäädä päälle, vaan nykyään varsinkin arki-iltana riittää pieni rentouttava annos. Mutta morkkis voi seurata jo siitäkin, ettei tätäkään iltaa kyennyt olemaan täysin selvänä. Alkohan sekä lievittää masennusta/ahdistusta, että aiheuttaa sitä. Siihen uskon, että kunnon lärvit on jo osaltani nähty.
Voi minua 11 vuotta sitten. Itse tehtyä kotiviiniä sata pulloa kellarissa, eikä mikään pakko juoda silti. ![]()
Äsken join baarissa kaksi lasia jäävettä, juttelin olutta juovien kanssa ja hoilotin välillä karaokea.
Itsellä ei “ihme” kyllä ole koskaan onnistunut raittius jos pulloja jemmassa, ennemmin tai myöhemmin siihen on tartuttu huonoin seurauksin mutta Honssoni:lle tsemppiä jos onnistuu tai on onnistunut. Se on kumma homma jos esim kirjahyllyssä vaikka pari kossua / likööriä tai vaikka jääkaapissa muutama bisse, niin ne kyllä ei pitkään kerkeä säilyä. Onkos honssonilla koskaan putki ns “hirttänyt” päälle? edes nuorempana?
Hei Honsson !
Hyvä päätös ja hyviä tekoja. Hienoa, että olet asialla. miksi mun ensimmäinen reaktio on aina sinkuille seuran haku…? Onhan meistä naisista oma riesa, mutta parasta raittiustyötä ovat Suomessa aina tehneet nalkuttavat akat.
Toivon sulle mukavaa, vähäviinaista, viikonloppua ja onnea uudelle alulle !!
Moikka Honsson
Ja tervetuloa minunkin puolesta.
Mielenkiinnosta kysyn millaiset maksan Alat ja Asat arvot olivat.
Hienoa että olet saanut itsesi kokoon ja vähentämään, toisaalta ollut pakkokin vähentää jos meinaa elävien kirjoissa pysyä. Örvelit tosiaan kannattaa jättää todella pieniksi ja olet saanut maksa-arvosi hyvälle tasolle.
Tv.Tuppi
Scared:
Olen aika tottunut elämään yksin ja siksi tällä iällä se seuranhakukin on vähän vähemmän, ööh, pyrkimyksellistä. Kai. Lisäksi, vaikka minusta on pidettykin, niin nykyisessä elämäntilanteessa tuntuu, ettei minulla ole kenellekään pitkityksessä oikein annettavaa. Vaikeita asioita, jotenkin.
Tuppi:
Kiitokset.
Hyvää viikonloppua kaikille!
H
Ikäkaima, taas, prkl. Kännissä kirjoitan tätäkin. Mulla ei ole edes mitään mahdollisuutta mittauttaa maksa-arvojani. Mitä lie. Kävin siinä “kundit kondikseen”-tarkistuksessakin, mutta eihän siellä sellaisia mittailla. Sitä on tämän systeemin mukaan kondiksessa, kun verensokeri on hyvä. Mitäpä minä siihen.
Moikka
Minä olen käynyt jokavuosi katsauttassa omat veriarvoni ja olen lähiaikoina taas menossa .
Honsson
Arvojen on täytynyt olla useissa sadoissa, vähentäminen onkin paikallaan sinulle ja meille kaikille
Toipumisia ![]()
Tv. Tuppi
Boheemi
Menet ja pyydät testiä ja arvoja
. Vai onko paikkakuntasi periaatteiltaan sellainen piipaapuupää-auto systeemiä että sitten vastan tutkitaan ja hutkitaan kun on jo liian myöhäistä ![]()
[quote=“Tuppi”) Vai onko paikkakuntasi periaatteiltaan sellainen piipaapuupää-auto systeemiä että sitten vastan tutkitaan ja hutkitaan kun on jo liian myöhäistä
[/quote]
Sitä. Lääkäriä ei ole edes mahdolllista tavata enää suoraan.
Ei ne voi noin tehdä. Kun sanot, että alkoholia menee päivittäin ja on epäilys, että ovatko arvot kahdallaan, niin luulisi niillä jo olevan pakko tutkia. Lisäksi on yksi keino ainakin päästä kokeisiin. Pyydä antabusta ja koska sitä ei voi antaa ellei maksa-arvot ole kohdallaan, niin heidän on pakko ensin ottaa ne arvot ennen kuin tulee resepti.
Olenpahan saanut aikoinaan antabus respan ilman verikokeita.
Mutta yleinen käytäntö on se että antabusta ei määrätä jos maksa arvot koholla. Antabus itsessäänkin NOSTAA maksa arvoja ja tämä on fakta.
Moi
Näin on ja siksi useimmin otetaan maksa-arvot ennenkuin antabuksesta reseptiä kirjoitetaan. Se on voimakaslääke mutta itsellä ei ole henk.koht. kokemuksia. Lähinnä kuultua /netistä poimittua tietoa
tv. Tuppi
Hyvä homma että oot päättänyt vähentää! Itse olen juonut aikalailla samoihin syihin kuin sinäkin, nyt koitan olla juomatta päivä kerrallaan… Tipaton tammikuu ei onnistunut, mutta olen juonut huomattavasti vähemmän kuin aiemmin, joten kaipa sekin on plussaa. Itse en osaa olla baarissa vesilinjalla (vielä), mutta mahtavaa jos se sulta onnistuu, keep it up! Ootko miettinyt minkä takia juot/olet juonut sen 4-5 tuoppia työpäivän jälkeen? Siis sen masentuneisuuden lisäksi… Itse olen kelaillut aika paljonkin niitä tilanteita missä olen tottunut juomaan nyt kun oon ollut pääsääntöisesti selvinpäin, mikä on osaltaan auttanut ymmärtämään omia päänsisäisiä prosesseja mutta myös tavallaan lisännyt joissain tilanteissa alttiutta juoda - tieto lisää tuskaa jne ![]()
Anyway, tsemppiä!
Kiitos tsempistä, grip, ja samaa sinulle. Ne tuopit työpäivän jälkeen on olleet sellainen illan pelastus mutta aamuyön ahdistus. Mitä enemmän olen ajatellut asioita, sitä enemmän olen tullut siihen tulokseen, että minun pitäisi lopettaa juominen kokonaan. Ongelma on vain siinä, että mitä sitten tehdä viikonloput. Viikonloppuna menee helposti satanen juomiin (lasketaan tähän nyt vielä pakollinen kebab). Mittaan näitä asioita ehkä enemmän rahassa kuin muut, mutta vaikkei mitään akuuttia rahapulaa olekaan, niin silti tuntuu, että hassaan rahani taivaan tuuliin tällä menolla. Lisäksi juominen vie huomiota pois päätöksistä ja teoista, joita pitäisi tehdä.
Tänään murheita paetakseni sorruin baarissa kahteen kaljaan ja kotiviemisiksi viiteen Lidlin halpaan Nobelaneriin, jee. Isoin arkiannos tänä vuonna. Ehkä huomenna pysyn vesilinjalla, saapas nähdä.
Jokainen tällä foorumilla varmaan tietää, miltä tuntuu kadehtia niitä, joilla ei ole mitään hinkua juoda mutta joille pienet sievät joskus saattaa olla koukuttamaton elämän suola.
No niin. Tänään baarissa kaksi kaljaa ja kotona kolme annosta. Tarpeeksi rentouttamaan verrattuna ihan selvänä olemiseen. On mahdollista, että huomenna vesilinja, mutta luvata ei itselle voi. Ensi tiistaina labrakokeet. Jospa viikonloppuna kohtuudessa, joka ei tarkoita vain järjen pysymistä päässä vaan vähemmän.
Hyvin sulla honsson noi annokset hallussa… Tsemppiä jatkossakin, toivottavasti hyvät labrakokeet ![]()
Kiits, Madtrue ![]()