Vähän onnistunutta vähentämis tarinaa

Hei. Mitäpä täs menettää jos kirjoitan nyt. Olen 21 vuotias. Tän vuoden heinäkuussa mä havahduin. Mä olen lukenut todella paljon tarinoita ja juttuja alkoholismin kehittymisestä ja se on kieltämättä hälytys kelloja soittanu. On järkyttävä tosia asia miten salakavalaa toi viina on. Kesällä alkanu eteneminen kerrottakoon et mä oon aiemmin ottanu jopa yli 10 kertaa kuus kännit. Kesäkuu ja heinäkuu molempina 7 kertaa, Elokuu meni tipatta, syyskuussa join 6 iltana, Tässä kuussa 3 kertaa. Lisäksi mul on ollu monia viikonloppuja että pe ja la en oo ottanu. Tosin sit muina päivinä on otettu esim sunnuntaina. Oon jotenkin helvetin tyytyväinen itteeni jo tästä. En oo koskaan ennen laskenu kertoja kuussa kun otan. En haluu kyl ees aatellakkaan aikasempia. Lopetin tupakoinnin kesäkuun alussa ja sen jälkeen pikkuhiljaa aloin miettiä ryyppäämis hommaa. Mulla oli sydämen muljahduksia jonkun verran ajoittain ja ne on vähentyneet.

Kyllä olen ajatellut myös millaista olis jos ei jois ollenkaan. Mut oon pohtinu et elämään pitäs saada myös samalla muukin muutos ei voi vaan istua sohvalla päivät pitkät. Kerrottakoon että mä en voi juoda väkeviä teen aivan käsittämättömän tyhmiä asioita kun sitä otan. Saatan alkaa iskeä varattua muijaa yms. :smiley: Olutta yleensä (josta oon alkanu muuten maistamaan pahat sivumaut jota en tupakoidessa maistanu ja sitä on aika monessa) siinä yli 10 annosta juonneena alkaa aina tökkiä, tulee nälkä, tai aattelee ettei juo enää loppuja koska muuten krapula. Ja jää olutta vielä kaappiin. Mikä on sekin saavutus entiseen nähden. En mitenkään vähättele ja tiiän että ratkaisevaa ei oo määrät vaan laatu. Nyt 10 päivää viime juomisesta fiilis taas “Kun on perjantai” varmaan käsitätte hyvin. :smiley: Osittain uskon siihen että elimistö tottuu harvempaan kännäämiseen ja himot on lievempiä. Samoin kun makeanhimon kanssa (?) Taivoite olikin alunperin että ei juo joka viikonloppu/viikko ja onnistunu yllättävän hyvin. Mut pitäs täs jotain kehitellä tulevaisuuteenkin nähden. Eli toisin sanoen mietin mikä olis se mun juttu ja mikä saattas vähentää vielä enemmän alkoholinkäyttöä. Olen aika yksinäinen ihminen ja oon kyl periny päättäväisyyden luonnetta. Jos jotain sanotaan niin se tehdään tai ainakin yritetään. Pitkittynyt krapula myös suuri syy tähän. Senkin tiedän… Se on vittumainen oravanpyörä. Viikonloppu-> Juot molemmat päivät (ei yks viel mitään) krapula kestää tiistaille. Se on ihan perseestä. Yleensä on tarkat määrät ja jos niiden yli juo niin tulee aina. Väkevistä puhumattakaan.

Ja sit kun pienistä onnistumisista tulee positiivinen fiilis niin silti se negatiivinen “No riittääks tää”. Mut toisaalta jokaisen pitäis elää TÄTÄ päivää. Eihän täs perkele oo velvote muuttaa koko maailma tän päivän aikana. :smiley: Täysraittius päätöstä en ole lupaillu kun tiedän et sehän on ihan paska puhetta. Kiitos lukemisesta. Harkinnassa olis myös jos kirjottas viikkoohjelmasta

Tsemppii sulle! :smiley: Hyvinhän sulla on vähentäminen tosiaan alkanut, keep it going! :slight_smile:

Onneksi olkoon JOUNIII että olet jo noin varhaisella iällä tiedostanut alkoholin vaarat ja myös toiminut asian eteen, ettei sitten myöhemmällä iällä ole muuta vaihtoehtoa kuin lopettaa kokonaan.

Toivottavasti löydät myös muuta sisältöä elämään, kuten harrastuksia ja uusia kavereita. Onnittelut myös tupakoinnin lopettamisesta! Itse lopetin 15 vuotta sitten. Elämä edessä ja kova tsemppi päälle!

t. Juhani

Taisin kirjottaa mut muokkasin pois. Oon salil käyny ja pyöräilly paljon. Sali jäi väliin hämärähintojen takia. Nyt halloween “bilettäny” keppanaa tullu otettua. Ei hirveit määriä baaria ennen pari. Vettä ja magnesiumia päälle. Meitti tavoittelee jo tipatonta marraskuuta. Jos samalla karkit pistäis banniin. :smiley:

Nauti hyvästä flowsta!! :mrgreen: Hieno homma ja tsemppiä!