no katsokaas ratkaisin ongelman eikö vaaralliset ole mihi voi kuolla vaikka toki veteenki voi että eikö ole hyvä kun sekin täällä mainittiin. ettei juua vettä liikaa…nii että sitte voi vaikka viestisä perässä huomauttaa mikä on minkäki astee vaaralline ! hihNERO
Laitetaan tänne nyt se (ellei oo jo) näkyville että subun tai metadonin pelittäessä ei tule ottaa opiaatteja. Ne ovat antiagoisteja jotka blokkaavat vaikutuksen mutta saattavat aiheuttaa vieroitus/-sivuoireita ja suurilla annoksilla kuoleman. Virallista kuolinsyytä en tiedä mutta mun ikänen tyyppi kuoli täällä ku veti kontteja, alla tietysti järkyttävä määrä subua ku sitä oli vetänyt jo kauan (tekkeniä! eli se naloksoni ei suojaa ku bubre itsessään on antiagonisti), frendit oven takana, ovi lukossa. Sai apua huudettua mut apu ei ehtinyt paikalle kun ovi oli lukossa. Tietty respalla menee benejä suuria määriä jne mutta puolet elämästä oli narkannut joten ei auttanu enää toletkaan tuolle kombolle…
Myös bubren korvaaminen metskulla ja toisinpäin on venäläistä rulettia; etenkin suurilla annoksilla. Muulloin se on vain tavaran hukkaanheittämistä…
Metadoni on agonisti, ei antagonisti. Ja niin, se on antagonisti, ei antiagonisti, Malibu rakas (en kosi ihan vielä). Muuten kaikkea hyvää sulle. <3
Bubrenorfiini on agonisti/antagonisti, joka kuitenkin jää mu reseptoriin, ensin annettuaan agonistivaikutuksen muuttuen antagonistiksi, koska jää siihen jumittamaan. Kappa ja delta reseptoreissa bubre on antagonisti, mikä on mielenkiintoinen seikka. Salvia toimii kappa-opioidireseptorin kautta agonistina. Syvällä psykoosissa olevat tyypit ovat tulleet normaaleiksi otettuaan bubrea. Onkohan skitsofrenian dopamiiniteoriassa korjaamista?
Mä en oo koskaan kuullut, et kukaan olis kuollut otettuaan eka jotain opiaattia ja sit perään sen antagonistia. Mulle lääkäri sanoi, et ei esim. bupre estä täysin antagonistien toimintaa. Esim. jossain vaiheessa oli käytössä sekä temgesic että panacod ja hyvin ne panacodit toimi. Itse silloin pelkäsin, et tulee turhaan panacodeja käytettyä, mut kyl ne ihan hyvin vaikutti. Oli huomattava ero siinä, ottiko pelkkiä teemuja vai teemuja ja panacodeja.
Jos vaikka bupre ja oksikodoni olis täysin toistensa vastavaikuttajia, tarkottais se sitä, et oksikodonia vetäneellä bupre ei vaikuttaisi MITENKÄÄN. Ja sama toisinpäin, joten ei siitä mitään yhteisvaikutusta silloin tulis. Eli silloin ei siihen yhdistelmään voisi kuollakaan, kun toinen aineista ei vaikuttaisi mitenkään. Menee vähän näköjään ihmisillä jutut sekaisin, kun ei oo riittävästi tietoa. Antiagoisti-termiä en oo ainakaan koskaan kuullut.
Niin ja toi aineiden kutsuminen agonistiksi tai antagonistiksi riippuu ihan siitä, miten päin asioita ajattelee. Eli jos on eka ottanut buprea, voi sitä buprea sanoa agonistiksi ja sen antagonistiksi (=vastavaikuttaja) sit vaikka oksikodonia. Mut jos on ottanut eka oksikodonia, voi sitä sanoa agonistiksi ja sen antagonistiksi sitten buprea.
Siinä dopamiiniteoriassa on vitusti korjattavaa
Kiitos korjauksesta . Mä en ole vuosiin päivittänyt aine-tietämystäni enkä päivitä … Kaikkea hyvää sullekin; mua ei kannata kosiakaan netin kautta Olen aina sanonut et, “ei prkl jos tän informaatio-vallankumouksen seurauksena miehet alkavat kosia tekstarilla tai netissä…” Pidä itsesi kunnossa <3
keijo on vaarallisin yhdistettynä putsilappujen nesteen kanssa.kädet palaaa!!