Uutta alkua

Terve kaikille!
Täällä vuosia toisten juttuja lukeneena ajattelin itsekin kokeilla kirjoittaa tänne ajatuksia mitä päässä pyörii.
Tässä on tissuteltu vuosia enempi ja vähempi. Välillä tietenkin pitänyt vetää myös päätyyn asti.
Nyt vajaa pari viikkoa selvinpäin ja ihan mukavasti mennyt. Paitsi tänään korvien väli rupesi kertomaan että voit viikonloppuna vähän ottaa olutta kun homma on hallussa. No homma ei varmasti ole hallussa. Juomis päiviä viikossa enemmän kuin selviä ja annos määrät viikolla 7-10 ja viikonloppuisin 10 -20.
Parit selvät päivät sitten semmoisessa sumussa ettei jaksa oikein muuta kuin pakolliset.
Taidan mennä kaapille ja ottaa antabuksen niin riippuvuuden on huono houkutella kun tietää että ei voi ottaa viikonloppuna.
On tämä melkoista taistelua kun tuon myrkyn on päästänyt tuonne korvien väliin.
Tsemppiä kaikille aiheen kanssa painaville.

7 tykkäystä

Mukavaa kun tulit kirjoittelemaan. Mulla lähti nyt toinen kuukausi juomatta ja mieli alkaa kertoa että kyllähän sitä pystyisi ottamaan kun näin hyvin mennee. Voi voi, ei vain mene, koska tiedän että jään heti kiinni siihen myrkkyyn. Vielä on taistelua viikonloppuisin, mutta olen selättänyt juomishalut suuntaamalla huomion muuhun tekemiseen. Nyt onnistuu viikonloppureissut autolla ystävien luokse ja eri aktiviteetit mitkä jäi aina tekemättä juomisen vuoksi. Fiilis on kyllä parantunut paljon ja elämääni on tullut virtaa ja iloa pienistäkin onnistumisista. Kaikkea hyvää sinulle!

3 tykkäystä

Moikka Miepystyn
Sinulla on kuivaa aikaa vähän pitempään kertynyt👍. Juu se olisi viikonloppu edessä. Otin illalla antabuksen niin nyt tietää ettei voi juoda. Minulla on vanha purkki jäänyt jostain aikaisemmista lopetus kerroista.
Hyvää ja raitista viikonloppua sinulle :hugs:

3 tykkäystä

Huomenta ja tervetuloa joukkoon minunkin puolestani @Lopettelua!
Teit hyvin, kun päätit alkaa täällä kirjoittamaan. Itsekin kartoin tätä ensin vuosia, mutta lopulta taivuin avaamaan täällä ajatuksiani, kun en muutoin päässyt alkosta eroon
Ja tämä on kyllä auttanut paljon enemmän, kuin olisin koskaan osannut kuvitella, ja ihan mukavaa täällä on lopulta ollakin, kun saa tulla ja mennä miten tykkää.
Tästä on oikein hyvä lähteä kohti raitista viikonloppua, siellä kun on se vielä antabuksella varmisteltu.

2 tykkäystä

Moi
Joo on tämä kirjoittelu jotenkin vapauttavaa. Sinun ketjua olen myös lukenut ahkerasti.

1 tykkäys

Tervetuloa!

Minulla sama etten alkuun alkuun kirjoitellut mutta luin paljon. Mielestäni ollut vapauttavaa kirjoittaa ja se on minua myös auttanut vaikka alkuvaiheessa vasta ollaan.

2 tykkäystä

Raitista lauantai iltaa!
Tänään on ollut kiva päivä. Jahti hommissa päivä mennyt niin ei ole alko ollut mielessä, mutta koti matkalla tuli heti huikka mieleen kun on tottunut Jahti päivän jälkeen nollaamaan. Noh antabus otettu niin ei tarvitse juoda ja ajatukset juomisesta hävisi nopeasti.
Nyt kaksi viikkoa juomatta olo on ihan hyvä ja mieli tasainen. Ei tarvitse huomenna miettiä voiko ajaa metille.
Tuo juomis himo tulee kyllä niin puun takaa ettei voi ymmärtää. Onneksi menee yhtä nopeasti ohi kun tuleekin, mutta ilman antabuksen ottamista olisi varmasti paljon vaikeampaa.
Tämä juomattomuus on aika outo olotila kun tähän ei ole tottunut. Tuntuu oudolta miettiä että toiset vaan on juomatta ilman miettimistä ja tämä on normaali lauantai ilta olla selvin päin. Tässä sohvalla makaa ja katsoo televisiota.
Yleensä tähän aikaan olisin juonut jo kymmenen kaljaa. Nyt join yhden alkoholittoman ja ei tee mieli yhtään.
Hyvää viikonloppua kaikille!

3 tykkäystä

Heips
Ajattelin kirjoittaa taas jotain päivästä.
Aamulla lähdettiin erähommiin toki väsytti nousta 05:00 , mutta ei ollut rapulaa enkä ollut päissään. Oli helppo hypätä auton rattiin eikä tarvinnut kaverilta kysellä että voiko ajaa.
Tänään ei ole ollut juoma haluja, mutta tiedän että viimeistään keskiviikkona ne iskee.
Huomenna on töihin meno. On kyllä mukava mennä ilman krapulaa.

3 tykkäystä

Raitista Iltaa!
Se on maanantai kääntynyt iltaa kohden ja mikä tärkeintä ei ole kasipäkki vieressä kun sohvalla kattoo telkkaria.
Kävin parin tunnin lenkin metsässä kävelemässä ja nyt tuntuu vähän jaloissa, mutta hyvällä tavalla. Yleensä maanantaina on sen verran väsynyt olo että ei ole kehdannut tehdä mitään, mutta niin vain tuli lähdettyä.
Näyttää tämä parin viikon selvänä olo vaikuttavan energia tasoon aika paljon.
Etanoli käy tasaisesti mielessä, mutta ei mitään juoma haluja ole ollut.
Tämä on vaan jotenkin outoa olla selvin päin ja on tasainen olo.
Ensi viikko on loma viikko ja nyt yritän miettiä miten sen saisi rimpuiltua läpi ilman Alkoa. Pitää varmaan ottaa päivä tai tunti tai minuutti kerrallaan. Alku viikko menee helposti kun on lapset mutta puolen viikon jälkeen he lähtevät ja jään yksikseen. Silloin on ollut tapana ottaa ihan reippaasti.
En tiedä hankalan makuinen viikko tulossa. Toki on minulla antabusta kaapissa jos sitä ottaa. En vaan ole käynyt labroissa niin en tiedä maksa arvoja. Ei kai sitä kahteen tablettiin kuole.
Jos ottaa keskiviikkona ja perjantaina yhden niin sitten ei voi loppu viikosta juoda.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

2 tykkäystä

Jotenkin on mennyt samalla lailla…oliko nyt lauantai niin kyllä se etanoli kolkutteli illalla mutta ei kuitenkaan siten, että olisi suhahtanut auki…

Siitä selvittiin ja kohti uutta selvää viikonloppua!

Tsemppiä!

3 tykkäystä

Iltaa
Kirjoitan taas jotain tästä päivästä.
Alko on käynyt mielessä aika monesti, muttei pahempia juoma haluja ole ollut. Oikeastaan korvien väli petaa ensi viikolle Alkon otto ajatuksia.
Loma viikko tulee olemaan hankalampaa kuin tämä perus arki. Taidan ottaa varmuuden vuoksi antabuksen perjantaina, keskiviikkona ja perjantaina. Silloin loma viikko on varmistettu. Olen ollut muutaman päivän vähähiilihydraattisella koska tuo etureppu näyttää taas venyneen ja puntari näyttää kolmi numeroista🙄. Lisäksi olen käynyt joka ilta ainakin pikku lenkin tekemässä töiden jälkeen niin ei jumita tähän sohvalle.
Energiaa on paljon enemmän kuin juovana aikana ja oluen aiheuttama turvotus on pikkuhiljaa häviämässä kasvoilta.
Ei tästä juomattomuudesta ainakaan yhtään negatiivista puolta ole löytynyt :grin:.
Aamulla ei ole kohmeloa ja uni alkaa pikkuhiljaa parantua. Nukun noin 7-8 tuntia yössä.

No en minä tästä päivästä kirjoittanutkaan mutta ihan sama. Jotenkin tämä vaan rauhoittaa mieltä

Terve

3 tykkäystä

Näin se on minullakin…tuossa jo kerkesin ajatella kun parin viikon päästä on pienet juhlat niin…

Voi voi tätä elämää…ei auta kun eteenpäin ja pysyä lujana.

Oli juhlia tai ei niin alko ei ole vaihtoehto!

Ja tosiaan ei minullekkaan ole mitään negatiivista tullut vielä eteen kun on ollut jopa muutaman viikolopun selvänä.

Olen myös nukkunut enemmän, toki liikkunutkin niin keho on jotenkin seesteisempi.

Tsemppiä!

2 tykkäystä

Tsemppiä sinulle myös. On tämä salakavala tauti.

Huomenta kaikki
Aamu kahvi on tosi hyvää kun ei ole krapula. Viime yönä vähän huonosti nukuttu, mutta se ei haittaa.
Eilen töistä lähtiessä iski pahin alkon himo kolmeen viikkoon. Töistä kotiin ajaessa korvien väli suorastaan käski hakemaan olutta ja alkosta silmätippa pullon. No onneksi kotimatkalla ei ole kauppoja niin ei voinut siinä sortua. Kotiin tullessa himo oli jo helpottanut. Otin sitten antabuksen niin tietää että ei voi juoda. Tämä viikonloppu on selvä eikä tarvitse painia himon kanssa toista kertaa.
Onneksi korkki pysyi kiinni. Tuollainen himo jos iskee jossain missä tölkki on käden ojennuksen päässä, niin retkahtaminen on aika varma.
Hyvää viikonloppua kaikille

4 tykkäystä

Minulla sama. Join aamu kahvit jo tuossa tunteja sitten heräsin jostain syystä kello 3:00 mutta kyllä maistui hyvältä kun ei ole oksennus suussa.

Täytyy sanoa, että eilen olin jotenkin kiukkuinen ja ärtynyt mutta hienoa on se, että korkki pysyi kiinni.

No tänään vielä kuuluisa lauantai mutta se menee selvistä päin!

4 tykkäystä

Joo kyllä me Fredi tämä lauantai ollaan selvinpäin. Huomenna voi nousta vaikka kolmen neljän aikaan aamukahville ja ei ole krapulaa. Korkeintaan vähän pökkyrä olo kun ei ole nukkunut kunnolla, mutta sekin on paljon parempi kuin kohmelo.
Miksi sitä nousu humalaa kaipaa? Vaikka tietää lopputuloksen. Nytkin korvien väli petaa ensi viikon loppupuolelle känniä.
On tämä melkoinen suo rämmittävänä.

Mulla auttaa alkon himoon se että syön vatsan niin täyteen että ei sovi enää olutta ja muutenkin mieliteko häipyy kun ei se kihahda nuppiinkaan kun on hyvin syönyt. :smile:. Mutta ei ehkä paras neuvo!

1 tykkäys

Tuo on ihan hyvä konsti, mutta kun me himot sijoittuu tulevaisuuteen niin pitäisi ähky pitää päällä koko ajan😁

Tuli aikasin noustua ja kahviteltua! Se oli sevistä päin taas ei me huonosti vedetä!

Ei juurikaan tullut edes alkosta unelmoitua, ehkä johtuu kovasta flunssasta joka on päällä tällä hetkellä.

Kohti seuraavaa alkoholitonta viikkoa ja viikonloppua!

2 tykkäystä

tervetuloa ja onnittelut että aloit kirjoittamaan tänne!
olen tyytyväinen elämääni tällä hetkellä, vaikka ongelmia ja vastoinkäymisiä on riittänyt niin silti. Ne olis paljon kauheampia jos joisin. Ja sitäpaitsi juomiseni oli jo niin vaarallisella pohjalla etten olisi enää hengissä, ihan oikeasti, sitä ei vain tajua kun vielä juo, että kuinka vaarallista touhua se on. Sitten tympäisee nämä jotka eivät ole alkoholisteja, kuinka ne vähättelee kun eivät ikeasti tiedä kuinka paljon se läheinen oikeasti juo. Sitähän peitellään ja selitellään vaikka mitä. selittelyjen mestari oli : mitä se haittaa jos otan kun… ja sitten luettelo kaikesta siitä mitä tein ja jaksoin ja missä olin vielä hyvä.
Tsemppiä!

1 tykkäys