Uusi vähentäjä

Hei kanssaeläjät!

Hetken mielijohteesta päädyin tänne. Onkohan minullakin ongelma, jota olisi aika katsoa silmiin? (On. Minulla on ongelma, mutta asettelin sanani nyt noin…)Suokaa minulle anteeksi aloittelijamaisuuteni. Yritän olla avoin.

Olen akateeminen pohjoissuomalainen nainen, jolla on periaatteessa kaikki valtavan hienosti. Menestyn työssäni, olen kaunis, arvostettu ja kysytty asiantuntija. Lapseni nauttivat seurastani ja seurustelen ihanan miehen kanssa.

Vaikean avioeron myötä opin hallitsemaan ahdistustani kovalla liikunnalla ja pienillä alkoholimäärillä. KÄyttö oli hyvin säännöllistä ja väkeviin en koskenut. Minulle ne eivät vain kertakaikkiaan sovi. Ikinä mikään työtehtävä ei ole jäänyt hoitamatta ja itseäni en ole yhtä poikkeusta lukuunottamatta telonut.

Uusi miesystäväni on ihana ja juuri oikea minulle. HÄnellä on vain sellainen tausta, että hän on joutunut elämään monen alkoholistin läheisenä. Veljensä raitistui pakon edessä ja entinen vaimo on hillitön suurkuluttaja. Mieheni käyttää alkoholia, mutta äärettömän tarkkaan laskien. Oneglmani liittyy rakkaaseeni.Minusta on nyt tullut rakkaalleni riski. Hän pelkää kuollakseen, että minäkin päädyn alkoholistiksi.

Tein äsken AUDIT-testin. Säännöllinen käyttöni tekee minusta riskikäyttäjän, vaikka päissäni en olekaan. Ymmärrän kaiken tämän, mutta ongelma on se, että alkoholi tuo minulle yksinkertaisesti helpotusta. Kahden annoksen jälkeen pitkän työpäivän jälkeen voin paremmin. En millään haluaisi luopua tuosta tunteesta.

Viisaammat ja kokeneemmat. Voiko alkoholin tuomaa rentoutta korvata millään? Avantoon en mene, liikuntaa jo harrastan ja seksiäkin saan päivittäin. Psyykkisellä tasolla olen aivan varmasti jo riippuvainen. Kuivia jaksoja kykenen pitämään ihan kunnolla, mutta minä vain pidän alkoholista ja siksi sen pariin aina palaan.

Onko minun pakko luopua kokonaan juomisesta? Ihanan miehen takia olisin valmis sen tekemään, mutta tulevaisuus ilman nopeaa oikotietä rentouteen tuntuu taakalta. Ja voiko ihminen täysraitistua vain toisen takia? Rakkaus on vahva, mutta toimiiko se? Sisäistä motivaatiota minulla ei vielä ole. Ulkoinen kyllä löytyy.

Juon noin 5 päivänä viikossa 2-4 alkoholiannosta.

Toivottavasti en tehnyt itsestäni ihan typerystä. Toivottavasti joku olisi käynyt tämän saman läpi ja osaisi sanoa jotain viisasta.

-Aurinkotuuli

Jos viikko- ja päiväannokset pysyy suositusrajojen alla ja alkoholi ei aiheuta mitään ongelmia niin miksi ei voisi juoda?
Jos annokset on alkaneet lisääntyä tai juominen aiheuttaa ongelmia (henkisiä, fyysisiä tms) niin kannattaa lopettaa/vähentää.

Minun mielestäni kukaan toinen ei voi vaatia toista olemaan absolutisti vain siksi että itsellään on huonoja kokemuksia / entinen nainen on ollut alkoholisti.

Itsellänikin on vaikeuksia rentoutua ilman olutta, mutta kun päättää olla ostamatta niin kyllä sitä tekemistä keksii iltaan. Katsoo hauskaa ohjelmaa, kutoo, tekee ristikoita, soittaa pianoa, leipoo… tai sitten vaan käy makuulle ja sulkee silmät.

Heissan Aurinkoenkeli, viisaampien mukaan säännöllisellä hiljentymisellä saavutettava vaivihkainen valaistuminen vetää rentoutumisellaan sekä fiiliksiltään vertoja mille tahansa maalliselle myrkylle.

Alkoholi jarruttaa kuuleman mukaan merkittävissä määrin korkeampien kokemussfäärien saavuttamista, että sikäli mikäli vain kykenee energiakehojaan riittävästi puhdistamaan päivittäisellä hiljentymisellä ja “ilman mitään lisukkeita” -olotilastaan nauttimalla, on kenties mahdollista saada riittävästi motivaatiota päihteettömään elämään.

Eli jos mikäli vain kykenet “hurahtamaan” new ageen, tantraan, kundaliiniin, jne, niin kyllä sieltä löytyy alkoholin mennentullen peseviä kokemuksia.

Yst.terv.

  • Juoppoguru :wink: