Uusi vähentäjä täällä

Heippa kaikki!

Olen vajaa nelikymppinen nainen ja päätin tänään että nyt saa luvan juomistavat muuttua. Olen käyttänyt alkoholia säännöllisesti 18-vuotiaasta saakka ja aikoinaan mennyt töihin ja kouluun kännissä ja krapulassa, juonut viitenä päivänä viikossa, loukannut itseäni kännissä, joutunut taloudellisiin vaikeuksiin koska baariin oli oltava aina rahaa, harrastanut suojaamatonta seksiä tuntemattomien kanssa humalassa jne… Nykyään tilanne on vähän seesteisempi, en enää juo kuin viikonloppuisin, en koskaan yksin, en ole enää konttauskunnossa eikä puhe ala sammaltaa. Tiedostan kuitenkin sen että on turhaa tuudittautua siihen että alkoholinkäyttöni olisi terveellä pohjalla. Lisäksi alkoholinkäyttööni kytkeytyy ajoittainen huumeiden viihdekäyttö. Viime vuoden kevään peth-arvojen mukaan olin vielä täysraitis, mutta nyt on alkanut mennä taas lujempaa. Lähes kaikkiin ihmissuhteisiini liittyy alkoholi tavalla tai toisella, vaikka toisinaan vain kahvitellaankin, niin olen liian sosiaalinen välttääksesi tilanteita joissa muut juovat. Toisinaan vaihdan kolmosoluen ykköseen. Audit-kysely näyttää kuitenkin pistemääräksi 14. En oikein uskalla puhua ajatuksistani terveydenhuollossa, koska olen psykiatrisessa hoidossa ja pelkään että hoito evätään minulta ja minut siirretään päihdepuolelle, sinne en mielestäni kuulu. Ehkäpä täältä saa vertaistukea?

1 tykkäys

Tervetuloa mukaan, hyvä päätös on syntynyt! Olen itse vielä niin alamaissa eilisten toilailujen jälkeen, että en enempää tekstiä saa aikaan. Mutta kirjoittelen myöhemmin lisää.