Hei palstalaiset,
Ilmoittauduin tänne tänään koska olen kauhukseni huomannut olevani viinin pauloissa niin tiukasti etten meinaa päästä irti.
Lapsuudenkodissani isä käytti alkoholia ja masennuslääkkeitä vuosia, kunnes joutui sairaseläkkeelle ja kuoli viisikymppisenä. Itse aloitin alkoholinkäytön teininä, ja taukoa on ollut vain raskauksien ja imetysten verran, muuten olen aina juonut reippaasti, mieluiten yksin kotona, kun lapset ovat menneet nukkumaan.
Monta kertaa olen tehnyt päätöksen etten juo kuin kerran viikossa/ kerran kuussa/ vain lasillisen/ jne… mutta nämä päätökset eivät pidä. Nyt tilanne on luisunut salavihkaa pahemmaksi parin viime vuoden aikana. Kolme vuotta sitten sain masennusdiagnoosin, ja siitä lähtien olen käyttänyt lääkkeitä ja juonut. Tänään olin puoleen päivään asti ihan seis, kun illalla meni yli puoli pulloa punaviiniä ja sen päälle unilääke keskellä yötä Se pysäytti (taas kerran) miettimään, mihin tämä johtaa. Tähän asti työssäkäynti on sujunut, mutta perhe-elämä kyllä kärsii juomisestani ja sen seurauksista, vaikka en lasten nähden juokaan.
Pelottaa, että kuljen isäni jalanjälkiä. En asu suomessa vaan pienellä paikkakunnalla toisessa maassa, enkä ainakaan täällä omilla kylillä halua mennä (ainakaan vielä) mihinkään ryhmään, syystä että olen palveluammatissa enkä missään nimessä halua kohdata mahdollisia asiakkaita missään aa-tukipalvelussa tai ryhmässä… Siksi tämä netin ryhmä tuntuu hyvältä tässä vaiheessa.