Uusi täällä, ensin kiperin kysymys

Olen uusi täällä. Ongelmapelaamista takana vuosikaudet, joku raja tuli vastaan viime talvena. Olen oppinut ymmärtämään mistä ongelma johtuu, minkälaisissa tilanteissa pelaaminen tulee mieleen ja vetää puoleensä, ja pikku hiljaa olen näiden kautta pyrkimässä eroon. Kirjoittelen tarinaani joskus enemmän, mutta nyt haluaisi kysyä kokeneemmilta neuvoa siihen miten pelivelat saa parhaiten hoidettua.
Minulla on tällä hetkellä erilaisia pikavelkoja, luottokorttivelkaa, kulutusluottoja yms yli 30 000. Olen yrittänyt saada esim Norwegin Bankilta lainaa koko summna verran, jotta takaisin maksaminen helpottuisi, mutta en ole saanut. Miten nämä hankalat pikkulainat saa yhdistettyä? Nykyisin maksan noin 1300 kuussa noin vuoden loppuun, sitten seuraavan vuoden summa olisi tonnin paikkeilla, ja niin edespäin. Lopullisesti velaton olisin joskus kuuden vuoden päästä. Kyllähän se onnistuu, mutta raskasta tulee olemaan.
Miten te olette tämän hoitaneet?

Moi Carlos! Tervetuloa tänne kirjoittamaan! Kuulostaa hyvältä, että olet pohtinut syitä pelaamisellesi ja aktiivisesti tunnistanut tilanteita, joissa pelaat. Siitä on hyvä jatkaa.

Velkojen yhdistämisasiassa en ole paras mahdollinen neuvoja. Uskoisin kuitenkin, että jos erittelet hieman mihin paikkoihin ja miten paljon (ja millä korolla) sinulla on velkoja, voit saada täältä hyviä neuvoja tilanteessasi. Tuolla pelivelat -ketjussa ainakin on monenlaista pohdintaa asiaan liittyen. Tsemppiä pelaamattomuuteen! :smiley:

NY77, vastasi jo hyvin. Kannattaa lukea viestiketjuja. Norwegianin kannalta saat huokaista helpotuksesta, koska se on annuiteettilaina meillä useimmilla. Jos sinulla on iso laina ja pitkä takaisinmaksuaika, todelliseksi koroksi tulee yllättävän suuri. Lyhennät aluksi vain korkoja, etkä ollenkaan velkapääomaa.

Ota yhteyttä heti kuntasi velkaneuvojaan ja tilaa aika. Hän auttaa sinua löytämään parhaan ratkaisun.

Tsemmparittaren ketjussa, ( Kun asiat järjetyy, vai järjestyykö), luet onnistuneesta ratkaisusta takuusäätiön lainatakauksessa.

Täältä myös aiemmilta ketjuilta löydät sen toteaman, että ensimmäiseksi hoidat peliongelman kokonaan ja varmasti pois. Useimmille pelkkä päätös ei ole riittänyt, tarvitsee löytää sen oman oivalluksensa. Meillä on kullakin erilaisia oivalluksia.

Se, että ihminen on ahdistunut veloistaan, ajaa helposti sortumaan peleihin, kokeilemaan tuuriaan. Eli älä huolehdi veloistasi nyt, huolehdi siitä, että peliongelma on kokonaan ohi. 30 000 euroa on vielä hoidettavissa, jos ei muuta niin takuusäätiön lainatakuuna. Sen ehtona on, että on selvä näyttö pelaamattomuudesta pitkältä ajalta, ja joudut ottamaan omaehtoisen lainakiellon. Otin sen itse tammikuun alussa. Omaehtoinen lainakielto ei estä sinua saamasta pankkilainaa, eikä se sulje sinulta nykyisiä lainojasi ( irtisano niitä), joustoa tms, eikä kortteja ainakaan ennen kuin ne on uusittava.

Kehoitan sinua myös lukemaan Suruttaren viestejä. Hän on kirjoittanut tärkeitä ohjeita velka-asioiden osalta.

Järjestelylaina on parasta hakea omasta pankistasi, jos vain mahdollista, ei korkeakorkoisista netin kulutuslainapaikoista.

En varmaan kirjoittanut kaikesta. Noissa velkajärjestelyasioissa on monta hyvää ratkaisua.

Tuo 30K€ on paljon jos se koostuu pienistä vippilainoista, kannattaa ehkä hakea esim 10K€ kokoisia lainoja voi mennä paremmin läpi, Sitten ajan kanssa yrittää saada halvemmalla korolla pankista, tänään löysin muuten uuden pankin vaikka en sitä itse tarvitsekaan, mono bank. Pelittömiä päiväi!

Kiitos näistä! Kirjoitin pidemmän tarinan itsestäni toiseen ketjuun.
Kyllä 30K on useasta pikkupaikasta, eipä niiden hakemisessa ole ollut mitään järkeä. Ajatus kolmesta 10K lainasta on erinomainen, mutta mitä tähän sopivia pankkeja olisi? Mitkä ovat luotettavia, joista kannattaa kysyä? Omaan pankkiin on puhelinaika pian, mutta olen epäilevä sen suhteen.